Radiateur vervangen V70 N

Plein69
Erelid en Moderator
Geslacht:
Leeftijd: 45
Subject:

Re: Radiateur vervangen V70 N

· 
Posted: 20.12.2016 - 11:40  ·  #16
Zo mooi spul maar ook dik knaken.
Zo even snel omgerekend naar euro's € 413, ex verzenden
Jan-B
Supporting Member
Geslacht:
Leeftijd: 60
Subject:

Re: Radiateur vervangen V70 N

· 
Posted: 07.12.2018 - 22:59  ·  #17
Quote door V70R^2

hella/behr/nissens

Allemaal hetzelfde design en gewoon veel te dun om de motor op temperatuur te houden bij zo'n zware krachtige volvo, ligt aan het feit dat de koelvloeistof ook nog de motorolie moet koelen, en in geval van een automaat die kokend hete olie ook nog eens voor de kiezen krijgt.

Dat in de bergen en icm de lage snelheden is gewoon funest, de motor liep mij mij al snel 30 graden te warm (ik heb externe meters) (en dat is veel).

Die temperatuur sensor in je dash geeft ook pas veel te laat aan wanneer de temperatuur stijgt...

Een upgrade van Do88 houd de boel tenminste wel netjes op temperatuur.:

http://www.do88.se/en/artiklar…index.html

Voor de classic V70 haal ik ze direct bij de fabriek, een high performance koelpakket compleet aluminium (en dus niet dat kunststof aan de zijkant dat steeds gaat lekken)van zowel de intercooler als de radiateur kost dan slechts 500 euro omdat ik groot inkoop zonder tussenhandelaar (anders ruim 800 euro).

Voor de S60-V70N-S80 moeten ze nog ontwikkeld worden, daar ken ik enkel de Do88 versies voor.

Adriaan, kan jij een koelpakket regelen voor mij? En wat kost het? Heb je daar ook specs van? Wil graag de boel vervangen en heb al gekeken voor een DO88 versie.

Selected quotes for multi-quoting:   0