Quote door VolvoS60Racer
Op dit moment redelijk steady 1 op 9 op LPG. Daar zitten rustige stukken tussen, waarbij ik niet meer dan 100-110 rijd, omdat het gewoon niet mag. In de kerst vakantie continue volgas heuvel op & heuvel af leverde een verbruik in de buurt van de 7,5 km / liter LPG op. Weer lekker slipstreamend in het verkeer zakt het verbruik dan weer naar acceptabele waarden die in de buurt van de 1 op 9 komt (gemiddeld gezien, inclusief die paar 100 km 1 op 7,5....
Onder de 2250 toeren is er met de handbak weinig te beleven, en daarna begint ie langzaam maar zeker druk op te bouwen. Kan het zuiniger dan die 1 op 9? Ik hoop in de zomer met een beheerste voet dat de 1 op 9,5 toch wel haalbaar wordt.
Zou ik de T5 met automaat willen rijden? Het antwoord is nee.....en de reden : wil je rustig rijden, dan rijdt je hem laag in de toeren, wil je opschieten dan trek je wat verder door. Typisch een motor die eigenlijk heel erg goed past bij een handbak. En daar heb je geen automaat bij nodig.
Haha, geldt dat niet voor iedere motor?
Een handbak T5 lijkt me leuk in een serieus scheurijzer, maar niet in een straat S60/V70/S80 (geldt overigens naar mijn mening voor iedere auto).
Ik rij met mijn 2.5T (iets tammere versie dus, 210 pk) in een S80 (dus wat zwaarder) automaat eigenlijk zonder al te veel moeite (en de laatste tijd met veel korte stukjes) 1:10. Als ik naar mijn vriendin in Utrecht rij, en ik reset de boordcomputer van te voren, dan kom ik op een gemiddeld verbruik van 1:12,5. Normaal gemiddeld zit ik rond de 1:11