S60 2.4 Benzine Verkopen / Inruilen voor Diesel?

 
 
 
 
 
Estate
Forumlid.
Avatar
Geslacht:
Locatie: Amersfoort
Homepage: volvov70forum.com/…
Berichten: 133
Geregistreerd: 05 / 2021
Subject:

Re: S60 2.4 Benzine Verkopen / Inruilen voor Diesel?

 · 
Posted: 25.05.2021 - 21:23  ·  #16
Quote door Klaas76

Omslagpunt ligt veel lager dan 25000km per jaar


Klopt. Ik dacht tussen de 15 en 20. Wat ik duidelijk wil maken is dat je ook naar het absolute verschil kunt kijken. Ik vond op een site dat een diesel bij 20dkm ca 500per jaar duurder zou zijn. Laat dat wat meer zijn.

Ik kan niet in iemands portemonnees kijken, maar voor dat bedrag meer per jaar zou ik nu geen auto wisselen, maar het moment afwachten dat de grote kosten eraan komen bijvoorbeeld.

(Door schade en schande wijs geworden: paar keer een auto gewisseld omdat ik meer of juist minder ging rijden, en dan bleek dat binnen 1,5 jaar toch weer anders...)
Klaas76
VolvoV70forum fan
Avatar
Geslacht:
Leeftijd: 47
Berichten: 274
Geregistreerd: 03 / 2019
Subject:

Re: S60 2.4 Benzine Verkopen / Inruilen voor Diesel?

 · 
Posted: 25.05.2021 - 21:24  ·  #17
Malmo.
Mijn auto staat al meer dan een paar dagen te koop dus je theorie gaat niet op
eric27
VolvoV70forum member
Avatar
Geslacht:
Locatie: Dedemsvaart
Leeftijd: 61
Homepage: autorijschooletimm…
Berichten: 509
Geregistreerd: 07 / 2017
Subject:

Re: S60 2.4 Benzine Verkopen / Inruilen voor Diesel?

 · 
Posted: 25.05.2021 - 21:32  ·  #18
Ik rijd een S60 2.4 non turbo op LPG en ben daar zeer tevreden mee.
Ik rijd circa 80.000 per jaar en kan je wel zeggen dat op LPG echt een stuk goedkoper is dan een S60 op diesel.

Ga maar na twee liter LPG a 64.9 cent is 1.298 een liter diesel 1.369 scheelt 7 cent.
Maar een diesel 1 op 15 zeg maar en op LPG rijdt ik 1 op 9.5 per liter.
Dus op 1 liter diesel 15 kilometer en met twee liter LPG 19 kilometer.

LPG rijdt dan goedkoper. Dan heb je nog de houderschapsbelasting deze is voor LPG echt een stuk goedkoper.
Onderhoud aan de LPG installatie nagenoeg niets. Een keer per 100.000 km de verstuivers reviseren kost mij 20 tientjes.

Had ik een goede S60 op benzine dan ging ik voor LPG en ik denk als je eens wat rond neust dan kan de inbouw ook wel 500 goedkoper. Ik rij zonder klep smering en de kilometerstand is 403.000 km.
swillems
Forumlid.
Avatar
Geslacht: n/a
Berichten: 20
Geregistreerd: 12 / 2020
Subject:

Re: S60 2.4 Benzine Verkopen / Inruilen voor Diesel?

 · 
Posted: 25.05.2021 - 21:33  ·  #19
Quote door koennie

Een LPG systeem is zo terug verdiend. Zo'n bedrag ben je ook zo kwijt als je overstapt naar een andere auto met onvoorzien achterstallig onderhoud. In dat opzicht zou ik je huidige auto houden, 313k is niet zo veel.

Een diesel kost in aanschaf niet zo veel en als je rekening houdt met ~2000 eu aan achterstallig onderhoud (bijvoorbeeld motorsteunen, draagarmen, schokbrekers, automaatflush, intake reiniging) heb je een dijk van een auto met in mijn ogen een van de beste Diesels op de markt. Alle D5's die ik heb gezien (wel allemaal euro 4) waren allemaal motorisch goed in orde. De rest van de auto mankeert vaak meer in de vorm van gebruikssporen, rammeltjes, gebrek aan opties, slappe schokbrekers, etc. Het enorme koppel beviel wel echt enorm, dus als je vaak een zware aanhanger trekt is dat echt fijn.

Ik rijd ook tussen de 25 en 30k per jaar, maar voor mij kon een D5 niet uit, vooral door de hoge MRB en het relatief forse verbruik. LPG was voor mij de optie. Voor mij was ook een belangrijk voordeel dat een lpg auto al snel uit kan als je minder gaat rijden. Bij een diesel houdt je de hoge MRB.

Het feit dat je hint naar een V70: toch behoefte aan iets nieuws? groter?


Mijn Schoonouders hebben jaren alleen maar V70 gereden , diesel en benzine ( eigen bedrijf) en de V70 in de juiste kleurstelling is echt een plaatje! en dat zeg ik als 24 jarig broekie hehe. maar ik vind mijn huidige S60 met de 18 inch Pegasus toch net wat jonger nog en helemaal niet echt onzuinig en met mijn OBD kabel ook leuk mee te spelen en zelf sleutelen dus ik denk even langs de Tuner en een jaartje door !!!
Blondegod
VolvoV70forum member
Avatar
Geslacht: n/a
Locatie: Rottevalle
Berichten: 743
Geregistreerd: 03 / 2018
Subject:

Re: S60 2.4 Benzine Verkopen / Inruilen voor Diesel?

 · 
Posted: 25.05.2021 - 22:17  ·  #20
Goede keus!
Zonder alle ins- en outs te kennen zou ik gewoon je S60 houden 👍
joriz
Supporting Member
Avatar
Geslacht:
Locatie: Wassenaar
Leeftijd: 45
Berichten: 2058
Geregistreerd: 02 / 2016
Subject:

Re: S60 2.4 Benzine Verkopen / Inruilen voor Diesel?

 · 
Posted: 25.05.2021 - 22:33  ·  #21
Dus gas erin ;-)
Volgens mij (heb een jaar of 4 geleden wat offertes voor een lpg installatie opgevraagd) kost dat om en nabij de 2000 euries. Hoop geld maar zie het als een investering die je er met jouw kilometers zo uit hebt. Tank benzine toch al gauw 100 e. Gas 1/3 hiervan.
MTE
Supporting Member
Avatar
Geslacht:
Locatie: UTRECHT
Leeftijd: 53
Berichten: 1529
Geregistreerd: 02 / 2021
Subject:

Re: S60 2.4 Benzine Verkopen / Inruilen voor Diesel?

 · 
Posted: 25.05.2021 - 23:05  ·  #22
er kan een heel mooi verhaal van worden gemaakt maar er zijn gewoon een paar feiten.

1: een diesel rijd niet twee keer zo voordelig als een LPG versie.. De lpg is wel 2 keer zo voordelig als een diesel...
2 een lpg kost in de MRB een fractie meer als een een benzine. Bij de eerste tankbeurt iedere maand is het verschil al weg. Een diesel kost een enorme puist meer in de mrb en dat verschil trek je dus niet recht met een tankbeurt.


rationeel gezien is een lpg versie dus altijd en al heel lang voordeliger dan welke versie dan ook.

Kunnen we een hele discussie over koken en weet ik veel wat over hebben maar breek me die mond alsjeblieft NIET open.

Alles is goed, zolang de batterij in je auto maar niet meer dan 12v is.
Klaas76
VolvoV70forum fan
Avatar
Geslacht:
Leeftijd: 47
Berichten: 274
Geregistreerd: 03 / 2019
Subject:

Re: S60 2.4 Benzine Verkopen / Inruilen voor Diesel?

 · 
Posted: 26.05.2021 - 07:50  ·  #23
Er kunnen daarnaast ook andere redenen zijn om toch voor diesel te kiezen.
Niet om de paar dagen tanken.
Veel meer koppel en bij veel lagere toeren.
Jongere auto voor minder geld.
Modernere 6 traps automaat ipv 5 traps.
Daarnaast is het natuurlijk ook zo dat je er niets voor terug krijgt zodra je er weer vanaf wilt.
abjanscholten
Forumlid.
Avatar
Geslacht:
Berichten: 4
Geregistreerd: 04 / 2021
Subject:

vrijwel probleemloze diesel.

 · 
Posted: 26.05.2021 - 08:40  ·  #24
Na de nodige Volvo's op benzine te hebben gereden kwam er een tijd geleden een ML 270 diesel op mijn pad. Zonder roetfilter uiteraard en geweldig onderhouden. Toen vadertje staat echter besloot dat ons werkpaard in de penalty belastingklasse kwam ( €250 p/mnd) toch maar besloten om weer naar een Volvo te gaan kijken. Dat het deze keer een diesel moest worden stond vast. En ook deze keer een exemplaar waar alle onderhoud aan gedaan is en lekker zonder roetfilter. Het luxe werkpaard met geartronic heeft nu 442000 km gelopen en gaat nog steeds als een dieselspeer.
Neem de extra belasting op de koop toe en koop een diesel zonder roetfilter. Uiteindelijk ben je goedkoper uit.
Jeroen
VolvoV70forum verslaafde
Avatar
Geslacht:
Locatie: Veendam
Leeftijd: 38
Homepage: o550.nl
Berichten: 3184
Geregistreerd: 09 / 2009
Subject:

Re: S60 2.4 Benzine Verkopen / Inruilen voor Diesel?

 · 
Posted: 26.05.2021 - 09:20  ·  #25
Ik heb lpg met klepsmering laten inbouwen in mijn S60, kostte 2670 euro en km stand was toen 248.000. Terug verdien tijd was 10 maanden en 33.200 km.

Voor een S60 is lpg goedkoper dan benzine bij 7500 km per jaar, voor een diesel is dat 14000 per jaar, brandstof en wegenbelasting.

Hiervoor had ik een D5. Alle diesel horror onderhoud verhalen herken ik niet. In 9 jaar en 265.000 km was dat 1 verstuiver (dus niet alle 5) voor 255 euro, gloeibougies van 60 euro (5 stuks), en egr uit schrijven. Alle overige onderhoud was buiten de motor om en had bij een benzinemotor net zo goed kunnen gebeuren.

Ik zou je huidige S60 lekker ombouwen naar lpg.
Malmö
 
Avatar
 
Subject:

Re: S60 2.4 Benzine Verkopen / Inruilen voor Diesel?

 · 
Posted: 26.05.2021 - 10:48  ·  #26
Quote door abjanscholten@gmail.com

Na de nodige Volvo's op benzine te hebben gereden kwam er een tijd geleden een ML 270 diesel op mijn pad. Zonder roetfilter uiteraard en geweldig onderhouden. Toen vadertje staat echter besloot dat ons werkpaard in de penalty belastingklasse kwam ( €250 p/mnd) toch maar besloten om weer naar een Volvo te gaan kijken. Dat het deze keer een diesel moest worden stond vast. En ook deze keer een exemplaar waar alle onderhoud aan gedaan is en lekker zonder roetfilter. Het luxe werkpaard met geartronic heeft nu 442000 km gelopen en gaat nog steeds als een dieselspeer.
Neem de extra belasting op de koop toe en koop een diesel zonder roetfilter. Uiteindelijk ben je goedkoper uit.


Alles mooi en aardig.
Maar hoe doe je dat als je voor je werk of privé in 1 van de grote steden moet zijn?
Ik zit regelmatig voor mijn werk in het westen en daar kom je echt de stad niet meer in met zo'n oude diesel zonder roetfilter.
Ja, je komt er wel in maar als ze je pakken heb je een hele dikke boete te pakken.
Dan heb je dus wel degelijk een probleem.
Malmö
 
Avatar
 
Subject:

Re: S60 2.4 Benzine Verkopen / Inruilen voor Diesel?

 · 
Posted: 26.05.2021 - 10:52  ·  #27
Quote door Klaas76

Malmo.
Mijn auto staat al meer dan een paar dagen te koop dus je theorie gaat niet op


Ik had het over verkoop via een autobedrijf.
Mensen kopen nu eenmaal liever een auto bij een bedrijf dan bij een particulier omdat ze dan denken terug te kunnen komen mocht er iets aan mankeren.
abjanscholten
Forumlid.
Avatar
Geslacht:
Berichten: 4
Geregistreerd: 04 / 2021
Subject:

Re: S60 2.4 Benzine Verkopen / Inruilen voor Diesel?

 · 
Posted: 26.05.2021 - 11:08  ·  #28
Ik heb gewoon een groene milieusticker op m’n voorruit. Rijd in Duitsland gewoon door milieuzones. Vindingrijkheid?
joriz
Supporting Member
Avatar
Geslacht:
Locatie: Wassenaar
Leeftijd: 45
Berichten: 2058
Geregistreerd: 02 / 2016
Subject:

Re: S60 2.4 Benzine Verkopen / Inruilen voor Diesel?

 · 
Posted: 26.05.2021 - 11:10  ·  #29
Volgens mij wordt hier het kenteken geflitst/gechecked bij het inrijden van een mileuzone en krijg je de boete binnen 2 weken opgestuurd, met een stickertje kom je hier niet mee weg.
Klaas76
VolvoV70forum fan
Avatar
Geslacht:
Leeftijd: 47
Berichten: 274
Geregistreerd: 03 / 2019
Subject:

Re: S60 2.4 Benzine Verkopen / Inruilen voor Diesel?

 · 
Posted: 26.05.2021 - 11:21  ·  #30
Quote door Malmö

Quote door Klaas76

Malmo.
Mijn auto staat al meer dan een paar dagen te koop dus je theorie gaat niet op


Ik had het over verkoop via een autobedrijf.
Mensen kopen nu eenmaal liever een auto bij een bedrijf dan bij een particulier omdat ze dan denken terug te kunnen komen mocht er iets aan mankeren.


Ik heb het juist andersom.
In deze prijsklasse weet iedereen dat je garantie tot aan de voordeur hebt.
 
Selected quotes for multi-quoting:   0