Parrot MK9200 icm HU650

Nog niet helemaal tevreden

 
 
 
 
 
...
 
Avatar
 
Subject:

Re: Parrot MK9200 icm HU650

 · 
Posted: 10.10.2013 - 23:21  ·  #16
En als je de Navi-dvd eruit wil halen? Doet ie dat wel? Zo weet je gelijk of er stroom op het circuit staat. ;)
HalfZweed76
Forumlid.
Avatar
Geslacht:
Locatie: Heino
Leeftijd: 48
Berichten: 23
Geregistreerd: 06 / 2013
Subject:

Re: Parrot MK9200 icm HU650

 · 
Posted: 10.10.2013 - 23:28  ·  #17
Dat doet'ie nie... :(
Maar de Spanningsdraad van de Grom heb ik, conform de gebruiksaanwijzing, verbonden met de Spanningsdraad van de RTI. Zo ook met beide aardedraden. Grom heeft spanning, want werkt prima, maar de RTI doet niets...
...
 
Avatar
 
Subject:

Re: Parrot MK9200 icm HU650

 · 
Posted: 11.10.2013 - 01:36  ·  #18
Kan je de kabel er nog makkelijk afhalen en kijken wat er dan gebeurd met de RTI?
Bigdog
Administrator
Avatar
Geslacht:
Locatie: De glimlach van Twente
Homepage: volvov70forum.com
Berichten: 39717
Geregistreerd: 07 / 2009
Subject:

Re: Parrot MK9200 icm HU650

 · 
Posted: 11.10.2013 - 18:53  ·  #19
Kan ook zijn dat de stekker los is gegaan. <_<
Als het goed is, dan ligt er ook nog een blauwe stekker aan deze kabelboom.
Deze kun je ook voor de spanning van de GROM gebruiken, zodat er geen spanning kan ontstaan op de kabel van de RTI.
Overigens, een kabelbreuk behoort ook tot de mogelijkheden.
(Als het lampje van de eject toets niet brand, dan heb je een spanning probleem).
Succes.
HalfZweed76
Forumlid.
Avatar
Geslacht:
Locatie: Heino
Leeftijd: 48
Berichten: 23
Geregistreerd: 06 / 2013
Subject:

Re: Parrot MK9200 icm HU650

 · 
Posted: 12.10.2013 - 09:42  ·  #20
Bedankt voor de tips! Volgens mij brandt het lampje van de dvd-speler niet en zit er dus inderdaad iets niet goed met de spanning. Ik ga er straks naar kijken, want ik wil het goed hebben. Uiteraard houd ik jullie op de hoogte van mijn bevindingen!

Groet,
Sander
HalfZweed76
Forumlid.
Avatar
Geslacht:
Locatie: Heino
Leeftijd: 48
Berichten: 23
Geregistreerd: 06 / 2013
Subject:

Helemaal tevreden!

 · 
Posted: 13.10.2013 - 22:49  ·  #21
Beste échte autoliefhebbers,

Nu werkt alles naar behoren. Vanmorgen de RTI er maar weer uitgehaald. En binnen een seconde was zowel het probleem als de oplossing duidelijk. Het was een kwestie van 'of je stopt de stekker er in'. Die dinsdagavond werd het half twaalf en blijkbaar was de scherpte er al redelijk van af: alle draadjes waren keurig met elkaar door verbonden, maar iemand O-) was vergeten het groene stekkertje in de RTI te stoppen... Snel vergeten! Bedankt... ^_^

P.s. Ik hoop dat dit soort getuigenissen van twee linkerhanden niet leidt tot uitsluiting van dit mooie forum...
...
 
Avatar
 
Subject:

Re: Parrot MK9200 icm HU650

 · 
Posted: 13.10.2013 - 23:07  ·  #22
Hahahahaaa wees niet bang! :D Je hebt het immers ook opgelost met je 2 linkerhanden! :D Super dat het weer werkt! :love:
Bigdog
Administrator
Avatar
Geslacht:
Locatie: De glimlach van Twente
Homepage: volvov70forum.com
Berichten: 39717
Geregistreerd: 07 / 2009
Subject:

Re: Parrot MK9200 icm HU650

 · 
Posted: 14.10.2013 - 05:46  ·  #23
Ik zie het al Sander, ook jij bent maar een mens.
Beter zo, dan een dure reparatie. ;-)
HalfZweed76
Forumlid.
Avatar
Geslacht:
Locatie: Heino
Leeftijd: 48
Berichten: 23
Geregistreerd: 06 / 2013
Subject:

Re: Parrot MK9200 icm HU650

 · 
Posted: 14.10.2013 - 22:27  ·  #24
En zo is het maar net! Nogmaals: bedankt voor alle hulp!
KeesdeKapper
Forumlid.
Avatar
Geslacht:
Locatie: Zeist
Leeftijd: 47
Berichten: 6
Geregistreerd: 08 / 2018
Subject:

Re: Parrot MK9200 icm HU650

 · 
Posted: 19.08.2018 - 08:50  ·  #25
Ik ben nieuw hier. Maar lijkt me een mooi forum om aan deel te nemen.
ike heb vergelijkbare problemen. Ook een HU 650 en een parrot 9200. Volgens mij loopt deze ook niet via de AEM.

Hoe kan je checken of je een AEM aansluiting hebt? Wellicht kan ik het dan nog omzetten.
Doeke Dobma
Supporting Member
Avatar
Geslacht: n/a
Berichten: 3734
Geregistreerd: 08 / 2014
Subject:

Re: Parrot MK9200 icm HU650

 · 
Posted: 19.08.2018 - 09:23  ·  #26
Hallo Kees, welkom op het forum. Zou leuk zijn als je je nog even voorsteld in de daarvoor bedoelde sectie, uiteraard met foto's ;)

De Parrot is (zoals alle Parrots) ná de radio geplaatst. Dat hoort zo, is ook wat de installatiehandleiding voorschrijft. Hij zit dus eigenlijk 'in' de luidsprekerdraden van de radio naar de speakers. Hij laat alles gewoon door, totdat je gaat bellen of muziek via de Parrot gaat luisteren. Dan breekt ie in op de luidsprekerkabel. De Parrot heeft een eigen versterker, D/A converter en soundprocessor aan boord(in feite zou je je radio dus geheel kunnen verwijderen). Omdat ie ná de radio zit, 'ziet' de radio de Parrot helemaal niet. Volgens de radio is de installatie geheel origineel.
Dit betekend dus ook dat draaien aan de knoppen van de radio geen enkel effect heeft op het geluid van de Parrot. Wellicht heeft de Parrot een eigen equalizer aan boord, dat weet ik niet. Maar je loopt wel tegen een paar minpunten aan:
- PDC geluid wordt niet doorgegeven bij gebruik van de Parrot
- RTI stem wordt niet doorgegeven bij gebruik van de Parrot
- RDS functies van de radio, zoals verkeersinformatie, wordt niet doorgegeven bij gebruik van de Parrot.

Omslachtige oplossing zou zijn om de Parrot niet in de speakerdraden aan te sluiten maar via een lijningang. Op de Parrot zit namelijk wel een lijnuitgang(losse draden, nog wel connectoren op solderen). Dan zou je dus een kastje moeten hebben waarmee je een aux creëert op je radio, zoals een Yatour of iMiv en daar de Parrot op aan moeten sluiten. Dan werkt de Parrot gewoon als externe bron van de radio en heb je bovenstaande problemen niet, dan werkt alles origineel.

De iets minder omslachtige oplossing is het installeren van een Bluetooth Grom of Yatour, met een voorkeur voor de eerste.

De mooiste oplossing is om je originele telefoonmodule, mits je die hebt, om te (laten) bouwen naar Bluetooth. Dan kun je met de originele telefoonmodule Bluetooth bellen en audio streamen.
Steve
VolvoV70forum verslaafde
Avatar
Geslacht:
Locatie: Groningen
Leeftijd: 57
Homepage: stevemansveld.nl
Berichten: 2843
Geregistreerd: 08 / 2011
Subject:

Re: Parrot MK9200 icm HU650

 · 
Posted: 20.08.2018 - 09:04  ·  #27
Quote

Omslachtige oplossing zou zijn om de Parrot niet in de speakerdraden aan te sluiten maar via een lijningang. Op de Parrot zit namelijk wel een lijnuitgang(losse draden, nog wel connectoren op solderen). Dan zou je dus een kastje moeten hebben waarmee je een aux creëert op je radio, zoals een Yatour of iMiv en daar de Parrot op aan moeten sluiten. Dan werkt de Parrot gewoon als externe bron van de radio en heb je bovenstaande problemen niet, dan werkt alles origineel.


Dit heeft als gevolg dat je als er gebeld wordt of je wilt bellen je zowel de Parrot moet bedienen. In tegenstelling tot de “standaard” installatie waarbij je via stembesturing kunt opnemen.
KeesdeKapper
Forumlid.
Avatar
Geslacht:
Locatie: Zeist
Leeftijd: 47
Berichten: 6
Geregistreerd: 08 / 2018
Subject:

Re: Parrot MK9200 icm HU650

 · 
Posted: 21.08.2018 - 20:55  ·  #28
Dank voor de uitgebreide antwoorden.

Ik begreep uit de post van Arthur30 dat als je de Parrot zou aansluiten op de AEM (in de kofferbak) dat je dan dat probleem zou kunnen oplossen maar het is dus toch iets gecompliceerder. Ik neem aan dat het momenteel gemonteerd is als Doeke beschrijft (heb mijn voorstel-post gedaan, dank!). Ik moet eerst mijn probleem met mijn radio oplossen want die geeft sowieso geen geluid meer. Zal daarvoor even gaan zoeken in de draadjes tot nu toe.
 
Selected quotes for multi-quoting:   0