Over naar GTL (diesel)

olaf
VolvoV70forum core member
Geslacht:
Subject:

Re: Over naar GTL (diesel)

· 
Posted: Gisteren om 09:35  ·  #196
Dat is toevallig , ik rij nu ook op HVO100 , omdat hun GTL tankinstalatie in onderhoud was , en ze dus mijn tank niet konden vullen , onderhoud duurde een maand , daarom kon ik eenmalig mijn tank gevuld krijgen met HVO100 met extra korting , was het 6cent duurder dan de GTL , en gezien de prijsstijging die er aan kwam , dit speelde een maandje terug , maar gedaan(1100ltr deze keer ) .
Er zit wel een nadeel aan , dat behalve de prijs het ook weer gewoon naar diesel stinkt , het is ook geel , GTL ziet er uit als water .
Motor klinkt wel goed , en lijkt er wat mooier op te lopen , nu stinkt het ook weer in de garage als ik de standkachel laat lopen , met de deur dicht , garage staat achter huis 50mtr , is verder geen probleem , adem het niet in .
Toch weer gewoon terug naar GTL volgende keer .
De kachel in de schuur , hetel lucht verwarming , hou de boel daar net vorstvrij , loopt ook op diesel , daar it een 30ltr tank up , die vul ik uit een 60ltr vat me t een handpomp erop , en helaas het likt me geregeld om te knoeen , en dan is GTL wel fijn , geen diesel stank en laat geen sporen achter , het breekt zichzelf af , mijn gok is dat het met de HVO100 anders is .
hermanusb
Supporting Member
Geslacht:
Leeftijd: 63
Subject:

· 
Posted: Gisteren om 09:43  ·  #197
Precies.
GTL is net water en je vingers stinken ook niet na het tanken.

HVO deed ik weer handschoenen aan want ik haat stink jatten.
Maar waar GTL tanken…..

Dat is de vraag
olaf
VolvoV70forum core member
Geslacht:
Subject:

· 
Posted: Gisteren om 09:55  ·  #198
Hier in de Felvopolder hebben ze het bij de Shell , zou daar is kijken inde omgeving , zijn ook de makers of ontwikkelaars , prijs dat zal dan wel shell zijn waarschijnlijk .
Goedkoop tanken is ook geen sprake meer van , duur of duurder meer smaken zijn er niet !
Selected quotes for multi-quoting:   0