Retrofit automatisch dimmende binnenspiegel

Volvo V70 MY 2011

 
 
 
 
 
J-Fortuna
Forumlid.
Avatar
Geslacht: n/a
Berichten: 112
Geregistreerd: 04 / 2020
Subject:

Re: Retrofit automatisch dimmende binnenspiegel

 · 
Posted: 29.05.2020 - 18:32  ·  #16
Ik heb uiteindelijk de 31217821 (dus met kompas) gekocht bij Rima. Na installatie zal ik dus nog even langs de dealer moeten, maar dat zien we dan wel weer. Ik zal een update geven zodra de installatie geslaagd is :)
J-Fortuna
Forumlid.
Avatar
Geslacht: n/a
Berichten: 112
Geregistreerd: 04 / 2020
Subject:

Re: Retrofit automatisch dimmende binnenspiegel

 · 
Posted: 30.05.2020 - 20:57  ·  #17
Update: de installatie is geslaagd, met behulp van de de link van brinkie is het echt een fluitje van een cent. Het is een kwestie van de plafondverlichting en de klem van de zonneklep (aan de passagierszijde) loshalen en vervolgens kom je heel makkelijk bij de kabelboom. Die ligt zoals eerder beschreven vast getapet, maar als je op de getapete kabels duwt voel je het benodigde stekkertje al zitten.

Bij mij zaten er twee stekkers, een dikke (onbekend waarvoor) en een dunne, en die dunne is voor de spiegel. Vervolgens heb ik de tape losgemaakt, stekkertje eruit gehaald, spiegel gemonteerd en de stekker ingestoken en vervolgens de klem van de zonneklep en de plafondverlichting weer vastgemaakt. Nu moet ik nog naar de dealer om de benodigde software te laten installeren, het kompas geeft nu namelijk alleen maar E en NE aan :P

Diegenen die me hier geholpen hebben wil ik heel erg bedanken, ik kan het anderen ook zeker aanraden om deze relatief simpele upgrade uit te voeren!
J-Fortuna
Forumlid.
Avatar
Geslacht: n/a
Berichten: 112
Geregistreerd: 04 / 2020
Subject:

Re: Retrofit automatisch dimmende binnenspiegel

 · 
Posted: 05.06.2020 - 16:58  ·  #18
Vandaag bij mijn vertrouwde dealer langs geweest en de software is erop geschreven. Software zelf kost €19,48 ex BTW en inclusief het benodigde halve manuur was ik ongeveer €60 ervoor kwijt. Het kompas in de spiegel was gelukkig al correct gekalibreerd, anders was er nog €11,83 (ex btw) bovenop gekomen. De dealer gaf aan dat de kosten nauwelijks hadden verschild bij montage van een standaard dimbare binnenspiegel omdat er nog geen software op stond, dus uiteindelijk heb ik dan €25 extra betaald om een kompas in de dimmende binnenspiegel te hebben. Of ik het serieus ga gebruiken is natuurlijk een andere vraag, maar ik vind het de extra €25 voor die 'gimmick' wel waard :)

In eerste instantie dacht ik overigens dat de windrichtingen in het kompas een lichte afwijking hadden richting oosten, maar na het bestuderen van Google maps blijkt de weg die ik al jaren zeer regelmatig rij toch echt naar het noordoosten i.p.v. het noorden te lopen. Zo heb ik vandaag ook weer wat nieuws geleerd.
Revolution
Forumlid.
Avatar
Geslacht:
Locatie: Leek
Leeftijd: 45
Berichten: 97
Geregistreerd: 03 / 2014
Subject:

Re: Retrofit automatisch dimmende binnenspiegel

 · 
Posted: 25.10.2021 - 19:29  ·  #19
Hallo,

Ik zat dit stuk even mee te lezen, want ik heb ook een handbediende spiegel, maar wel een regensensor. (knopje in de stuurkolomschakelaar). Moet dit wel ingeleerd worden dan? Of hoeft dit niet omdat het er origineel al op zit en volgens mij heb ik dan de 31217820 nodig voor een v70nn van 2011.

Mvg Rene
Bigdog
Administrator
Avatar
Geslacht:
Locatie: De glimlach van Twente
Homepage: volvov70forum.com
Berichten: 39717
Geregistreerd: 07 / 2009
Subject:

Re: Retrofit automatisch dimmende binnenspiegel

 · 
Posted: 25.10.2021 - 19:53  ·  #20
Doorgaans is het plug and play.
Daarmee bedoel ik, aansluiten, geen software plaatsen, maar wel na behoren werken.
BBS
VolvoV70forum core member
Avatar
Geslacht: n/a
Locatie: ZW-Drenthe
Leeftijd: 52
Berichten: 1443
Geregistreerd: 08 / 2018
Subject:

Re: Retrofit automatisch dimmende binnenspiegel

 · 
Posted: 25.12.2021 - 15:45  ·  #21
Even reageren:

Weet iemand toevallig ook waar het menu in Vida zit om -indien mogelijk- de mate van dimmen in te kunnen stellen?
Ik wil hem graag iets meer laten dimmen als er een wagen achter je zit met bijvoorbeeld (te) felle verlichting.
Dan schijnt ie nog recht in je giechel.....
 
Selected quotes for multi-quoting:   0