Prins VSI 2.0 op een 2.5T (2007, 200PK)

 
 
 
 
 
dbs1
Supporting Member
Avatar
Geslacht:
Locatie: Breda
Berichten: 726
Geregistreerd: 11 / 2018
Subject:

Re: Prins VSI 2.0 op een 2.5T (2007, 200PK)

 · 
Posted: 20.12.2019 - 07:43  ·  #31
Bij mijn V70 2.5FT MY2010 zit de vulnippel ook achter de tankklep.
Daar is ruimte voor, de buitenland verloopstukken kunnen er ook zonder problemen op.
Links naast de benzinedop zit een min of meer vlak stuk met een soort van uitsparing in het rubber van de "tankruimte".
Daarin zie je al een soort tekening zitten, misschien een voorbereiding voor ad blue of lng versie?
Het had wel wat voeten in de aarde met beugels enzo voordat hij er echt in zat.

De voorraadindicatie is overigens onder het rolluikje binnen weggewerkt, niets te zien dus dat duidt op een lpg-installatie.
nicoo
VolvoV70forum fan
Avatar
Geslacht:
Locatie: Deventer
Berichten: 276
Geregistreerd: 06 / 2015
Subject:

Re: Prins VSI 2.0 op een 2.5T (2007, 200PK)

 · 
Posted: 20.12.2019 - 08:10  ·  #32
Bij de V70N bifuel zit een andere constructie achter de tankklep dan bij de standaard versies.
Bij de NN is er standaard ruimte voor.
henry classic v70
VolvoV70forum member
Avatar
Geslacht:
Locatie: N/O Veluwe
Leeftijd: 61
Berichten: 692
Geregistreerd: 09 / 2017
Subject:

Re: Prins VSI 2.0 op een 2.5T (2007, 200PK)

 · 
Posted: 20.12.2019 - 08:48  ·  #33
Quote door dbs1

Bij mijn V70 2.5FT MY2010 zit de vulnippel ook achter de tankklep.
Daar is ruimte voor, de buitenland verloopstukken kunnen er ook zonder problemen op.
Links naast de benzinedop zit een min of meer vlak stuk met een soort van uitsparing in het rubber van de "tankruimte".
Daarin zie je al een soort tekening zitten, misschien een voorbereiding voor ad blue of lng versie?
Het had wel wat voeten in de aarde met beugels enzo voordat hij er echt in zat.

De voorraadindicatie is overigens onder het rolluikje binnen weggewerkt, niets te zien dus dat duidt op een lpg-installatie.


Ik ben eigenlijk wel benieuwd naar jou ervaringen wat betreft de V70NN icm lpg
...welke "merk" installatie zit er bijvoorbeeld in, tankinhoud, verbruik etc.
dbs1
Supporting Member
Avatar
Geslacht:
Locatie: Breda
Berichten: 726
Geregistreerd: 11 / 2018
Subject:

Re: Prins VSI 2.0 op een 2.5T (2007, 200PK)

 · 
Posted: 20.12.2019 - 16:56  ·  #34
Ik ben er zeer tevreden over, merk niets van overgang benzine/lpg en vice versa (behalve dan een piepje).
In vergelijk met LPI op de V70R heb ik het idee dat er iets meer vermogensverlies is bij Vogels VGI (dampgas injectie), maar dit is klein en alleen te merken bij zeer grote vermogensvraag.

Klein issue gehad met de koude start software, maar dit is naar tevredenheid opgelost door de inbouwer.
Later hoorde ik dat Volvo de ethanol software kan vervangen door benzine software. Rijden op ethanol werkt dan niet meer (goed), maar dat is natuurlijk geen probleem als je lpg hebt.
Is meteen de verversingstermijn voor de olie langer, die wordt op 15k gezet vanwege het verdunnende effect daarop van ethanol en dat is dan niet meer nodig. Bij de 2.5T benzineversie van de NN is die termijn 30k.

Zie ook de links voor verdere info.

Vogels of VIalle?

Inbouw

Quote door henry classic v70

Ik ben eigenlijk wel benieuwd naar jou ervaringen wat betreft de V70NN icm lpg
...welke "merk" installatie zit er bijvoorbeeld in, tankinhoud, verbruik etc.
 
Selected quotes for multi-quoting:   0