Pech onderweg

 
 
 
 
 
martijn-a
Supporting Member
Avatar
Geslacht:
Locatie: Beesd
Leeftijd: 48
Berichten: 1779
Geregistreerd: 06 / 2014
Subject:

Re: Pech onderweg

 · 
Posted: 14.08.2021 - 18:45  ·  #16
Eerlijk gezegd denk ik eerder dat de obd2 dongel de boosdoener is.

Waarschijnlijk door het contact uit te zetten tijdens het wachten op de Anwb gaan de electronica modules in rust en rebooten nadat je het contact weer aanzet.
FullThrottle
Supporting Member
Avatar
Geslacht:
Locatie: Hengelo
Leeftijd: 58
Homepage: directadministrati…
Berichten: 275
Geregistreerd: 07 / 2020
Subject:

Re: Pech onderweg

 · 
Posted: 14.08.2021 - 20:49  ·  #17
Quote door martijn-a

Eerlijk gezegd denk ik eerder dat de obd2 dongel de boosdoener is.

Waarschijnlijk door het contact uit te zetten tijdens het wachten op de Anwb gaan de electronica modules in rust en rebooten nadat je het contact weer aanzet.


Dat is grappig dat je dat zegt. Ik had ook het idee dat de dongel storingen veroorzaakte maar dat leek mij wat te
ver gezocht. Mijn ramen, eerst links toen rechts gingen maanden terug ook niet goed dicht (meteen naar beneden als die boven was) en in die tijd gebruikte ik de dongel vrij vaak (met Torque) Toen dus de dongel niet meer gebruikt en ook nooit geen problemen meer gehad met de ramen. Tot dus gisteren. Toen wou ik even snel de foutcode wissen die ontstaan was omdat ik de lmm even losgehaald had.
ikbat
VolvoV70forum core member
Avatar
Geslacht: n/a
Berichten: 1338
Geregistreerd: 12 / 2018
Subject:

Re: Pech onderweg

 · 
Posted: 14.08.2021 - 21:28  ·  #18
Dat de dongels wel eens storingen kunnen geven klopt. Helemaal de goedkopere modellen.
PvL
Administrator
Avatar
Geslacht:
Locatie: Omgeving Arnhem
Berichten: 3210
Geregistreerd: 03 / 2014
Subject:

Re: Pech onderweg

 · 
Posted: 14.08.2021 - 21:30  ·  #19
Ook de CFE kan ik uit eigen ervaring zeggen…
FullThrottle
Supporting Member
Avatar
Geslacht:
Locatie: Hengelo
Leeftijd: 58
Homepage: directadministrati…
Berichten: 275
Geregistreerd: 07 / 2020
Subject:

Re: Pech onderweg

 · 
Posted: 14.08.2021 - 22:51  ·  #20
Quote door ikbat

Dat de dongels wel eens storingen kunnen geven klopt. Helemaal de goedkopere modellen.


Mijn voorlopige conclusie is dan toch dat niet de straling maar de OBD2 reader/Torque hoogstwaarschijnlijk de storing veroorzaakt heeft ook al gebruikte ik bepaald niet de goedkoopste OBD2 reader (OBDlink MX). Ik houd het voorlopig op Vida. Iets meer werk maar geen gekke storingen en natuurlijk meer mogelijkheden.
Wakkerewilly
 
Avatar
 
Subject:

Re: Pech onderweg

 · 
Posted: 15.08.2021 - 01:27  ·  #21
Tijd voor alu hoedjes.

In veel gevallen wordt de storing veoorzaakt door ondeugdelijke spullen die later aangebracht zijn.
deusjevo
VolvoV70forum member
Avatar
Geslacht:
Berichten: 871
Geregistreerd: 05 / 2020
Subject:

Re: Pech onderweg

 · 
Posted: 15.08.2021 - 09:07  ·  #22
Mijn oude Qashqai had ook last van vreemde storingen, bleek uiteindelijk te komen door een 12V USB stekker in de aanstekerplug in de midden console….
jpelverding
Supporting Member
Avatar
Geslacht:
Locatie: Meedhuizen - Eemsdelta - Delfzijl
Leeftijd: 67
Homepage: elverdesign.nl
Berichten: 460
Geregistreerd: 05 / 2020
Subject:

Ik heb regelmatig storingen die zichzelf oplossen én een dongle.

 · 
Posted: 15.08.2021 - 16:08  ·  #23
Knipperlciht RV werkt niet, en zonder te vervangen is het weer ok na een paar keer. Slot RA doet soms wel op de a/b, en dan weer niet. Achteruitrijdsensor doet het goed en dan een hele tijd weer niet. Nu ik er zo over denk, best wel vaak op mijn oprit.

Ga zo de dongle er uit halen (Gebruik ik net zo vaak) en kijken of er verschil is. Ik zou niet verbaasd zijn als er een zware E-kabel door de tuin loopt, want een gedeelte daarvan mag niet bebouwd worden. Heeft iemand een idee hoe ik dat kan controleren? Behalve met een wichelroede :)
FullThrottle
Supporting Member
Avatar
Geslacht:
Locatie: Hengelo
Leeftijd: 58
Homepage: directadministrati…
Berichten: 275
Geregistreerd: 07 / 2020
Subject:

Re: Pech onderweg

 · 
Posted: 15.08.2021 - 17:08  ·  #24
Quote door jpelverding

Heeft iemand een idee hoe ik dat kan controleren? Behalve met een wichelroede :)


Ik zou gewoon je wichelroede uit de kast pakken. Maar vergeet dan niet je aluminium hoedje op te zetten waar Wakkerewilly het over had want anders krijg je geen betrouwbaar resultaat.


Oh ja en een foto van het hele gebeuren is natuurlijk welkom. O-)
jpelverding
Supporting Member
Avatar
Geslacht:
Locatie: Meedhuizen - Eemsdelta - Delfzijl
Leeftijd: 67
Homepage: elverdesign.nl
Berichten: 460
Geregistreerd: 05 / 2020
Subject:

Als ik wichelroede kon gebruiken (Update)

 · 
Posted: 15.08.2021 - 21:14  ·  #25
reed ik nu een pefect gerestaureerde Amazon, had ik een Land Cruiser om door het bos naar mijn jachthuisje te gaan en een aluhoedjesfabriek. Ook voor overjassen met beschermend lodine-folie. Want dat had ik dan natuurlijk ook al uitgevonden.

Serieus: Nu ik er zo over nadenk denk ik dat een aantal dingen/storingen zijn voorgevallen nadat ik de motor transplantatie heb gehad. Eerlijk gezegd verdacht ik wat massa-aansluitingen, maar dat zal de komende weken wel duidelijk worden. Of niet, want mijn beest is wispelturig :)

update 16 aug 21: Nou, de dongel was misschien een van de problemen maar niet hét probleem. Had het ding na het posten verwijderd maar vanmiddag begon jammer genoeg de achteruitrijdsensoren weer te piepen. Zal dus toch wel massa probleempje zijn, voor mijn gevoel (en niet meer dan dat, en het is nog a-technisch ook) komt het bij vochtig weer en na een paar dagen droog werkt het weer. Zul je zien, morgen gaat het weer goed ;(
 
Selected quotes for multi-quoting:   0