@Meijer,
De klepspeling was op een paar uitlaatkleppen na binnen de tolerantiegrenzen.
Vanwege de 2 uitlaatkleppen die te krap stonden heb ik deze operatie uitgevoerd. En meteen alle kleppen op de ideale klepspeling ingesteld.
Op 3 na heb ik alle stoterbussen kunnen hergebruiken (wel ook met gebruikmaking van de stoterbussen uit het 'oefenblok').
3 bussen heb ik geslepen op de manier zoals jij al een keer had aangegeven. Werkte goed.
Alles staat nu op 0,25 voor de inlaat en 0,45 voor de uitlaat. Vanwege LPG heb ik de door Volvo aangegeven klepspeling naar boven afgerond.
Overigens zal ik als het hele project klaar is, het draadje bij "kleppenstellen" bijwerken.
De klepspeling was op een paar uitlaatkleppen na binnen de tolerantiegrenzen.
Vanwege de 2 uitlaatkleppen die te krap stonden heb ik deze operatie uitgevoerd. En meteen alle kleppen op de ideale klepspeling ingesteld.
Op 3 na heb ik alle stoterbussen kunnen hergebruiken (wel ook met gebruikmaking van de stoterbussen uit het 'oefenblok').
3 bussen heb ik geslepen op de manier zoals jij al een keer had aangegeven. Werkte goed.
Alles staat nu op 0,25 voor de inlaat en 0,45 voor de uitlaat. Vanwege LPG heb ik de door Volvo aangegeven klepspeling naar boven afgerond.
Overigens zal ik als het hele project klaar is, het draadje bij "kleppenstellen" bijwerken.
en via de bougie openingen. en ik verwacht zelfs dat de zuiger kan gaan bewegen. maar goed in het ergste geval druk je je klep krom.. Het zou dus zo moeten zijn dat eventuele kleppen die toch open gaan iig geen zuigers in de bovenste stand zouden,moeten hebben. Tja en daarvoor heb ik toen dus mn nokkenassen vastgezet met het tool en de krukas met de pen. (zit in gat in blok en vliegwiel bij startmotor) Staat dat iig allemaal goed.