opzoek naar een opvolger van de Moneypit

 
 
 
 
 
[-Tom-]
VolvoV70forum verslaafde
Avatar
Geslacht:
Locatie: Achterhoek
Leeftijd: 37
Homepage: fs1forum.com
Berichten: 3766
Geregistreerd: 10 / 2013
Subject:

Re: opzoek naar een opvolger van de Moneypit

 · 
Posted: 22.12.2021 - 21:16  ·  #16
Quote door DDH

Quote door DJ--NeO--

mijn financieel adviseur zegt ..............


Die zit met zekerheid niet op dit forum?!
Voor dat soort mensen zijn destijds de 'boekhouders uitvoeringen' ontstaan van auto's....BMW 518 bijvoorbeeld in de jaren 80.

Die heeft Volvo toch ook :P een S80 2.4 140pk bijvoorbeeld
ikbat
VolvoV70forum core member
Avatar
Geslacht: n/a
Berichten: 1338
Geregistreerd: 12 / 2018
Subject:

Re: opzoek naar een opvolger van de Moneypit

 · 
Posted: 22.12.2021 - 21:30  ·  #17
Km standen blijft een lastige.

Ik rijd mn xc70 van 19 jaar en ruim 4 ton op de teller, en zit te kijken om hem te vervangen voor een jonge volvo, maar als ik eerlijk ben, ik heb bijna geen kosten en een hoog genot nog steeds. (Rijd 35k per jaar nu)

Mijn moeder had 6 jaar geleden toen een nieuwe polo blue motion gekocht, die heeft het 2 jaar uit gehouden, en net geen ton. Die was toen op, motorblok was gewoon helemaal klaar. Bij de dealer hebben ze toen een flinke compensatie gekregen en van de monteur begrepen ze dat dat helaas geen losstaand geval was. Zo zie je dat km stand niet veel zegt
S60 2.5T
Forumlid.
Avatar
Geslacht: n/a
Berichten: 64
Geregistreerd: 08 / 2021
Subject:

Re: opzoek naar een opvolger van de Moneypit

 · 
Posted: 22.12.2021 - 22:15  ·  #18
Quote

Mijn moeder had 6 jaar geleden toen een nieuwe polo blue motion gekocht, die heeft het 2 jaar uit gehouden, en net geen ton.


Was het toevallig zo'n 1.2 TSI?
Op mijn werk ook iemand die er mega veel problemen mee gehad heeft en nog steeds heeft.
Gerekte ketting en aparte rare rammel/bijgeluiden uit het motorruim en een start/stop dat nooit werkt.
BBS
VolvoV70forum core member
Avatar
Geslacht: n/a
Locatie: ZW-Drenthe
Leeftijd: 52
Berichten: 1443
Geregistreerd: 08 / 2018
Subject:

Re: opzoek naar een opvolger van de Moneypit

 · 
Posted: 23.12.2021 - 05:46  ·  #19
Dan ben je toch een stuk beter af met een mooie Volvo! Ik denk dat wanneer je een Volvo pakt met pakumbeet 2~2,5 ton op de teller en aantoonbaar onderhoud heeft gehad best goed af bent. Of net na 3 ton, dan zijn de onderhoudskwaaltjes wel geweest. Afschrijving heb je niet veel meer en gewoon goedkoop kilometers knallen. Wel even opletten of je steeds de milieuzones in moet.

En die financieel adviseur? gewoon bij de rest zetten! :P
Doeke Dobma
Supporting Member
Avatar
Geslacht: n/a
Berichten: 3734
Geregistreerd: 08 / 2014
Subject:

Re: opzoek naar een opvolger van de Moneypit

 · 
Posted: 23.12.2021 - 06:57  ·  #20
Ik denk dat je afschrijving toch fors zal zijn. Een modernere grote Volvo diesel is in de regel toch nog 10k+. Stel dat ie 2,5 ton op de teller heeft, dan druk je daar in 2 jaar toch 90/100k bij, in drie haar 135-150k. Dan heeft ie 4 ton op de klok. Is ie geen drol meer waard. Ik zou kiezen voor een auto met max 150k op de klok, of 1 voor een prijs waarbij het niet relevant is dat ie na 3 jaar geen waarde meer heeft.
brinkie
Supporting Member
Avatar
Geslacht:
Leeftijd: 53
Berichten: 2197
Geregistreerd: 06 / 2017
Subject:

Re: opzoek naar een opvolger van de Moneypit

 · 
Posted: 23.12.2021 - 08:25  ·  #21
Quote door DDH

Die zit met zekerheid niet op dit forum?!
Voor dat soort mensen zijn destijds de 'boekhouders uitvoeringen' ontstaan van auto's....BMW 518 bijvoorbeeld in de jaren 80.

Offtopic: daar zit een andere reden achter. In 1990 gold voor zakelijk bereden auto's die duurder waren dan 50.000 gulden een belastingheffing, bedacht door de commissie-Oort. Men noemde auto's uit het luxere segment, die onder de grens van 50.000 gulden bleven gekscherend de plan-Oort-auto's. Niet alleen de BMW 518i, de Mercedes 190E 1.8 is ook een hele bekende en van de Citroën XM 2.0i was er ook een plan-Oort-versie.
S60 2.5T
Forumlid.
Avatar
Geslacht: n/a
Berichten: 64
Geregistreerd: 08 / 2021
Subject:

Re: opzoek naar een opvolger van de Moneypit

 · 
Posted: 23.12.2021 - 11:05  ·  #22
Quote door brinkie

Quote door DDH

Die zit met zekerheid niet op dit forum?!
Voor dat soort mensen zijn destijds de 'boekhouders uitvoeringen' ontstaan van auto's....BMW 518 bijvoorbeeld in de jaren 80.

Offtopic: daar zit een andere reden achter. In 1990 gold voor zakelijk bereden auto's die duurder waren dan 50.000 gulden een belastingheffing, bedacht door de commissie-Oort. Men noemde auto's uit het luxere segment, die onder de grens van 50.000 gulden bleven gekscherend de plan-Oort-auto's. Niet alleen de BMW 518i, de Mercedes 190E 1.8 is ook een hele bekende en van de Citroën XM 2.0i was er ook een plan-Oort-versie.


Maar die auto's waren niet speciaal ontwikkeld voor Nederland.
Die 518i zag je ook best veel in Duitsland en het merendeel van de XM's in Frankrijk waren die hele kale versies.
Ik herinner me die nog goed. Dat waren XM's zonder hydractief, zonder achterspoiler en met wieldoppen.
 
Selected quotes for multi-quoting:   0