Philips H7 Led Ultinon in S60?

Wie heeft er ervaring mee?

 
 
 
 
 
Blade
Forumsponsor
Avatar
Geslacht:
Locatie: Het Groene Hart
Leeftijd: 34
Homepage: autobedrijfpolter.…
Berichten: 5152
Geregistreerd: 09 / 2017
Subject:

Re: Philips H7 Led Ultinon in S60?

 · 
Posted: 04.02.2019 - 20:34  ·  #16
Ik erger me er ook aan. Maar soms zijn die knaken setjes ook gewoon goed voor de apk. Er word niet naar strooilicht gekeken. Enkel naar de lijnen.

Overigens zijn er in halogeen ook al flinke verbeterde kwaliteits lampen van philips of osram. Monteer ik ook veel. Mensen reageren er positief op. Zijn niet goedkoop.

Overigens over dat ikke ikke ikke, is er ook de andere zijde, wat ik steeds meer mee maak is dat mensen ineens heel sociaal gaan doen. Voorrang geven aan fietser bijv op een 60 weg, waar fietsers helemaal geen voorrang hebben. Men besluit dan ineens vol op de rem te gaan om de fietsers over te laten steken.... levens gevaarlijk.

Maar dat is een hele andere discussie.
[-Tom-]
VolvoV70forum verslaafde
Avatar
Geslacht:
Locatie: Achterhoek
Leeftijd: 37
Homepage: fs1forum.com
Berichten: 3766
Geregistreerd: 10 / 2013
Subject:

Re: Philips H7 Led Ultinon in S60?

 · 
Posted: 04.02.2019 - 20:38  ·  #17
Kwestie van goed afstellen.. Zeker met projector lampen is het erg goed af te stellen. Dat je in koplampen formaat aquarium (b.v. een Volvo 940) geen xenon/LED moet proppen, dat is te begrijpen (en als je dat niet begrijpt, kom je daar na 5 km achter als mensen 20x geflitst hebben. Been there, done that... :D).
Verder gewoon netjes afstellen en goed spul kopen, dan valt het allemaal wel mee
olaf
VolvoV70forum core member
Avatar
Geslacht:
Locatie: Biddinghuizen
Berichten: 1878
Geregistreerd: 01 / 2010
Subject:

Re: Philips H7 Led Ultinon in S60?

 · 
Posted: 04.02.2019 - 21:16  ·  #18
Quote door Blade

Ik erger me er ook aan. Maar soms zijn die knaken setjes ook gewoon goed voor de apk. Er word niet naar strooilicht gekeken. Enkel naar de lijnen.

Overigens zijn er in halogeen ook al flinke verbeterde kwaliteits lampen van philips of osram. Monteer ik ook veel. Mensen reageren er positief op. Zijn niet goedkoop.

Overigens over dat ikke ikke ikke, is er ook de andere zijde, wat ik steeds meer mee maak is dat mensen ineens heel sociaal gaan doen. Voorrang geven aan fietser bijv op een 60 weg, waar fietsers helemaal geen voorrang hebben. Men besluit dan ineens vol op de rem te gaan om de fietsers over te laten steken.... levens gevaarlijk.

Maar dat is een hele andere discussie.

Dat laatste heb je inderdaad ook een punt , en even zo gevaarlijk omdat je het daar niet verwacht .


Maar nog even over de lampen , zoals mijn v70 met fabriek af xenon , die heeft een hoogte regeling automatisch , zodat als de koffer vol gegooid wordt ik niet alsnog iedereen verblind , en dat is niet voor niets zo , het licht is zo scherp en fel dat het bij een kleine afwijking al verblindend is ., dat is bij halogeen een stuk minderhinderlijk , al is het ook niet lekker als ze te hoog staan , maar verblind je veel minder .
Jeroen
VolvoV70forum verslaafde
Avatar
Geslacht:
Locatie: Veendam
Leeftijd: 38
Homepage: o550.nl
Berichten: 3193
Geregistreerd: 09 / 2009
Subject:

Re: Philips H7 Led Ultinon in S60?

 · 
Posted: 04.02.2019 - 22:41  ·  #19
Ik lees over goede set kopen en goed afstellen. Dat bestaat dus niet.
De lamp past maar op 1 manier, er is niets af te stellen.
Hoogte regelen (afstellen?) doet ook niets, het strooilicht blijft te hoog.

Quote door olaf
Vind je het mooi dat wit licht , koop dan een auto waar het in zit de volgende keer , en daar juist voor is uitgerust .


Dat vond ik ook, tot ik mijn huidige S60 kocht met de bi-xenon reflector koplampen.
Als mijn vriendin er in rijdt en ik rij er voor met de motor zijn ze gewoon irritant fel, alsof het aftermarket is.
Mijn vorige S60 had aftermarket projectoren en dat zag er echt gelikt uit, beter dan wat ik nu heb.
[-Tom-]
VolvoV70forum verslaafde
Avatar
Geslacht:
Locatie: Achterhoek
Leeftijd: 37
Homepage: fs1forum.com
Berichten: 3766
Geregistreerd: 10 / 2013
Subject:

Re: Philips H7 Led Ultinon in S60?

 · 
Posted: 05.02.2019 - 06:51  ·  #20
Bij de goede led lampen kan je de lamp t.o.v. de lamphouder draaien.
Jeroen
VolvoV70forum verslaafde
Avatar
Geslacht:
Locatie: Veendam
Leeftijd: 38
Homepage: o550.nl
Berichten: 3193
Geregistreerd: 09 / 2009
Subject:

Re: Philips H7 Led Ultinon in S60?

 · 
Posted: 05.02.2019 - 11:37  ·  #21
Maar het blijft een led, hoe goed ze ook zijn.
Laten we het eens omdraaien. Wat zou er gebeuren als je een halogeenlamp in een led koplamp zet? Je lichtbeeld veranderd, omdat de reflector niet is ontworpen voor halogeen. Zo simpel moet je het zien.

Wil je led, dan moet je grof geld betalen. Jammer maar helaas
[-Tom-]
VolvoV70forum verslaafde
Avatar
Geslacht:
Locatie: Achterhoek
Leeftijd: 37
Homepage: fs1forum.com
Berichten: 3766
Geregistreerd: 10 / 2013
Subject:

Re: Philips H7 Led Ultinon in S60?

 · 
Posted: 05.02.2019 - 11:59  ·  #22
Tja, ieder voor zich natuurlijk :)
olaf
VolvoV70forum core member
Avatar
Geslacht:
Locatie: Biddinghuizen
Berichten: 1878
Geregistreerd: 01 / 2010
Subject:

Re: Philips H7 Led Ultinon in S60?

 · 
Posted: 05.02.2019 - 12:24  ·  #23
Quote door [-Tom-]

Tja, ieder voor zich natuurlijk :)


Dat bedoel ik nu , we denken aan ons zelf , en daarna houdt het op .
Tenminste zo lees ik het .
 
Selected quotes for multi-quoting:   0