RTI ombouw naar Google maps vraag

Gezocht Google maps oplossing RTI

 
 
 
 
 
Kobojabo
Forumlid.
Avatar
Geslacht:
Locatie: Almere
Leeftijd: 65
Berichten: 7
Geregistreerd: 08 / 2019
Subject:

Re: RTI ombouw naar Google maps vraag

 · 
Posted: 18.09.2019 - 17:44  ·  #16
Dank info allen. Blijkbaar kan er in principe 7 inch tablet ingebouwd worden met Google maps. Nou nog bedrijf zoeken die dat professioneel kan. Het zou mooie oplossing zijn.
Bolbo
Supporting Member
Avatar
Geslacht:
Locatie: Spanje (Oviedo)
Berichten: 4105
Geregistreerd: 09 / 2016
Subject:

Re: RTI ombouw naar Google maps vraag

 · 
Posted: 18.09.2019 - 17:51  ·  #17
Maarten-Jan beschrijft een oplossing voor een V70n (model 2000-2008, gezien het genoemde radiotype) terwijl topic starter een V70 uit 2011 heeft, dus een NN (model vanaf 2008) en die RTI afmetingen zijn anders. Om eea in de NN werkend te krijgen is veel complexer aldus de opmerking van Plein69, die hier ervaring mee heeft. Gezien vereiste aanpassingen van RTI behuizing EN dashboard lijkt mij dit persoonlijk geen klusje voor 'dummies'!
Niet onmogelijk (met TomTom), maar lastig iig wel.
kjiratsiekoedel
Supporting Member
Avatar
Geslacht: n/a
Berichten: 541
Geregistreerd: 05 / 2018
Subject:

Re: RTI ombouw naar Google maps vraag

 · 
Posted: 18.09.2019 - 18:47  ·  #18
Klusdag van maken?

Ik heb ook een rti die ik niet gebruik...
martijn-a
Supporting Member
Avatar
Geslacht:
Locatie: Beesd
Leeftijd: 48
Berichten: 1779
Geregistreerd: 06 / 2014
Subject:

Re: RTI ombouw naar Google maps vraag

 · 
Posted: 18.09.2019 - 18:53  ·  #19
En ieder moet het voor zich weten, maar gefabriceerde schermen vervangen voor op maat gesneden alternatieven klinkt mij te veel als MacGyver in de oren. En klinkt eigenlijk nog meer als broddelwerk. Maar dat is mijn mening.
Armoderos
Forumlid.
Avatar
Geslacht:
Locatie: Enschede
Leeftijd: 40
Berichten: 115
Geregistreerd: 09 / 2018
Subject:

Re: RTI ombouw naar Google maps vraag

 · 
Posted: 18.09.2019 - 21:50  ·  #20
Heb je ook wel gelijk aan hoor... Maar ik zag ook al foto's en filmpjes van mensen die ook een telefoon hebben ingebouwd. Gewoon heel mooi weggewerkt. Je zag er gewoon niets van. En laten we eerlijk zijn de navi in een auto van 2008 is alles behalve actueel en modern tegenwoordig. Terwijl de auto (ook al 11 jaar oud) wel gewoon prima is en van alle overige gemakken voorzien.

Daarom vind ik dit interessant.
Kobojabo
Forumlid.
Avatar
Geslacht:
Locatie: Almere
Leeftijd: 65
Berichten: 7
Geregistreerd: 08 / 2019
Subject:

Re: RTI ombouw naar Google maps vraag

 · 
Posted: 18.09.2019 - 23:41  ·  #21
Erg jammer dat bedrijven zoals carpar en audiovolt niet een door hen in te bouwen Volvo RTI oplossing a la 2020 hebben zoals zij ook voor mijn vorige auto hadden. Dat was een Toyota RAV4 2009. Daar hadden ze een aftermarket volledig vervangbare unit van rond de 600 euro. Systeem werkte via kabel met je mobiel (Google maps en tomtom, stuurknoppen werkend etc)perfect. Inmiddels rijdt je dan in een bijna 20000 euro kostende, overigens veel mooiere Volvo V70 2.0t (deze auto is echte liefde) uit 2011 (270pk) leren bekleding etc.etc.met een mobieltje in een clip! Is ook mee te leven natuurlijk maar zo'n prachtige 8 jaar jonge Volvo onwaardig. Hoop dat ik niemand kwets hiermee. Gr.bob
[-Tom-]
VolvoV70forum verslaafde
Avatar
Geslacht:
Locatie: Achterhoek
Leeftijd: 37
Homepage: fs1forum.com
Berichten: 3766
Geregistreerd: 10 / 2013
Subject:

Re: RTI ombouw naar Google maps vraag

 · 
Posted: 19.09.2019 - 09:27  ·  #22
Ik verwacht dat de markt voor Toyota's een stuk groter is dan voor Volvo's. Verder is dat voor zo'n Toyota een stuk makkelijker als ik zo kijk, die radio trek je er zo uit. Bij een nieuwere Volvo niet :P
Kobojabo
Forumlid.
Avatar
Geslacht:
Locatie: Almere
Leeftijd: 65
Berichten: 7
Geregistreerd: 08 / 2019
Subject:

Re: RTI ombouw naar Google maps vraag

 · 
Posted: 19.09.2019 - 10:35  ·  #23
Ja klopt is moeilijker helaas bij volvo. Scherm is wel veel mooier zo uit dashboard omhoog komend. Hoop dat er nog s bedrijf zich hierin verdiept. Zal cultwerking Volvo zeker verhogen.
ed-oorklep
Forumlid.
Avatar
Geslacht: n/a
Berichten: 245
Geregistreerd: 04 / 2013
Subject:

Re: RTI ombouw naar Google maps vraag

 · 
Posted: 19.09.2019 - 11:40  ·  #24
Quote door Kobojabo

Ja klopt is moeilijker helaas bij volvo. Scherm is wel veel mooier zo uit dashboard omhoog komend. Hoop dat er nog s bedrijf zich hierin verdiept. Zal cultwerking Volvo zeker verhogen.


Ik werk bij een bedrijf wat OEM schermen maakt (productie in China en design in NL) maar reken er maar niet op, markt is veel te klein om t meer dan hobbymatig te kunnen doen. De normen en eisen waar je aan zou moeten voldoen alleen al zijn al een te grote kostenpost om het interessant te maken. Komt nog eens bij dat een bewegend scherm nog eens extra duur is.
Wat ik me wel voor kan stellen is dat iemand de RTI schermen vervangt door een touchscreen en daar dan nog iets aan knoopt om het aan te sturen. Maar als je dan al eens gaat tellen aan de uren en dergelijke dan zit je al heel erg snel aan die 600 euro die jij noemt voor die Toyota HU, dus dan wordt daarvoor de markt ook al heel klein.
Maar goed, hopen kan geen kwaad :-).

Als je de oplossing met Imiv bekijkt en Android Auto op n Raspberry dan zit je ook al heel snel aan de 300-400 euro en dan is het eigenlijk nog steed alleen maar een verlengstuk van je telefoon.
Blade
Forumsponsor
Avatar
Geslacht:
Locatie: Het Groene Hart
Leeftijd: 34
Homepage: autobedrijfpolter.…
Berichten: 5152
Geregistreerd: 09 / 2017
Subject:

Re: RTI ombouw naar Google maps vraag

 · 
Posted: 19.09.2019 - 11:42  ·  #25
Touchscreen lijkt me niks, zit nogal ver weg om wat in te voeren?
Armoderos
Forumlid.
Avatar
Geslacht:
Locatie: Enschede
Leeftijd: 40
Berichten: 115
Geregistreerd: 09 / 2018
Subject:

Re: RTI ombouw naar Google maps vraag

 · 
Posted: 19.09.2019 - 12:31  ·  #26
Nou ja, zelf gebruik ik mijn navi nou dus helemaal niet. En als het met zo'n touchscreen zou kunnen functioneren als navi en leuke gadget (met alle apps enzo) zou dat mooi zijn. Kan het niet is het geen ramp.

Alleen gisterenavond las ik een stuk op youtube (reacties van de maker) dat de accu en scherm van zo'n ingebouwde telefoon daarin niet een succes waren na 1,5 jaar. ivm raar beeld wat ik er van begreep.

Nou snap ik niet waarom een accu relevant is. Want die zou toch aan de lader moeten hangen constant.
Maarten-Jan
VolvoV70forum member
Avatar
Geslacht:
Locatie: Zwolle
Homepage: lanciathema.nl
Berichten: 518
Geregistreerd: 11 / 2017
Subject:

Re: RTI ombouw naar Google maps vraag

 · 
Posted: 19.09.2019 - 12:36  ·  #27
Niet constant. Als de auto niet loopt wordt hij niet opgeladen. Ik heb de tablet ingesteld om snachts af te sluiten en sochtends vroeg weer op te starten.
[-Tom-]
VolvoV70forum verslaafde
Avatar
Geslacht:
Locatie: Achterhoek
Leeftijd: 37
Homepage: fs1forum.com
Berichten: 3766
Geregistreerd: 10 / 2013
Subject:

Re: RTI ombouw naar Google maps vraag

 · 
Posted: 19.09.2019 - 13:49  ·  #28
Touchscreen is ook verkeerd zelfs als het dichtbij zit, je krijgt geen feedback. Ik heb in m'n Avensis een android radio gehad met groot touchscreen,maar die was gelukkig voorzien van fysieke knoppen.

BTW voor de V70NN is toch gewoon een aftermarket oplossing te koop met een nieuw groot scherm? Volgens mij heeft volvotech die radio's.

Edit: zitten we op de site van de EO? Ik mag geen kl*te zeggen, dan komt er 'verkeerd' te staan :')
JanRSmit
Forumlid.
Avatar
Geslacht: n/a
Locatie: Almere
Leeftijd: 69
Homepage: fineartprintingspe…
Berichten: 153
Geregistreerd: 02 / 2017
Subject:

Re: RTI ombouw naar Google maps vraag

 · 
Posted: 15.11.2019 - 17:42  ·  #29
Kijk eens bij mijn laatste uitvoering:

topic.php?p=269806#real269806

Inmiddels bezig om scherm te vervangen door een 10inch touchscreen, die dan net over de rand van mijn dashboard komt te hangen.
Een 7inch touchscreen is voor mij te klein.
De 10 inch is ook wat dichterbij, daardoor ook voor mijn ogen iets beter. De 10inch touchscreen van Beetronics gekozen.
Foto's volgen eerdaags.
N.B. nadeel van Android is de bizarre beperking op USB aangesloten apparatuur zoals een GPS. Bij elke opstart moet je die weer bevestigen door ok te klikken om 1 of 2 schermpjes. Op Android 7 nog net niet maar op 8 of recenter niet te omzeilen. Een bluetooth koppeling daarentegen kan wel.
giligang
Forumlid.
Avatar
Geslacht:
Locatie: Weesp
Leeftijd: 33
Berichten: 98
Geregistreerd: 07 / 2019
Subject:

Re: RTI ombouw naar Google maps vraag

 · 
Posted: 27.06.2020 - 19:38  ·  #30
Quote door Maarten-Jan

Ik heb dat net gedaan! Een Android 7inch scherm ingebouwd.... werkt fijn.


Ik ben iets vergelijkbaars van plan, maar het verschil is dat ik al een aftermarket radio heb. Kan ik een pbtje sturen met wat vragen? 😜
 
Selected quotes for multi-quoting:   0