RTI vervangen voor VDO

 
 
 
 
 
TeunEbb
VolvoV70forum fan
Avatar
Geslacht: n/a
Locatie: Aalten
Leeftijd: 31
Berichten: 334
Geregistreerd: 09 / 2015
Subject:

Re: RTI vervangen voor VDO

 · 
Posted: 11.03.2016 - 09:51  ·  #16
Quote door Turbodesk

Ik heb zelf ook gedacht om iets anders in te bouwen, maar dan krijg je of een afstandsbediening (los) of je moet het scherm met de hand bedienen. Ik vind het eerste niet handig tijdens het rijden. En het tweede is bijna fysiek onmogelijk om met je hand bij het rti scherm te komen.

Ik heb dus een houder rechts naast het stuur geplaatst waar ik mijn telefoon horizontaal in kan plaatsen, zodat ik prima kan navigeren met de software op mijn telefoon.

Ik gebruik het huidige scherm namelijk ook voor mijn achteruitrijcamera en voor het bekijken en starten van de filmpjes die te zien zijn achterin op de schermpjes in de hoofdsteunen.


Moet trouwens wel zeggen dat het helemaal niet zo lastig is om tijdens het rijden bij het RTI scherm te komen,... Daarbij heeft garmin een voorspelfunctie als je de a in typt en daarna nog een letter over het algemeen krijg je dan al gelijk de goede stad of dorp te zien zelfde geld voor straatnaam hij laat alleen straatnamen zien die ook daadwerkelijk in de geselecteerde dorp of stad is. Dus het is allemaal vrij vlot in typen en zo ver hoef je ook weer niet te strekken om erbij te komen, moet zeggen dat ik natuurlijk nog jong en flexibel ben :P

Die schermen in je hoofsteun waren die standaard?? Wil in de toekomst ook gewoon voor de lol schermpjes in mijn hoofdsteun bouwen, die draaien op android, keer 100-150 euro aan materiaal uit china denk ik en een leuk weekendje knutselen :D
Turbodesk
VolvoV70forum core member
Avatar
Geslacht:
Locatie: Niebert
Leeftijd: 49
Berichten: 1804
Geregistreerd: 02 / 2011
Subject:

Re: RTI vervangen voor VDO

 · 
Posted: 11.03.2016 - 10:20  ·  #17
Ik heb de stoel een aardig eindje naar achteren staan omdat ik wat langer ben en omdat ik automaat rijd. Dat is toch anders dan met koppelingspedaal. Dan zit je minder ver naar achteren omdat je het pedaal helemaal moet kunnen intrappen.

Ik heb schermen van Bluepower er in gezet een paar jaar geleden. Dat zijn kopieën van de originele hoofdsteunen met schermen.
You must be logged in or your permissions are to low to see this Attachment(s).
TeunEbb
VolvoV70forum fan
Avatar
Geslacht: n/a
Locatie: Aalten
Leeftijd: 31
Berichten: 334
Geregistreerd: 09 / 2015
Subject:

Re: RTI vervangen voor VDO

 · 
Posted: 11.03.2016 - 10:52  ·  #18
Quote door Turbodesk

Ik heb de stoel een aardig eindje naar achteren staan omdat ik wat langer ben en omdat ik automaat rijd. Dat is toch anders dan met koppelingspedaal. Dan zit je minder ver naar achteren omdat je het pedaal helemaal moet kunnen intrappen.

Ik heb schermen van Bluepower er in gezet een paar jaar geleden. Dat zijn kopieën van de originele hoofdsteunen met schermen.



Rij zelf ook automaat, en heb tot heden nog geen problemen van ondervonden. Over het algemeen hoef ik ook niet tijdens het rijden in te typen doe dat altijd voordat ik weg rij. Maar het is wel eens voorgekomen en ondervind dan geen hinder ofzo iets denk in vergelijking miss wel makkelijker dan typen op een kleine smartphone.

Ziet er zeer goed uit, zet het op mijn hobby lijstje. :D
Walterj
VolvoV70forum verslaafde
Avatar
Geslacht:
Locatie: NederBetuwe
Leeftijd: 53
Berichten: 6043
Geregistreerd: 01 / 2013
Subject:

Re: RTI vervangen voor VDO

 · 
Posted: 11.03.2016 - 20:59  ·  #19
De tomtom in een rti bouwen is meer werkt dan je denkt. Ik zou het ook niet voor een ander doen, het is zo 20 a 30 uren werk.
 
Selected quotes for multi-quoting:   0