Quote door ohz274
Bolbo vond de stuurhoeksensor niet de verdachte voor je cc uitval. Zo las ik tenminste zijn comment.
Dat was zo niet bedoeld dan. Ik wees alleen op dat de foutcodes naar de BCM wijzen en niet naar de SAS/SWM, maar afgaand op DiagnoseDan moet je niet blind varen op uitlezen/foutcodes.
SAS is onderdeel van het DSTC (Dynamic Stability and Traction Control) systeem. Mocht je SAS permanent in een stuip liggen dan zal DSTC permanent zijn uitgeschakeld, wat mogelijk zou kunnen verhinderen dat de cruise control wordt ingeschakeld, maar als ik het me goed herinner van mijn V70N was dat niet zo.
In het topic waarin ik de SAS weerstand bijstelde (
hier) zijn helaas de foto's verdwenen door een forumcrash. Ik heb deze aan het einde van het topic weer teruggeplaatst, maar die konden dus helaas niet meer in de tekst worden tussengevoegd.
Sensor en contactrol zijn wel twee verschillende delen, die zitten aan elkaar vastgeklikt (zie foto's). Beide samen heten de SAS in Volvo-termen denk ik.
SWM is de Steering Wheel Module, dat is een groter onderdeel waar ook de richtingaanwijzer aan zit. Daar zit de SAS weer op.