Remmen ontluchten (volgorde)

 
 
 
 
 
[-Tom-]
VolvoV70forum verslaafde
Avatar
Geslacht:
Locatie: Achterhoek
Leeftijd: 37
Homepage: fs1forum.com
Berichten: 3766
Geregistreerd: 10 / 2013
Subject:

Re: Remmen ontluchten (volgorde)

 · 
Posted: 25.03.2021 - 11:52  ·  #16
Ik heb uiteindelijk de werkwijze van VIDA gevolgd (linksvoor beginnen). Nou denk ik dat het onder de streep niet heel veel uitmaakt, maar op deze manier gaat de vervuilde remvloeistof door de kortste leiding.
Bolbo
Supporting Member
Avatar
Geslacht:
Locatie: Spanje (Oviedo)
Berichten: 4105
Geregistreerd: 09 / 2016
Subject:

Re: Remmen ontluchten (volgorde)

 · 
Posted: 25.03.2021 - 16:15  ·  #17
Als je een vervuild reservoir hebt, dan is het ook behoorlijk effectief om met een grote injectiespuit (voedingsspuit) de vervuilde vloeistof uit het vaatje te zuigen, en indien niet al te vervuild, weer terugspuiten (of indien wel vervuild, nieuwe vloeistof gebruiken) waarbij je zoveel mogelijk alle hoekjes raakt, zodat alle vervuiling wordt losgespoeld. Dat ook weer opzuigen zodat je zoveel mogelijk vuil en oude vloeistof uit het vaatje haalt voor je begint met de leidingen doorspoelen en het vaatje vullen met schone vloeistof. Op die manier wordt de oude vloeistof in de leidingen direct doorgeduwd met verse vloeistof en duw je niet alle vuile vloeistof uit het vaatje via je leidingen naar buiten (waarbij er dan vermenging plaatsvindt van oude vloeistof in het reservoir en de nieuwe die je toevoegt).
V70R^2
Supporting Member
Avatar
Geslacht:
Locatie: Leerdam
Leeftijd: 36
Berichten: 2034
Geregistreerd: 07 / 2015
Subject:

Re: Remmen ontluchten (volgorde)

 · 
Posted: 25.03.2021 - 16:31  ·  #18
Om die reden spoel ik er de eerste keer altijd eerst een liter ATE doorheen (€8 per liter) en daarna pas wat ik er in wil hebben, castrol SRF (€75 per liter).
Daarna jaarlijks herhalen, al is dat bij mij meestal om het jaar, maar dat maakt met die SRF niet zo veel uit, echt top spul.
[-Tom-]
VolvoV70forum verslaafde
Avatar
Geslacht:
Locatie: Achterhoek
Leeftijd: 37
Homepage: fs1forum.com
Berichten: 3766
Geregistreerd: 10 / 2013
Subject:

Re: Remmen ontluchten (volgorde)

 · 
Posted: 25.03.2021 - 16:36  ·  #19
Quote door Bolbo

Als je een vervuild reservoir hebt, dan is het ook behoorlijk effectief om met een grote injectiespuit (voedingsspuit) de vervuilde vloeistof uit het vaatje te zuigen, en indien niet al te vervuild, weer terugspuiten (of indien wel vervuild, nieuwe vloeistof gebruiken) waarbij je zoveel mogelijk alle hoekjes raakt, zodat alle vervuiling wordt losgespoeld. Dat ook weer opzuigen zodat je zoveel mogelijk vuil en oude vloeistof uit het vaatje haalt voor je begint met de leidingen doorspoelen en het vaatje vullen met schone vloeistof. Op die manier wordt de oude vloeistof in de leidingen direct doorgeduwd met verse vloeistof en duw je niet alle vuile vloeistof uit het vaatje via je leidingen naar buiten (waarbij er dan vermenging plaatsvindt van oude vloeistof in het reservoir en de nieuwe die je toevoegt).

Ik heb sowieso van te voren met een injectiespuit (met een stukje slang er aan) zoveel mogelijk uit het reservoir proberen te halen voordat ik de boel ging verversen. Dat spul was donkergeel zoals appelsap
Bolbo
Supporting Member
Avatar
Geslacht:
Locatie: Spanje (Oviedo)
Berichten: 4105
Geregistreerd: 09 / 2016
Subject:

Re: Remmen ontluchten (volgorde)

 · 
Posted: 26.03.2021 - 10:34  ·  #20
Bij mijn V70N was het aan de klauwen zo groen als Pisang Ambon (wie kent dat nog?!) maar remde nog even slecht als elke andere V70N met standaardremmen :-D remgevoel werd wel wat strakker na vervanging maar de veiligheidsmarge bij stevig doorremmen was ongetwijfeld verhoogd, evenals de corrosievorming door teveel vocht in de vloeistof.
En bij onze Focus kwam het uit de koppeling zo bruin als whisky, dat was nog nooit vervangen in 19 jaar denk ik.
 
Selected quotes for multi-quoting:   0