Heren, het geluid komt inderdaad uit de handremvoeringen. Hoe strakker ik me kabbels zet hoe minder ik hoor. Maar nu komt het. Al stel ik me handrem helemaal aan tot ik met moeite op tik twee kom me linker wiel blijft vrijlopen. Alleen me rechter wiel begint dan ligt aan telopen. Lijkt mij dat me kabels dan uitgerekt zijn of zoiets. Klinkt dat logisch? Zo ja, tips ter vervanging?
Het project is begonnen. Binnen kant auto al uit ellaar gehaald, tussen de rechter en linker kabel zit 0.5cm verschil. Waarbij links de langste is. Of tewel niet goed afstelbaar. Morgen de onderdelen regelen. Moet ik de vloerbedeking ook nog weg halen of glijden de rubbers binnen in de auto zo los?
Ik heb 2 weken geleden ook de handremvoeringen vervangen. Het veertje wat naar een kant kan kantelen komt mij bekend voor. Maar dat was omdat het haakje van het veertje niet volledig door gaatje van de bescherm plaat gehaakt was. Het veertje moet er niet in haken, maar doorheen haken.
Tot zover lijkt het los liggen wel oke tegaan. Hoor niks meer rammelen. Alleen bij handrem los halen hoor ik een metaal tik. Zal het stelmechanisme denk ik zijn wat tegen de akerplaat aan tikt. Eerdaags nog maar een kijken. Veertjes en alles zit goed en ook netjes door de plaat heen gehaakt.
Iemand nog ideen hier over? Me remschoentjes blijven los liggen. Alles zit zoals t hoort. Maar toch blijven ze schuiven in de schijf en herrie maken. In de parkeer garage is het helemaal beschamend.
Ja, dan zit er denk ik iets niets zoals het hoort... Bij goede montage (wat op zich een klusje is) zit 't bij mij muurvast. En ik heb het al meerdere keren gedaan (ook bij anderen). Is je ankerplaat niet naar de gallemoezen?
Ja, dan zit er denk ik iets niets zoals het hoort... Bij goede montage (wat op zich een klusje is) zit 't bij mij muurvast. En ik heb het al meerdere keren gedaan (ook bij anderen). Is je ankerplaat niet naar de gallemoezen?
Ankerplaat is nieuw. Montage set is nieuw. Voeringen zijn orgineel Volvo. Alles zit zoals het zou moeten zitten.
Iemand nog ideen hier over? Me remschoentjes blijven los liggen. Alles zit zoals t hoort. Maar toch blijven ze schuiven in de schijf en herrie maken. In de parkeer garage is het helemaal beschamend.
Als ze los liggen, dan zitten ze echt niet zoals het hoort. Ergens gaat er wat fout.
Laat ik het dan zo zeggen Blade. Ze schuiven. Dat bedenk ik me nu pas. Rijd de auto al een aantal km vooruit zit het geluid er in. Span ik hem aan bij achteruit. Is het geluid weg. Dus de schoentjes glijden heen en weer in de schijf. Getik bij ontspannen is er ook zonder schijf. Dus het enige waar de schoentjes dan tegen aankomen is het blokje? Eens? Of?