route vraag Italie

 
 
 
 
 
[-Tom-]
VolvoV70forum verslaafde
Avatar
Geslacht:
Locatie: Achterhoek
Leeftijd: 37
Homepage: fs1forum.com
Berichten: 3766
Geregistreerd: 10 / 2013
Subject:

Re: route vraag Italie

 · 
Posted: 19.07.2022 - 08:08  ·  #16
Quote door ries123

In het algemeen kan je lekkerder rijden via de 61. De 3 rondom Köln is altijd druk en daar heb je een baustelle, maar die is vrij breed en rijdt opzich redelijk door. Hoe het voorbij Koblenz / Frankfurt is weet ik niet.

Daarna maakt het niet veel uit. In het verleden reed ik bijna wekelijks vanuit Arnhem naar Stuttgart. Als er geen baustellen zijn (en je van doorrijden houdt!) is de A3 sneller, want daar heb je veel meer stukken met unbegrenzte geschwindigkeit. De A61 is wel 'stabieler'; minder kans op files/drukte.

Overigens zou ik gewoon bij vertrek Google Maps opstarten, en je daardoor laten leiden, dan heb je altijd de meest actuele file-informatie
flevodirk
Supporting Member
Avatar
Geslacht:
Locatie: Zeewolde
Leeftijd: 54
Homepage: lachvandedag.nl
Berichten: 1614
Geregistreerd: 08 / 2015
Subject:

Re: route vraag Italie

 · 
Posted: 19.07.2022 - 20:50  ·  #17
Grappig ik heb in januari dezelfde bestemming gehad, Bosen, maar dan “ Val Gerdena” skigebied. Niet over Mucnhen maar ik reed net als pbor over de Fernpass en dan later de Brenner pas.
Dat is normaal de kortste route voor dat skigebied, maar kan in de winter tegenvallen als het vrachtverkeer vast komt te staan in de Fernpass. Maar dat ging goed en de rit was erg vlot. Ik vertrok 12:00 uur uit Zeewolde en was er 13:00 of 14:00 uur meen ik.

Die route kan je dus ook overwegen. Veel plezier alvast!
P.S.
O ja, die tolbadge voor Frankrijk werkt ook voor Italie (bij mij wel tenminste) scheelt misschien maar paar minuten bij de betaalpoortjes aan de Brenner, maar leuk dat het kan!
olaf
VolvoV70forum core member
Avatar
Geslacht:
Locatie: Biddinghuizen
Berichten: 1878
Geregistreerd: 01 / 2010
Subject:

Re: route vraag Italie

 · 
Posted: 20.07.2022 - 10:33  ·  #18
Ben 2 weken geleden terug gekomen , van een rondje italie , heen door Duitsland en Oostenrijk en de Brennerpas , richting Padua , en via de kust tot Acona , toen door gestoken via Umbrie(op bezoek bij oud Collega) erg mooi en rustig daar , via Lucca , Genoa , naar Lago maggiore , via Zwisterland , Frankrijk , Luxemberg weer terug .

De Heenweg , Duistland Oosterrijk , mijn beleving saai , vervelend druk en veel wegwerkzaamheden , niet echt file stilstaan , maar wel veel 60 rijden , optrekken afremmen etc , en dit was 5 weken geleden , dat we heen gingen , Terugweg via Zwitserland Frankrijk , was veel prettiger .
Nu vind ik dat nette aangeharkte Duitsland , Oostenrijk , niks aan om rond te kijken .

Vakantie begon pas in Italie voor ons gevoel , maar ja iedere gek zijn gebrek .

Het was wel heet in Italie , 2 weken in de 30+ en aantal dagen tegen de 40c , gort droog , Po is veranderd in een beekje , in verhouding met wat het hoort te zijn .
En het is bekend , de brandstofprijs , maar met tol , vignetjes en wat nog meer , het kost wat tegenwoordig .


Maaaar waar ik zo blij van werd , italie , maakt niet uit waar je stopt , Benzine pomp ,kleine tentjes ,plastic stoeltjes, het ziet er niet altijd uitnodigend uit , maar de KOFFIE HEERLIJK !!!!
Ze nemen gewoon even de tijd om je cappucino met verse melk op te schuimen , dat was geen straf !!
En de prijs 1.50E in plaats van 3 euro + voor slootwater in ons kikkerlandje .

Fijne trip !!
Mistique
Forumlid.
Avatar
Geslacht:
Leeftijd: 45
Berichten: 141
Geregistreerd: 02 / 2020
Subject:

Re: route vraag Italie

 · 
Posted: 20.07.2022 - 11:19  ·  #19
Deze maand voor werk naar Munchen en Frankfurt geweest. ( A3 bij Arnhem erop )
Aantal opbrekingen, maar niet in de file gestaan.
Ed
VolvoV70forum member
Avatar
Geslacht:
Locatie: Haarlemmermeer
Berichten: 743
Geregistreerd: 11 / 2008
Subject:

Re: route vraag Italie

 · 
Posted: 30.08.2022 - 14:45  ·  #20
Erg herkenbaar Olaf wat aangeharkte landen betreft. Wat dat betreft leeft Italie zeker mee. Het grootste contrast vindt ik altijd van zwitserland naar Italie. ZOdra je de grens over gaat wordt het rommelig. Ik houd daar ook van.

Wat de route betreft: Altijd wel file gehad behalve naar Frankrijk over de tolwegen. We zaten aan het Como meer en dacht, waarom niet door Frankrijk? Aldus geschiedde. Via Maastricht, Luik, Saarbrucken, Straatsburg, Mulhouse, Basel Italie in. Nul file gehad. Alleen bij de Gothard ron 1600 uur wat oponthoud. Terugweg zelfde route helemaal vlekkeloos. Dat is een stuk beter rijden dan via Duitsland met de nodige weg werkzaamheden en files afgelopen jaren.

Quote door olaf

Ben 2 weken geleden terug gekomen , van een rondje italie , heen door Duitsland en Oostenrijk en de Brennerpas , richting Padua , en via de kust tot Acona , toen door gestoken via Umbrie(op bezoek bij oud Collega) erg mooi en rustig daar , via Lucca , Genoa , naar Lago maggiore , via Zwisterland , Frankrijk , Luxemberg weer terug .

De Heenweg , Duistland Oosterrijk , mijn beleving saai , vervelend druk en veel wegwerkzaamheden , niet echt file stilstaan , maar wel veel 60 rijden , optrekken afremmen etc , en dit was 5 weken geleden , dat we heen gingen , Terugweg via Zwitserland Frankrijk , was veel prettiger .
Nu vind ik dat nette aangeharkte Duitsland , Oostenrijk , niks aan om rond te kijken .

Vakantie begon pas in Italie voor ons gevoel , maar ja iedere gek zijn gebrek .

Het was wel heet in Italie , 2 weken in de 30+ en aantal dagen tegen de 40c , gort droog , Po is veranderd in een beekje , in verhouding met wat het hoort te zijn .
En het is bekend , de brandstofprijs , maar met tol , vignetjes en wat nog meer , het kost wat tegenwoordig .


Maaaar waar ik zo blij van werd , italie , maakt niet uit waar je stopt , Benzine pomp ,kleine tentjes ,plastic stoeltjes, het ziet er niet altijd uitnodigend uit , maar de KOFFIE HEERLIJK !!!!
Ze nemen gewoon even de tijd om je cappucino met verse melk op te schuimen , dat was geen straf !!
En de prijs 1.50E in plaats van 3 euro + voor slootwater in ons kikkerlandje .

Fijne trip !!
 
Selected quotes for multi-quoting:   0