powerflush

wel of niet

 
 
 
 
 
marc apeldoorn
VolvoV70forum fan
Avatar
Geslacht: n/a
Berichten: 328
Geregistreerd: 09 / 2012
Subject:

Re: powerflush

 · 
Posted: 28.09.2013 - 12:23  ·  #16
@trissy, maar het is een synthetische olie, geen mineraal zoals die van b.v. Mobil / Esso of toyota.
Dus ergens snap ik het niet helemaal...
...
 
Avatar
 
Subject:

Re: powerflush

 · 
Posted: 28.09.2013 - 14:11  ·  #17
Als je op de site van Kroon kijkt zul je zien dat het woord synthetisch niet wordt genoemd Marc. ;) Kijk anders even daar en er wordt je wellicht al het een en ander duidelijk.
Frits Vleugelmoer
Forumlid.
Avatar
Geslacht:
Locatie: Terneuzen
Leeftijd: 60
Berichten: 56
Geregistreerd: 11 / 2012
Subject:

Re: powerflush

 · 
Posted: 28.09.2013 - 14:41  ·  #18
Volgens mij is dat koetje over olie en automaten al helemaal uitgemolken in diverse andere topic's.......of gaan jullie een nieuwe boom opzetten :sleep:
KtH
Forumlid.
Avatar
Geslacht: n/a
Berichten: 25
Geregistreerd: 09 / 2009
Subject:

Re: powerflush

 · 
Posted: 19.11.2013 - 20:20  ·  #19
Hallo, ik heb de mijne 2x door GS laten doen.
De 1e keer met de door hem gehanteerde olie.
Omdat dit pas na 236000km was, was zijn advies op dat moment [er kwam echt pikzwarte olie uit], rij nu een 5-10000km, en dan nog een keer.
Hij is daar echt van opgeknapt. Ik had echter nog niet de erge problemen die ik vaak lees. Maar inderdaad wel het schokken bij stilstand met de voet op de rem. En bij het optrekken, dat ie met een schok inkwam.
Bij 251000km een 2e keer met een andere olie. [Weet niet meer welke.]
Maar had later toch het idee, dat hij bij echt zwaar trekken [caravan], het met de eerste soort [GS zijn favoriet] toch beter deed.
Al met al, geholpen heeft het absoluut. Ik raad het iedereen aan.
Oh ja. de 2x keer was in overleg bij mijn Volvo garage, ze waren onder de indruk van het resultaat. Hebben enige tijd later zelf ook zo'n apparaat gekocht.
Bigdog
Administrator
Avatar
Geslacht:
Locatie: De glimlach van Twente
Homepage: volvov70forum.com
Berichten: 39720
Geregistreerd: 07 / 2009
Subject:

Re: powerflush

 · 
Posted: 19.11.2013 - 20:43  ·  #20
Bij de eerste zal hij absoluut beter hebben aangevoeld, vooral vloeiender, dat is ook het verraderlijke van de BG olie.
Als hij na de 2e keer houteriger aanvoelt, dan is de kans vrij groot dat je er de juiste olie in hebt.
Misschien minder vloeiend, maar wel beter voor de levensduur van je bak.
frenkie
Forumlid.
Avatar
Geslacht: n/a
Berichten: 20
Geregistreerd: 12 / 2013
Subject:

Re: powerflush

 · 
Posted: 24.12.2013 - 12:05  ·  #21
Hoi reinberto,
Ik rijdt zelf een d5van 2005 met 363000km heb in het voorjaar een powerflush behandeling laten doen door GS,dit alles nadat ik veel klachten had over de bak nl schokken bonken van de 2naar3 en vice versa en veel doorslippen. Ik heb na het spoelen weinig tot geen verschil gemerkt GS stelde voor om na 10000 km nogmaals te spoelen omdat de olie zeer vervuild was. Heb lang nagedacht om het weer te doen maar heb ervan af gezien omdat de eerst spoelbeurt niet aan mijn verwachtingen deed Heb contact opgenomen met varioclean en een afspraak gemaakt voor een diagnose te stellen hoe deze problemen op te lossen ben gisteren geweest en na proefrijden en diagnose van software is aangegeven dat het voor 99% zeker een versleten kleppenhuis de boosdoener is deze heb ik laten vervangen door een nieuwe en nieuwe olie op de bak en voila een bak die schakeld als boter, daarna nog een keer gespoeld ivm vermenging van olie. nog 20 km proefgerden en inleren hopla klaar een auto die schakeld als een nieuwe voor 1200 euri . Varioclaen kan ik jullie aanbevelen deze mensen roepen niet zomaar iets maar weten waar ze over praten! Gr
reinberto
Forumlid.
Avatar
Geslacht:
Locatie: Deventer
Leeftijd: 28
Berichten: 166
Geregistreerd: 05 / 2012
Subject:

Re: powerflush

 · 
Posted: 24.12.2013 - 21:46  ·  #22
oke, bedankt voor de tip/info. wij laten de automaatbak even voor wat het is en proberen eerst het andere probleem te verhelpen. namelijk het stoten en inhouden in de wat hogere toeren(zie andere topic)
lekkerkaas
Forumlid.
Avatar
Geslacht: n/a
Berichten: 87
Geregistreerd: 12 / 2013
Subject:

Re: powerflush

 · 
Posted: 24.12.2013 - 22:45  ·  #23
heb je je bak met de nieuwe olie weleens opnieuw ingeleerd? Gister toevallig gedaan met iemand hier en zijn automaat kwam er na een schone powerflush puntgaaf uit! Kostte ons 15 minuten warm rijden van de bakolie en 20 minuten de boel trainen! Fisrt try voor ons allebei dus kan waarschijnlijk sneller!

Kost je hooguit 10 liter brandstof, er van uitgaande dat je over iemand met een dice beschikt. :)
Bigdog
Administrator
Avatar
Geslacht:
Locatie: De glimlach van Twente
Homepage: volvov70forum.com
Berichten: 39720
Geregistreerd: 07 / 2009
Subject:

Re: powerflush

 · 
Posted: 24.12.2013 - 22:48  ·  #24
Dat opnieuw inleren is inderdaad een aanrader.
Verschil is duidelijk merkbaar.
reinberto
Forumlid.
Avatar
Geslacht:
Locatie: Deventer
Leeftijd: 28
Berichten: 166
Geregistreerd: 05 / 2012
Subject:

Re: powerflush

 · 
Posted: 25.12.2013 - 21:16  ·  #25
ik heb hem ook powerflush gedaan, en opnieuw ingeleerd. en dat is echt een wereld van verschil. boter zacht schakelen. heel soepel weg rijden, niks meer van die random opschakelingen.(deed hij wel eens op moment van gasgeven ging ie opschakelen. alsof ie wou dat je niet ging versnellen). maar opvallende is: dit is allemaal op benzine, wanneer ik op lpg rijd dan word hij toch wat "ruiger". dan voel je de beruchte schakeling van 2 naar 3 ook nog sterk, maar de rest niet. en weg rijden gaat nog wat grof, in de zin van het is gasgeven en dan voel je een klein stootje/duwtje en dan is het prima. maar goed, had ik ook wel van lpg verwacht dat het wat "ruiger" is.
franki
 
Avatar
 
Subject:

Re: powerflush

 · 
Posted: 25.12.2013 - 21:59  ·  #26
Gebeurd dat inleren altijd zodra je een powerflush heb laten doen of staat dat los van elkaar?De bak van mij (automaat) stoot een beetje bij het wegrijden maar verder schakelt hij niet slecht , zit eraan te denken om een X bij varioclean langs te gaan voor een preventieve powerflush ..
...
 
Avatar
 
Subject:

Re: powerflush

 · 
Posted: 25.12.2013 - 22:03  ·  #27
Bij Varioclean leren ze de bak meestal wel opnieuw in. Zou er sowieso niet te lang mee wachten als de bak al stoterig schakelt. ;)
franki
 
Avatar
 
Subject:

Re: powerflush

 · 
Posted: 25.12.2013 - 22:14  ·  #28
Het schakelen gaat soms wat traag maar alleen bij het wegrijden uit stilstand bokt ie een keer , vorige week de motorsteun die bovenop zit al laten vervangen en dat scheelt al een hoop ...maargoed ik ga binnenkort een X langs bij hun , kan zowiezo geen kwaad na 210000dkm lijkt me ..
...
 
Avatar
 
Subject:

Re: powerflush

 · 
Posted: 25.12.2013 - 22:44  ·  #29
Inderdaad waar! Maar als je bovenste steunen kapot waren.... Is de onderste tractiesteun dan nog wel intakt? Meestal heeft deze dan ook de geest gegeven. ;)
franki
 
Avatar
 
Subject:

Re: powerflush

 · 
Posted: 25.12.2013 - 22:53  ·  #30
Daar heb ik naar gevraagd inderdaad , hij zei dat ze nog wel even mee kunnen maar dat zal ongetwijfeld niet gek lang meer duren ...
 
Selected quotes for multi-quoting:   0