Raar tikkend geluid in motor

Volvo V70 d3 136pk

 
 
 
 
 
Jennee
Forumlid.
Avatar
Geslacht:
Leeftijd: 18
Berichten: 14
Geregistreerd: 11 / 2021
Subject:

Re: Raar tikkend geluid in motor

 · 
Posted: 09.11.2021 - 11:50  ·  #16
Quote door martijn-a

Het gebrek aan motorvermogen zal geen egr / vacuüm issue zijn. Als er vacuüm op de egr zit heeft het met de koeling van de egr te maken. Dat merk je niet in performance.

Maar vacuüm stuurt wel e.e.a. van de turbo aan. Onder andere de Waste gate en bij een 2 turbo uitvoering aan nog een flow valve.

Het kan zijn dat er een vacuüm lek ergens zit en dat er diverse dingen wat minder werken vanwege het lek.

Maar omdat je ook aangeeft dat er hoog olieverbruik is denk ik eerder dat er een turbo probleem is.

Wat ik al eerder zei: ik denk dat je eerst de inlaatbuizen moet inzien om te verkennen of er extreem veel olie verloren gaat.

De inlaat buizen zullen altijd wat vettig zien, maar mogen niet besmeurd zijn met olie.

Ik zal dit proberen doen als ik tijd heb en heb je enig idee hoelang dat zou duren om de inlaatbuizen eraf te halen?

Jenne
Wakkerewilly
 
Avatar
 
Subject:

Re: Raar tikkend geluid in motor

 · 
Posted: 09.11.2021 - 14:01  ·  #17
Olie verbruik door een turbo met problemen komt regelmatig voor.
Daar zou ik niet mee doorrijden, de kans op motorschade is aanwezig.
Jennee
Forumlid.
Avatar
Geslacht:
Leeftijd: 18
Berichten: 14
Geregistreerd: 11 / 2021
Subject:

Re: Raar tikkend geluid in motor

 · 
Posted: 09.11.2021 - 16:07  ·  #18
Quote door Wakkerewilly

Olie verbruik door een turbo met problemen komt regelmatig voor.
Daar zou ik niet mee doorrijden, de kans op motorschade is aanwezig.


Naar mijn weten heeft deze versie van de d3 geen turbo dacht ik.
[-Tom-]
VolvoV70forum verslaafde
Avatar
Geslacht:
Locatie: Achterhoek
Leeftijd: 37
Homepage: fs1forum.com
Berichten: 3766
Geregistreerd: 10 / 2013
Subject:

Re: Raar tikkend geluid in motor

 · 
Posted: 09.11.2021 - 16:43  ·  #19
Quote door Jennee

Quote door Wakkerewilly

Olie verbruik door een turbo met problemen komt regelmatig voor.
Daar zou ik niet mee doorrijden, de kans op motorschade is aanwezig.


Naar mijn weten heeft deze versie van de d3 geen turbo dacht ik.

Zo'n beetje alle Volvo motoren vanaf de jaren '80 hebben turbo's, deze dus ook
Jennee
Forumlid.
Avatar
Geslacht:
Leeftijd: 18
Berichten: 14
Geregistreerd: 11 / 2021
Subject:

Re: Raar tikkend geluid in motor

 · 
Posted: 13.11.2021 - 21:32  ·  #20
Quote door Laurens V70n fan

Dat je zoveel olie bij moet vullen is natuurlijk nooit goed. Dat zou ik wel even nakijken onder de auto. Schoonmaken en even kijken waar het vandaan komt. Evt foto's maken.


Ik ga morgen foto's maken van waar er allemaal oliesporen zijn, ik denk dat het iets te maken heeft met de carterontlcuhting.

Jenne
Jennee
Forumlid.
Avatar
Geslacht:
Leeftijd: 18
Berichten: 14
Geregistreerd: 11 / 2021
Subject:

Olie lek

 · 
Posted: 30.12.2021 - 16:12  ·  #21
Quote door Jennee

Quote door Laurens V70n fan

Dat je zoveel olie bij moet vullen is natuurlijk nooit goed. Dat zou ik wel even nakijken onder de auto. Schoonmaken en even kijken waar het vandaan komt. Evt foto's maken.


Ik ga morgen foto's maken van waar er allemaal oliesporen zijn, ik denk dat het iets te maken heeft met de carterontlcuhting.

Jenne

Aller eerst mijn excuses voor zo lang niet te antwoorden, ik had het zeer druk en de examens waren begonnen. Ik had geen tijd om bezig te zijn met de auto dus vandaar.

Ik heb wat foto's genomen waar ik zag dat er olie was. 1 van de plaatsen waar er olie lekt is denk ik bij de carterontluchting (correct me if i'm wrong) daar moet volgens mij geen olie zijn.

Jenne
You must be logged in or your permissions are to low to see this Attachment(s).
bartk
VolvoV70forum core member
Avatar
Geslacht:
Locatie: Eindhoven
Leeftijd: 53
Berichten: 1687
Geregistreerd: 09 / 2018
Subject:

Re: Raar tikkend geluid in motor

 · 
Posted: 30.12.2021 - 16:26  ·  #22
Quote door Jennee

Quote door Jennee

Quote door Laurens V70n fan

Dat je zoveel olie bij moet vullen is natuurlijk nooit goed. Dat zou ik wel even nakijken onder de auto. Schoonmaken en even kijken waar het vandaan komt. Evt foto's maken.


Ik ga morgen foto's maken van waar er allemaal oliesporen zijn, ik denk dat het iets te maken heeft met de carterontlcuhting.

Jenne

Aller eerst mijn excuses voor zo lang niet te antwoorden, ik had het zeer druk en de examens waren begonnen. Ik had geen tijd om bezig te zijn met de auto dus vandaar.

Ik heb wat foto's genomen waar ik zag dat er olie was. 1 van de plaatsen waar er olie lekt is denk ik bij de carterontluchting (correct me if i'm wrong) daar moet volgens mij geen olie zijn.

Jenne


Die onderste twee is de carterontluchting en het resultaat van leken carterontluchting. Daar komt bij mij ook een beetje olie uit, is niet heel abnormaal want de olie dampen condenseren daar op het moment dat het met koudelucht van de luchtinlaat in aanraking komt. ik heb hem bij mij wat vaster aangedraaid en het is bijna helemaal weg. Bij mij was het die gummy leiding die lekte niet de rubberen.

De bovenste herken ik niet. waar dat is lijkt EGR klep aansturing , maar weet het niet zeker.
 
Selected quotes for multi-quoting:   0