rti scherm inbouwen tbv tv

 
 
 
 
 
frans1401
Forumlid.
Avatar
Geslacht:
Locatie: Zwijndrecht
Berichten: 209
Geregistreerd: 05 / 2019
Subject:

Re: rti scherm inbouwen tbv tv

 · 
Posted: 27.07.2019 - 21:26  ·  #16
Je zal alleen NPO1, 2, 3 en de lokale zender ontvangen. Deze zijn dan wel gratis. Alle andere zenders zijn versleuteld.
Wil je deze ook bekijken dan zal je een abonnement bij kpn/digitenne moeten nemen met de gratis ontvanger van kpn.
Zijn die vier zenders voldoende dan kan je kan elke ontvanger op aliexpress kopen die aan de norm voldoet want ze hebben volgens mij allemaal een voeding naar gelijkstroom en laag voltage en daar is volgens mij wel een mouw aan te passen.
Geen duitse kopen op amazon, die voldoen wel aan de norm maar geven toch problemen, want die zijn voorbereid op duitse betaalzenders en werken hier niet goed.
[-Tom-]
VolvoV70forum verslaafde
Avatar
Geslacht:
Locatie: Achterhoek
Leeftijd: 37
Homepage: fs1forum.com
Berichten: 3729
Geregistreerd: 10 / 2013
Subject:

Re: rti scherm inbouwen tbv tv

 · 
Posted: 27.07.2019 - 22:35  ·  #17
Ik zou dan eerder gewoon iets van een android achtig systeem inbouwen. Digitenne is erg beperkt en dan ook nog eens de publieke omroepen, beter gewoon Netflix en YouTube!
frans1401
Forumlid.
Avatar
Geslacht:
Locatie: Zwijndrecht
Berichten: 209
Geregistreerd: 05 / 2019
Subject:

Re: rti scherm inbouwen tbv tv

 · 
Posted: 28.07.2019 - 00:06  ·  #18
Ik beantwoord slechts een vraag. Ik, en waarschijnlijk ook jij, weten niet waarom hij het vraagt.
Mick moker
Supporting Member
Avatar
Geslacht:
Locatie: Heerhugowaard
Leeftijd: 55
Berichten: 172
Geregistreerd: 06 / 2015
Subject:

Re: rti scherm inbouwen tbv tv

 · 
Posted: 28.07.2019 - 10:05  ·  #19
niet om het één of ander maar TV kijken in de auto :-/ ....worden jullie door moeders de vrouw van de tv thuis verdrongen :happy:
tijdens rijden tv kijken lijkt mij not don....
Walterj
VolvoV70forum verslaafde
Avatar
Geslacht:
Locatie: NederBetuwe
Leeftijd: 53
Berichten: 6043
Geregistreerd: 01 / 2013
Subject:

Re: rti scherm inbouwen tbv tv

 · 
Posted: 28.07.2019 - 10:48  ·  #20
Absoluut mee eens.
En vanuit technisch oogpunt, je kunt met een telefoon of tablet video streamen, met dat als basis heb je een veel beter startpunt.
frans1401
Forumlid.
Avatar
Geslacht:
Locatie: Zwijndrecht
Berichten: 209
Geregistreerd: 05 / 2019
Subject:

Re: rti scherm inbouwen tbv tv

 · 
Posted: 28.07.2019 - 18:08  ·  #21
Misschien doet hij het voor zijn vrouw/vriendin....
Ga niet van het slechte uit.
frans1401
Forumlid.
Avatar
Geslacht:
Locatie: Zwijndrecht
Berichten: 209
Geregistreerd: 05 / 2019
Subject:

Re: rti scherm inbouwen tbv tv

 · 
Posted: 28.07.2019 - 18:13  ·  #22
Of gaan ze samen in het weekeinde in een tentje vissen en zitten ze 's-avonds met zijn tweeën langs de waterkant in de auto naar tv te kijken.....
Mijn buren deden dat alleen weet ik niet of ze een tv meenamen.
Zo kan ik er nog wel een paar redenen verzinnen.
v70n2.4t
Forumlid.
Avatar
Geslacht:
Berichten: 233
Geregistreerd: 12 / 2018
Subject:

Re: rti scherm inbouwen tbv tv

 · 
Posted: 29.07.2019 - 19:46  ·  #23
Ter geruststelling, besturen en tv kijken is uiteraard niet aan de orde. Het is of voor de passagier of wanneer de situatie zich er voor leent, bijvoorbeeld bij te overbruggen tijd wat toevalligerwijs in de auto wordt doorgebracht.
brulkjaer
Supporting Member
Avatar
Geslacht:
Locatie: Zuid-Beveland
Berichten: 1900
Geregistreerd: 03 / 2016
Subject:

Re: rti scherm inbouwen tbv tv

 · 
Posted: 30.07.2019 - 18:55  ·  #24
Als je TV wilt kijken tijdens het rijden kan je i.d. beter TV via internet afspelen. De ontvangst is dan veel beter.
Ik heb 2 TV-ontvangers gehad (Hirschmann en Pioneer), maar beide hebben te kampen met haperend beeld, zeker bij langere stukken als je tussen 2 zenders komt. Dan helpt zelfs een actieve diversity antenne niet.
v70n2.4t
Forumlid.
Avatar
Geslacht:
Berichten: 233
Geregistreerd: 12 / 2018
Subject:

Re: rti scherm inbouwen tbv tv

 · 
Posted: 31.07.2019 - 17:11  ·  #25
Is dat slechte ontvangst tegenwoordig nog steeds aan de hand? Inmiddels 10 jaar verder... Onvoorstelbaar. In dat geval lijkt me android de gemakkelijkste oplossing, want daar kan de Ziggo app mooi op.
Walterj
VolvoV70forum verslaafde
Avatar
Geslacht:
Locatie: NederBetuwe
Leeftijd: 53
Berichten: 6043
Geregistreerd: 01 / 2013
Subject:

Re: rti scherm inbouwen tbv tv

 · 
Posted: 31.07.2019 - 18:31  ·  #26
Quote door v70n2.4t

Ter geruststelling, besturen en tv kijken is uiteraard niet aan de orde. Het is of voor de passagier of wanneer de situatie zich er voor leent, bijvoorbeeld bij te overbruggen tijd wat toevalligerwijs in de auto wordt doorgebracht.


Dus dan pak je je telefoon en je gaat tv kijken. Opgelost.
v70n2.4t
Forumlid.
Avatar
Geslacht:
Berichten: 233
Geregistreerd: 12 / 2018
Subject:

Re: rti scherm inbouwen tbv tv

 · 
Posted: 31.07.2019 - 22:20  ·  #27
Feitelijk gezien zou dat prima kunnen, telefoon valt mooi achter het penhoudertje onderin. Dat zou een hoop rompslomp schelen. Maar het oog wil ook wat en het project an sich spreekt me wel aan. Vandaar dat ik een rti unit wil ombouwen.
Bolbo
Supporting Member
Avatar
Geslacht:
Locatie: Spanje (Oviedo)
Berichten: 4064
Geregistreerd: 09 / 2016
Subject:

Re: rti scherm inbouwen tbv tv

 · 
Posted: 01.08.2019 - 10:18  ·  #28
Houd er wel rekening mee dat de RTI een beetje naar de bestuurder staat toegedraaid, en ook nog eens niet verticaal maar onder die rare hoek richting de binnenspiegel (wat wel zal zijn tegen de reflecties, of vanwege dashboardbeperkingen) dus het lijkt me voor een passagier bijzonder irritant kijken, en - indien onder het rijden gebruikt - afleidend voor de chauffeur (bewegend beeld leidt af, of je nou wilt of niet), en wat doe je dan met het geluid? Lekker irritant, dat getetter in plaats van, of nog erger, door je muziek heen.
Als je het nou voor jezelf doet en taxi-chauffeur bent die veel staat te wachten, OK, maar anders zie ik het nut er niet van in (ieder z'n ding he, jouw auto, zelf weten!!). Ik zou dan idd ook eerder voor een mobiel of dan zelfs tablet gaan, daar kan qua scherpte ook geen ander schermpje aan tippen denk ik. Projectjes altijd leuk maar mijn auto zou wel heel perfect moeten zijn wil ik aan zoiets nutteloos beginnen :D
v70n2.4t
Forumlid.
Avatar
Geslacht:
Berichten: 233
Geregistreerd: 12 / 2018
Subject:

Re: rti scherm inbouwen tbv tv

 · 
Posted: 02.08.2019 - 09:01  ·  #29
Ik ben bekent met de beperkingen. Heb het immers in een vorige auto werkende gehad mbt IMIV. Dat was, los van het prijstechnische aspect, alleszins acceptabel. Maar vooralsnog is het allemaal tekentafel, dus ik kan me nog wel 10 keer bedenken. :)
 
Selected quotes for multi-quoting:   0