Parrot MKi9200 Bluetooth Carkit

Goede ervaringen

 
 
 
 
 
Autopet
Forumlid.
Avatar
Geslacht:
Leeftijd: 43
Berichten: 19
Geregistreerd: 04 / 2013
Subject:

Re: Parrot MKi9200 Bluetooth Carkit

 · 
Posted: 13.10.2015 - 08:49  ·  #16
[quote="Steve"]
Quote

Is het mogelijk mijn muziek van m'n iphone te streamen via bluetooth, via de parrot naar de autoradio? (geen gedoe met kabels)

Ja, standaard functie van de MKI 9200


DANK.

Quote

Zo ja, krijg ik de muziek dan over de middenfront speaker / alle voor-speakers / echt alle speakers. Voorkeur heeft het laatste, bijvoorbeeld om kindermuziek alleen naar achterspeakers te zetten.

Heb ik zelf nog niet nodig gehad maar kan het voor je uitzoeken



Quote

Is de audio bediening op het stuur te gebruiken of ben ik afhankelijk van iphone volume knoppen of parrot afstandsbediening
Parrot afstandsbediening werkt in deze het beste (mits je batterij niet leeg is)


Ik kies er nu voor om een extra box ertussen plaatsen. Hiermee werkt ook de stuur bediening voor de muziek. We gaan het zien. Volgende week wordt het ingebouwd.
Ik hou je/ jullie op de hoogte!
Steve
VolvoV70forum verslaafde
Avatar
Geslacht:
Locatie: Groningen
Leeftijd: 57
Homepage: stevemansveld.nl
Berichten: 2843
Geregistreerd: 08 / 2011
Subject:

Re: Parrot MKi9200 Bluetooth Carkit

 · 
Posted: 13.10.2015 - 12:15  ·  #17
Ben erg benieuwd wat voor box dat is en of het ook goed werkt.
GRUNNS60
Erelid
Avatar
Geslacht:
Locatie: idbv Appingedam
Leeftijd: 62
Berichten: 5831
Geregistreerd: 07 / 2014
Subject:

Re: Parrot MKi9200 Bluetooth Carkit

 · 
Posted: 13.10.2015 - 15:34  ·  #18
Ik probeer Steve ervan te overtuigen dat als je een hu.. en een pa200 of 300 versterker in je volvo hebt liggen, je een beter geluid via bv een yatour of zo kunt krijgen dan muziek rechtstreeks via de parrot. maar is dat zo? moet zeggen dat mn Yatour via de hu803 met pa200 versterker als heel ok klinkt (veel beter dan via mn parrot MKI9100) maar heb geen 9200 wat zijn de ervaringen? en oja heb net pa300 binnengekregen gaat de pa200 waarschijnlijk op marktplaats ^_^
waal70
VolvoV70forum member
Avatar
Geslacht:
Locatie: Amsterdam
Leeftijd: 45
Berichten: 718
Geregistreerd: 01 / 2011
Subject:

Re: Parrot MKi9200 Bluetooth Carkit

 · 
Posted: 13.10.2015 - 15:50  ·  #19
Als het je lukt om de line-in te benutten van je HU, dan is de geluidskwaliteit van de Parrot prima, want het is je Volvo die het geluid produceert.

Meeste Parrots zijn echter via een mutebox direct op de speakerdraden aangesloten, daarmee wordt je Parrot dus de versterker en zet je alle audio-processing (en versterking) van je Volvo buitenspel. Overigens zijn dan ook van alleen de frontspeakers actief.
Steve
VolvoV70forum verslaafde
Avatar
Geslacht:
Locatie: Groningen
Leeftijd: 57
Homepage: stevemansveld.nl
Berichten: 2843
Geregistreerd: 08 / 2011
Subject:

Re: Parrot MKi9200 Bluetooth Carkit

 · 
Posted: 13.10.2015 - 19:48  ·  #20
Quote

Meeste Parrots zijn echter via een mutebox direct op de speakerdraden aangesloten, daarmee wordt je Parrot dus de versterker en zet je alle audio-processing (en versterking) van je Volvo buitenspel. Overigens zijn dan ook van alleen de frontspeakers actief.

Dat laatste deel ik niet met een MKI9200.
In mijn auto heb ik de MKI9200 zitten en alle speakers, voordeuren, achterdeuren en D stijl, geven geluid. Zo ook de subwoofer in m'n reservewiel.
waal70
VolvoV70forum member
Avatar
Geslacht:
Locatie: Amsterdam
Leeftijd: 45
Berichten: 718
Geregistreerd: 01 / 2011
Subject:

Re: Parrot MKi9200 Bluetooth Carkit

 · 
Posted: 13.10.2015 - 20:58  ·  #21
Dat zeg ik, dan is bij jou waarschijnlijk de line-in (of een vergelijkbare optie) gebruikt.
Steve
VolvoV70forum verslaafde
Avatar
Geslacht:
Locatie: Groningen
Leeftijd: 57
Homepage: stevemansveld.nl
Berichten: 2843
Geregistreerd: 08 / 2011
Subject:

Re: Parrot MKi9200 Bluetooth Carkit

 · 
Posted: 13.10.2015 - 21:08  ·  #22
Nou, niet dat ik weet.
Ik heb niets anders gedaan dan de stekkers achter de radio losgehaald en blauwebox van de Parrot er tussen gestoken.
Als ik muziek luister van een USB stick dan wordt automatisch het signaal van mijn radio of cd speler onderbroken. Ik hoef dan ook geen line ingang te selecteren op mijn HU850.
Zelfs het volledig uitschakelen van de HU850 heeft geen effect op het afspelen van de muziek op de Parrot.

Vervelende bijkomstigheid is wel dat het geluid van de PDC ook niet meer te horen is en ik moet zeggen dat een PDC wel heel erg snel went. Dat is dus goed oppassen geblazen.
waal70
VolvoV70forum member
Avatar
Geslacht:
Locatie: Amsterdam
Leeftijd: 45
Berichten: 718
Geregistreerd: 01 / 2011
Subject:

Re: Parrot MKi9200 Bluetooth Carkit

 · 
Posted: 13.10.2015 - 21:43  ·  #23
Ja, maar eerder in dit topic ging het om bluetooth streaming.
A2DP (het bluetooth streaming profiel) heeft slechts ondersteuning voor stereo. Bij mijn weten zit er in de Parrot geen echte surround processor (maar timing truukjes, zoals de sound spatializer) dus over 2 boxen geluid. Als je uit alle boxen geluid hebt, dan is dat dus een kabel/kopieer-truukje (geluid LV = geluid LA)

Via bluetooth wordt overigens de muziek ook nog gecomprimeerd en ge-decomprimeerd. Een 320kbps mp3'tje komt er niet uit, dus.

Via USB geldt eigenlijk hetzelfde, maar in theorie zou je daar surround-geluid op kunnen hebben staan. Dat jij zegt dat de HU850 zelfs helemaal uitkan, ondersteunt het verhaal: je parrot is de versterker en stuurt de boxen direct aan. De sound processing van de Volvo staat buitenspel.

Kan het geluid via USB natuurlijk nog steeds prima zijn; ik heb alleen bluetooth streaming geprobeerd en dat is hooguit FM-kwaliteit.
GRUNNS60
Erelid
Avatar
Geslacht:
Locatie: idbv Appingedam
Leeftijd: 62
Berichten: 5831
Geregistreerd: 07 / 2014
Subject:

Re: Parrot MKi9200 Bluetooth Carkit

 · 
Posted: 13.10.2015 - 22:40  ·  #24
Ik denk dat ik binnenkort mijn auto en die van steve eens naast elkaar zet en dan kunnen we vergelijken. heb net vanavond nog mn pa200 vervangen door pa300 even kijken hoe de muziek die mn zoon me draait s ochtends uit de boxen komt :yes: :thumb:
 
Selected quotes for multi-quoting:   0