Premium audio S60

 
 
 
 
 
Bigdog
Administrator
Avatar
Geslacht:
Locatie: De glimlach van Twente
Homepage: volvov70forum.com
Berichten: 39729
Geregistreerd: 07 / 2009
Subject:

Re: Premium audio S60

 · 
Posted: 12.11.2012 - 20:38  ·  #16
Quote door EnnoE34

Maar goed, de andere vraag is, moet ik nu de tweeter in de voordeur die in mijn auto ombouwen? Of kan ik deze gewoon laten zitten en ongemoeid laten?


Je kunt hem ongemoeid laten, maar wil je de Premiumset zo horen zoals deze bedoeld is, dan is ombouwen aan de orde.
...
 
Avatar
 
Subject:

Re: Premium audio S60

 · 
Posted: 12.11.2012 - 20:46  ·  #17
Ok, bedankt voor het snelle antwoord. Dan kom ik daar later wel op terug. Solderen is niet echt bepaald mijn specialiteit.....helaas....
Bigdog
Administrator
Avatar
Geslacht:
Locatie: De glimlach van Twente
Homepage: volvov70forum.com
Berichten: 39729
Geregistreerd: 07 / 2009
Subject:

Re: Premium audio S60

 · 
Posted: 12.11.2012 - 20:51  ·  #18
Is er niemand in jouw regio die dit voor jou kan doen ?
...
 
Avatar
 
Subject:

Re: Premium audio S60

 · 
Posted: 12.11.2012 - 20:59  ·  #19
Ik ben ook regelmatig in het oosten des lands (Groenlo), maar t.z.t kom ik er wel op terug. Eerst de overige onderdelen vinden / verkrijgen.
vpi
VolvoV70forum member
Avatar
Geslacht:
Locatie: Achterhoek
Leeftijd: 51
Berichten: 678
Geregistreerd: 05 / 2011
Subject:

Re: Premium audio S60

 · 
Posted: 12.11.2012 - 22:39  ·  #20
even doorrijden ik kom uit winterswijk, wil wel even de soldeerbout voor je aanzetten
...
 
Avatar
 
Subject:

Re: Premium audio S60

 · 
Posted: 13.11.2012 - 10:04  ·  #21
Dat aanbod sla ik natuurlijk niet af. Ik verwacht de komende maanden langzaam maar zeker de onderdelen bij elkaar te verzamelen.

Zoals het er nu naar uitziet moet dat lukken. Al met al toch een redelijk investering, zeker als je meeneemt dat er ook andere deurpanelen in de auto moeten komen om de voorste speakers te kunnen huisvesten.

Toch een leuk vooruitzicht de komende paar maanden om de auto weer wat meer naar mijn wens te maken.
Bigdog
Administrator
Avatar
Geslacht:
Locatie: De glimlach van Twente
Homepage: volvov70forum.com
Berichten: 39729
Geregistreerd: 07 / 2009
Subject:

Re: Premium audio S60

 · 
Posted: 13.11.2012 - 19:02  ·  #22
Kijk, hier spreekt een man met ervaring.
Enno, mooier zal het niet gaan. ;-)
Mekstra
VolvoV70forum fan
Avatar
Geslacht: n/a
Berichten: 419
Geregistreerd: 11 / 2012
Subject:

Re: Premium audio S60

 · 
Posted: 23.12.2012 - 15:11  ·  #23
Hoe herken ik het Premium systeem? Als ik in VIDA kijk, heeft mijn auto het 'premium-systeem'.

De versterker onder de stoel is echter de PA200, ook heb ik volgens mij niet de deurpanelen met het knikje in het rooster voor de onderste luidsprekers.

Gaat om een summum MY2005, standaard vlgs mij niet voorzien van premium (maar VIDA vindt van wel).
Bigdog
Administrator
Avatar
Geslacht:
Locatie: De glimlach van Twente
Homepage: volvov70forum.com
Berichten: 39729
Geregistreerd: 07 / 2009
Subject:

Re: Premium audio S60

 · 
Posted: 23.12.2012 - 17:49  ·  #24
Als je premium audio hebt, dan zit dit in je voordeur ( 2e foto van boven ).
De premiumversterker heeft meestal een gele sticker i.p.v. blauw of wit.
Om absoluut zeker te zijn zou je het onderdeelnummer in Vida moeten invoeren.
...
 
Avatar
 
Subject:

Re: Premium audio S60

 · 
Posted: 23.12.2012 - 18:15  ·  #25
Inmiddels ben ik aan het wachten op de aankomst van de PA300 versterker. Deurpanelen + lederen stoelen zou ik vrijdag gaan ophalen maar vanwege de drukte is dat uitgesteld tot volgende week vrijdag.

Radio (analoog) is geen graadmeter voor de geluidskwaliteit. Niet alle speakers zitten er al in, en ook heb ik nog steeds de PA-200 versterker in de auto maar ik vind het geluid al wel stukken beter dan met de 50W speaker setup welke hiervoor er in zat.

Toegegeven een cd-tje van de spicegirls is nu niet echt iets om je stereo mee te testen, maar voor zover dat mogelijk was om te beoordelen klonk het geluid erg zuiver en gedetailleerd i.v.m. de 50W speakers. Hetzelfde geluid via analoge radio is kwalitatief een stuk minder gedetailleerd. Een en ander geeft eens te meer aan dat een digitale geluidsbron superieur is ivm de gedateerde analoge radio welke hier in de ether te ontvangen is.

Over +/- 5 dagen kan ik beginnen met het dichtbouwen van mijn deuren en kan op vakantie gaan met een volledig Premium geluidssysteem. Ik kijk er naar uit om in het nieuwe jaar te genieten van het premium geluid op die momenten dat ik alleen in de auto zit. Ik neem aan dat ik niet de enige ben die het meest geniet van autorijden op die momenten dat ik alleen in de auto zit. En dan is een mooi audio systeem juist ideaal.

9472758 is het onderdeel van de tweeters in de voordeuren (75W) welke bij het premium pakket behoren. De tweeter wordt o.a. ook gebruikt in een XC90 (D-pilaar). Eindelijk een site gevonden waar het officiele nummer wordt genoemd.
Bigdog
Administrator
Avatar
Geslacht:
Locatie: De glimlach van Twente
Homepage: volvov70forum.com
Berichten: 39729
Geregistreerd: 07 / 2009
Subject:

Re: Premium audio S60

 · 
Posted: 24.12.2012 - 17:13  ·  #26
Quote door EnnoE34

9472758 is het onderdeel van de tweeters in de voordeuren (75W) welke bij het premium pakket behoren. De tweeter wordt o.a. ook gebruikt in een XC90 (D-pilaar). Eindelijk een site gevonden waar het officiele nummer wordt genoemd.


Welke site is dat ?
Voorpret, altijd leuk.... :love:
...
 
Avatar
 
Subject:

Re: Premium audio S60

 · 
Posted: 24.12.2012 - 20:08  ·  #27
Bigdog
Administrator
Avatar
Geslacht:
Locatie: De glimlach van Twente
Homepage: volvov70forum.com
Berichten: 39729
Geregistreerd: 07 / 2009
Subject:

Re: Premium audio S60

 · 
Posted: 24.12.2012 - 20:14  ·  #28
Thanx. ;-)
OttoV
VolvoV70forum core member
Avatar
Geslacht:
Locatie: Dubbeldam
Leeftijd: 37
Berichten: 1760
Geregistreerd: 11 / 2012
Subject:

Re: Premium audio S60

 · 
Posted: 23.02.2013 - 17:39  ·  #29
Even een schopje met een vraag. Hoe herken ik of mijn auto een Premium audiosysteem heeft? Ik heb een versterker onder de bijrijdersstoel en in de voordeuren 2 speakers per deur. Ik heb ook ergens iets gelezen over dat ik aan de deurpanelen kan zien of er een premiumsysteem in zit. Waar moet ik dan op letten?
Bigdog
Administrator
Avatar
Geslacht:
Locatie: De glimlach van Twente
Homepage: volvov70forum.com
Berichten: 39729
Geregistreerd: 07 / 2009
Subject:

Re: Premium audio S60

 · 
Posted: 23.02.2013 - 18:58  ·  #30
Bij een premium audio installatie heb je inderdaad een versterker onder de bijrijders stoel.
Echter, met high-performance audio heb je dit ook.
Allereerst moet je premiumdeurkaarten hebben.
Ik heb even een foto van Arie als voorbeeld genomen.

Als je de radio aanzet, dan hoor je bij de voordeuren op 3 plekken geluid t.w.;
Bij de woofer (grote ronding in het onderste rooster)
Bij de middentoner ( kleine ronding in het onderste rooster )
Bij de tweeter (bovenaan bij de deurgreep ).
 
Selected quotes for multi-quoting:   0