Politieauto's

KLPD

 
 
 
 
 
Joepiec
VolvoV70forum fan
Avatar
Geslacht:
Locatie: Purmerend
Leeftijd: 76
Berichten: 462
Geregistreerd: 10 / 2009
Subject:

Re: Politieauto's

 · 
Posted: 14.03.2012 - 12:16  ·  #16
Quote door Greyline

Quote door Joepiec
Quote door Greyline

... waarom is dat kenteken van deze V60 afgeschermd ????

Is in principe ook niet nodig, het zijn bij dit soort voertuigen vaak "afgeschermde" kentekens welke bij opvraging (door een burger) bij het RDW niet in het bestand voorkomen.
Verstandig van de plaatser om het af te schermen, want het heeft vaak alleen maar onnodige extra opvragingen bij de RDW tot gevolg.
Soms hebben dit soort voertuigen ook meerdere kentekens ter beschikking (b.v. AT) :bandit:

... en deze niet dan http://avro.nl/blikopdeweg/Player/AVRO_1511945/ :police:


Klopt !! Niet elk dienstvoetuig is afgeschermd, "gewone" suveillance auto's hebben een regulier kenteken.
Wat betreft de auto's van blik op de weg daar zit ook een stukje sponsoring van b.v. Volvo achter en zijn dus vaak geen eigendom van een korps.
En geloof me, als gepensioneerd bestuurder/surveillant van deze auto's, veel van deze onopvallende wagens zijn een wolf in schaapskleren :devil:
Greyline
VolvoV70forum core member
Avatar
Geslacht:
Locatie: Parkstad
Leeftijd: 75
Homepage: sfa-parkstad.nl
Berichten: 1806
Geregistreerd: 08 / 2009
Subject:

Re: Politieauto's

 · 
Posted: 14.03.2012 - 13:58  ·  #17
Quote door Joepiec
Quote door Greyline
Quote door Joepiec
Quote door Greyline

... waarom is dat kenteken van deze V60 afgeschermd ????

Is in principe ook niet nodig, het zijn bij dit soort voertuigen vaak "afgeschermde" kentekens welke bij opvraging (door een burger) bij het RDW niet in het bestand voorkomen.
Verstandig van de plaatser om het af te schermen, want het heeft vaak alleen maar onnodige extra opvragingen bij de RDW tot gevolg.
Soms hebben dit soort voertuigen ook meerdere kentekens ter beschikking (b.v. AT) :bandit:

... en deze niet dan http://avro.nl/blikopdeweg/Player/AVRO_1511945/ :police:

Klopt !! Niet elk dienstvoetuig is afgeschermd, "gewone" suveillance auto's hebben een regulier kenteken.
Wat betreft de auto's van blik op de weg daar zit ook een stukje sponsoring van b.v. Volvo achter en zijn dus vaak geen eigendom van een korps.
En geloof me, als gepensioneerd bestuurder/surveillant van deze auto's, veel van deze onopvallende wagens zijn een wolf in schaapskleren :devil:

... ik ben niet bang van ze hoor.
Ik rijd hier nooit (bewust) te snel, daarvoor heb ik de DAB dicht bij huis :love:
Daar mag je nog op vele plaatsen alle paarden los laten :lol:
Laatst nog even getest, zo maar 220 kMh op de A46.
Joepiec
VolvoV70forum fan
Avatar
Geslacht:
Locatie: Purmerend
Leeftijd: 76
Berichten: 462
Geregistreerd: 10 / 2009
Subject:

Re: Politieauto's

 · 
Posted: 14.03.2012 - 15:24  ·  #18
Mij maken ze ook niet bang, maar krijg toch zo af en toe fanmail van het CJIB :sick:
Ik heb alleen de A7 in de buurt waar "het beest" even los mag naar 130 !! :devil:
hoepel
VolvoV70forum member
Avatar
Geslacht:
Locatie: Scherpenzeel GLD
Leeftijd: 36
Homepage: mjhoepeltransport.…
Berichten: 720
Geregistreerd: 10 / 2011
Subject:

Re: Politieauto's

 · 
Posted: 14.03.2012 - 15:49  ·  #19
Quote door V70 2.4T

Ik weet uit ervaring dat de V60 T6 op bijgaande foto, na chippen, zo'n 340 pk heeft....


Okey gewoon getuned. Niet extreeem dus.. En pakken ze dan de remmen ook mee?? En hoe zit dat bij de D5´s en de V50´s van het klpd??
elianmars
Forumlid.
Avatar
Geslacht: n/a
Berichten: 182
Geregistreerd: 12 / 2011
Subject:

Re: Politieauto's

 · 
Posted: 14.03.2012 - 20:12  ·  #20
Quote door hoepel

Hallo allemaal!!

Ik zat me gewoon af te vragen wat de technische gegevens zijn van de volvo's waar de politie mee rijdt. Waar getuned, hoeveel getuned, hoe snel e.d. Wie weet er meer over te vertellen??

Dit na aanleiding van de uitzending van blik op de weg waar de agenten met een T6 een getunde bmw 535(??) niet konden bijhouden met accelereren..

Gr Marco



Die BMW heeft een dieselmotor (automaat) in het vooronder. Daar sta je dan met je T6 :-/
Tijnieboy
 
Avatar
 
Subject:

Re: Politieauto's

 · 
Posted: 15.03.2012 - 15:41  ·  #21
Quote door hoepel

Quote door V70 2.4T

Ik weet uit ervaring dat de V60 T6 op bijgaande foto, na chippen, zo'n 340 pk heeft....


Okey gewoon getuned. Niet extreeem dus.. En pakken ze dan de remmen ook mee?? En hoe zit dat bij de D5´s en de V50´s van het klpd??


Ik ben wezen kijken bij een voormalig KLPD S60 T5, maar daar lag een complete remmenset van de R onder, en het motorblok durf ik niet met zekerheid te zeggen, maar die was flink onder handen genomen. Die staat nu overigens in Renswoude te koop, bij Van Asselt, die ken je ws wel?
hoepel
VolvoV70forum member
Avatar
Geslacht:
Locatie: Scherpenzeel GLD
Leeftijd: 36
Homepage: mjhoepeltransport.…
Berichten: 720
Geregistreerd: 10 / 2011
Subject:

Re: Politieauto's

 · 
Posted: 15.03.2012 - 19:04  ·  #22
Quote door Tijnieboy

Quote door hoepel

Quote door V70 2.4T

Ik weet uit ervaring dat de V60 T6 op bijgaande foto, na chippen, zo'n 340 pk heeft....


Okey gewoon getuned. Niet extreeem dus.. En pakken ze dan de remmen ook mee?? En hoe zit dat bij de D5´s en de V50´s van het klpd??


Ik ben wezen kijken bij een voormalig KLPD S60 T5, maar daar lag een complete remmenset van de R onder, en het motorblok durf ik niet met zekerheid te zeggen, maar die was flink onder handen genomen. Die staat nu overigens in Renswoude te koop, bij Van Asselt, die ken je ws wel?


Ik heb ff gegoogled, maar ziet er kaal uit en die spoiler vind ik persoonlijke een beetje te!!
V70 2.4T
Veteraan
Avatar
Geslacht:
Locatie: Twente
Leeftijd: 53
Berichten: 710
Geregistreerd: 02 / 2009
Subject:

Re: Politieauto's

 · 
Posted: 15.03.2012 - 23:26  ·  #23
Quote door Greyline

... waarom is dat kenteken van deze V60 afgeschermd ????


Om de doodeenvoudige reden dat het niet mijn auto is....??!!!
Lijkt me niet meer dan normaal dat je zorgvuldig omgaat met andermans privacy. Als de eigenaar het zelf wel ergens bekend wil maken, staat hem/haar dat volledig vrij natuurlijk.
blastaway
Veteraan
Avatar
Geslacht:
Locatie: South Limbourgia
Leeftijd: 46
Berichten: 3730
Geregistreerd: 03 / 2011
Subject:

Re: Politieauto's

 · 
Posted: 16.03.2012 - 08:56  ·  #24
Deze was gisteren nog bij blik opd e weg toch? Aardige Volvo aflevering gisteren overigens. Goede reclame!
...
 
Avatar
 
Subject:

Re: Politieauto's

 · 
Posted: 16.03.2012 - 12:06  ·  #25
...
...
 
Avatar
 
Subject:

Re: Politieauto's

 · 
Posted: 16.03.2012 - 14:08  ·  #26
...
SuperShota
 
Avatar
 
Subject:

Re: Politieauto's

 · 
Posted: 16.03.2012 - 15:18  ·  #27
hoepel
VolvoV70forum member
Avatar
Geslacht:
Locatie: Scherpenzeel GLD
Leeftijd: 36
Homepage: mjhoepeltransport.…
Berichten: 720
Geregistreerd: 10 / 2011
Subject:

Re: Politieauto's

 · 
Posted: 16.03.2012 - 20:33  ·  #28
Ik las dit dus top is boven de 250kmh
Arjanmijnster
VolvoV70forum verslaafde
Avatar
Geslacht:
Locatie: Dordrecht (Zuid - Holland)
Leeftijd: 38
Homepage: marinetraffic.com/…
Berichten: 3171
Geregistreerd: 03 / 2012
Subject:

Re: Politieauto's

 · 
Posted: 04.06.2012 - 15:46  ·  #29
Arjanmijnster
VolvoV70forum verslaafde
Avatar
Geslacht:
Locatie: Dordrecht (Zuid - Holland)
Leeftijd: 38
Homepage: marinetraffic.com/…
Berichten: 3171
Geregistreerd: 03 / 2012
Subject:

Re: Politieauto's

 · 
Posted: 04.06.2012 - 16:08  ·  #30
ik vond deze foto's op het hulpverleningsforum!
 
Selected quotes for multi-quoting:   0