S60 2.5T, :thinking: te mooi of doen ?

 
 
 
 
 
flevodirk
Supporting Member
Avatar
Geslacht:
Locatie: Zeewolde
Leeftijd: 54
Homepage: lachvandedag.nl
Berichten: 1614
Geregistreerd: 08 / 2015
Subject:

Re: S60 2.5T, :thinking: te mooi of doen ?

 · 
Posted: 26.09.2021 - 15:47  ·  #16
Quote door v70_2.4T

voor degene die zegt dat het geen drivers edition is, hier eentje ook zonder spaceball en bumperlip, maar mag toch aannemen dat ze het hier goed hebben met driver edition
s60 driver edition

voor de rest is het lastig, zelf kijken en uitzoeken waar naar te kijken of een keuring laten doen..

Klopt idd.. We moeten niet focussen op de spaceball.. dat is maar een onderdeel van het geheel. De Drivers edition is blijkbaar in de laatste jaren van de S60 II (tot 2009) nogal wat veranderd.
Zo te zien moest de spaceball het veld ruimen op een gegeven moment?.. Het was tenslotte een design grapje in een conceptcar heb ik altijd begrepen, maar later echt geleverd.

Ik heb even gekeken bij de prijslisten en Volvo is nogal creatief geworden in de uitvoeringen zo te zien: https://www.volvocars.com/nl/m…-bouwjaren.
De laatste bouwjaren van elk model zijn altijd dik uitgevoerd om nog wat kopers over de streep te trekken.

On-topic:
TS had gewoon interesse in die auto en vroeg zich wat zaken terecht af
Ben zelf nog steeds benieuwd of het een lemon is of een leuke auto :-)
[-Tom-]
VolvoV70forum verslaafde
Avatar
Geslacht:
Locatie: Achterhoek
Leeftijd: 37
Homepage: fs1forum.com
Berichten: 3766
Geregistreerd: 10 / 2013
Subject:

Re: S60 2.5T, :thinking: te mooi of doen ?

 · 
Posted: 26.09.2021 - 17:00  ·  #17
Je moet je niet blind staren op de benaming/uitvoering. Beter is om gewoon te kijken wat er daadwerkelijk op zit aan opties. Pakketten en losse opties aanstrepen/combineren kan natuurlijk ook gewoon
Bigdog
Administrator
Avatar
Geslacht:
Locatie: De glimlach van Twente
Homepage: volvov70forum.com
Berichten: 39717
Geregistreerd: 07 / 2009
Subject:

Re: S60 2.5T, :thinking: te mooi of doen ?

 · 
Posted: 26.09.2021 - 17:37  ·  #18
De editions zijn destijds op de markt gebracht voor de lease.
Dit zijn doorgaans afgeleiden van een Momentum, of Summum.
Persoonlijk ben ik het met Tom eens, uitvoering (edition, momentum etc) is niet zo interessant,de opties daarentegen wel.
Daarbij weten de meeste handelaren het verschil niet.
Ik zie vaak genoeg Summum’s voorbijkomen, die eigenlijk een Kinetic zijn of andersom.
En ja, ook dealers vergissen zich nog wel eens.
Bij de N versie (P2) staat het op de rechter voordeur, aan de kant van de A stijl (fase 2).
Bij de NN (P3) staat het op de rechter B-stijl, aan de kant van de achterdeur.
[-Tom-]
VolvoV70forum verslaafde
Avatar
Geslacht:
Locatie: Achterhoek
Leeftijd: 37
Homepage: fs1forum.com
Berichten: 3766
Geregistreerd: 10 / 2013
Subject:

Re: S60 2.5T, :thinking: te mooi of doen ?

 · 
Posted: 26.09.2021 - 20:31  ·  #19
Het is trouwens wel een mooie wagen met idd de juiste opties. De goede stoelen, stoelverwarming, high performance audio etc..
Als je er zelf niet veel veel kijk op hebt dan is een aankoopkeuring een prima 'investering'
MTE
Supporting Member
Avatar
Geslacht:
Locatie: UTRECHT
Leeftijd: 53
Berichten: 1527
Geregistreerd: 02 / 2021
Subject:

Re: S60 2.5T, :thinking: te mooi of doen ?

 · 
Posted: 27.09.2021 - 20:42  ·  #20
Iig weet wat geleerd mbt alle varianten
Nooit geweten dat er een eudora edition bestand maar dat verklaard direct de uitvoering die bij Volvo in Farmsum staat..


Overigens weet ik niet hoe het bij jullie is maar na het af tanken vandaag met E5 vraag ik me serieus af of een diesel niet beter gaat zijn.

In het verleden overigens steeds lpg gereden maar dat was met een blok waar hydraulische klepstoters in zaten en geharde klepzittingen.

De 2.5 laat ik iig lopen. Iets van bij twijfel niet inhalen ofzo
Arnoud_
VolvoV70forum core member
Avatar
Geslacht: n/a
Locatie: Noord Brabant
Berichten: 1564
Geregistreerd: 11 / 2015
Subject:

Re: S60 2.5T, :thinking: te mooi of doen ?

 · 
Posted: 27.09.2021 - 21:08  ·  #21
Op een positievere noot: een 2.5T 2009 S60 is misschien wel één van de meest door ontwikkelde een rijk aangeklede Volvo's ooit...
flevodirk
Supporting Member
Avatar
Geslacht:
Locatie: Zeewolde
Leeftijd: 54
Homepage: lachvandedag.nl
Berichten: 1614
Geregistreerd: 08 / 2015
Subject:

Re: S60 2.5T, :thinking: te mooi of doen ?

 · 
Posted: 27.09.2021 - 21:30  ·  #22
Quote door MTE

Iig weet wat geleerd mbt alle varianten
Nooit geweten dat er een eudora edition bestand maar dat verklaard direct de uitvoering die bij Volvo in Farmsum staat..


Overigens weet ik niet hoe het bij jullie is maar na het af tanken vandaag met E5 vraag ik me serieus af of een diesel niet beter gaat zijn.

In het verleden overigens steeds lpg gereden maar dat was met een blok waar hydraulische klepstoters in zaten en geharde klepzittingen.

De 2.5 laat ik iig lopen. Iets van bij twijfel niet inhalen ofzo

Ik heb ook weer wat geleerd over de uitvoeringen hoor! Altijd leuk, vind ik zelf.

Maareh? Diesel? Tja dat heeft toch te maken met de hoeveelheid km’s die je gaat maken?
Vergis je niet dat diesel ook wat “verborgen” kosten met zich mee brengt, de techniek is wat complexer, dus gevoeliger voor storingen bij oudere auto’s….. oeps laten dat net nou onze Volvo’s zijn! (denk even niet aan de mijne, die zit ook vol met complexe technieken kwam ik later achter 😩😳 )

Daarnaast moet je nu wat voorruit gaan denken, Euro5 of 6 nodig? Kan ik nog de steden in en hem nog inruilen met dit politieke klimaat? etc.. Dat heeft weer invloed op de prijs van de okkasie.

Ik reed altijd 20.000 tot 25.000 km per jaar. Dan zou diesel net kunnen, maar niet voor gekozen. Ik betaal liever meer aan de pomp dan per maand/ bij de garage of bij inruil. Maar dat is geheel mijn eigen keuze/mening en zo werd ik zelf mooi gestimuleerd om de auto vaker te laten staan voor kleine stadsritjes naar vriend AH, sport, vrienden bezoek etc.

Het rijdt wel zalig zo’n diesel dat moet ik dan wel toegeven.. succes met je keuze in elk geval.
MTE
Supporting Member
Avatar
Geslacht:
Locatie: UTRECHT
Leeftijd: 53
Berichten: 1527
Geregistreerd: 02 / 2021
Subject:

Re: S60 2.5T, :thinking: te mooi of doen ?

 · 
Posted: 27.09.2021 - 23:08  ·  #23
Quote door flevodirk

Quote door MTE

Iig weet wat geleerd mbt alle varianten
Nooit geweten dat er een eudora edition bestand maar dat verklaard direct de uitvoering die bij Volvo in Farmsum staat..


Overigens weet ik niet hoe het bij jullie is maar na het af tanken vandaag met E5 vraag ik me serieus af of een diesel niet beter gaat zijn.

In het verleden overigens steeds lpg gereden maar dat was met een blok waar hydraulische klepstoters in zaten en geharde klepzittingen.

De 2.5 laat ik iig lopen. Iets van bij twijfel niet inhalen ofzo

Ik heb ook weer wat geleerd over de uitvoeringen hoor! Altijd leuk, vind ik zelf.

Maareh? Diesel? Tja dat heeft toch te maken met de hoeveelheid km’s die je gaat maken?
Vergis je niet dat diesel ook wat “verborgen” kosten met zich mee brengt, de techniek is wat complexer, dus gevoeliger voor storingen bij oudere auto’s….. oeps laten dat net nou onze Volvo’s zijn! (denk even niet aan de mijne, die zit ook vol met complexe technieken kwam ik later achter 😩😳 )

Daarnaast moet je nu wat voorruit gaan denken, Euro5 of 6 nodig? Kan ik nog de steden in en hem nog inruilen met dit politieke klimaat? etc.. Dat heeft weer invloed op de prijs.

Ik reed altijd 20.000 tot 25.000 km per jaar. Dan zou diesel net kunnen, maar nooit gedaan. Ik betaal liever meer aan de pomp dan per maand/ bij de garage of bij inruil. Maar dat is geheel mijn eigen mening en zo werd ik zelf mooi gestimuleerd om de auto vaker te laten staan voor kleine stadsritjes naar vriend AH, sport, vrienden bezoek etc.

Het rijd wel zalig zo’n diesel dat moet ik dan wel toegeven.. succes met je keuze in elk geval.


Jij legt de vinger wel exact op de juiste plekken :-)))

Diesel rijd idd heerlijk ontspannen, lage Tom en veel kracht.

Die extra onderhoudskosten van een diesel zag ik even niet, de laatste was leasebak :-)

Mijn ervaring is dat het meer de prijs aan de pomp is die invloed heeft op de ritten.
Met lpg boeide het me nooit . Voor 4 tientjes kon ik 5-700 km rijden.
Met deze tarieven in NL denk
Ik wel na voor ik de rit maak.
Zeker na twee weken Frankrijk waar het gewoon echt serieus lager is en de verwachting is dat we met kerst de 220 aantikken :-(



Je hebt wel gelijk… wel geen stads toegang. Ik wil gewoon rijden waar ik wil.

Toch misschien eens kijken of de 5 cilinder een goed lpg blok is.

De citroen Xm was dat iig wel
Gimle
Supporting Member
Avatar
Geslacht:
Homepage: royalcrystalline.n…
Berichten: 720
Geregistreerd: 12 / 2011
Subject:

Re: S60 2.5T, :thinking: te mooi of doen ?

 · 
Posted: 28.09.2021 - 15:39  ·  #24
Die extra kosten voor diesel herken ik niet, maar doe ook aan preventief onderhoud.
Wel is het zo dat mijn euro 4 op de automarkt nagenoeg niets meer waard is
BBS
VolvoV70forum core member
Avatar
Geslacht: n/a
Locatie: ZW-Drenthe
Leeftijd: 52
Berichten: 1443
Geregistreerd: 08 / 2018
Subject:

Re: S60 2.5T, :thinking: te mooi of doen ?

 · 
Posted: 02.10.2021 - 08:08  ·  #25
Daarom juist. Je koopt veel auto voor weinig. Er staan mooie exemplaren tussen die bijna niks meer kosten.
Afschrijving heb je niet, aanschaf kosten ook niet en het enige wat enigszins duur is, is de MRB. Maar ja daar krijg je ook een stuk veiligheid en een comfortabele tank voor terug..... ;-)
joriz
Supporting Member
Avatar
Geslacht:
Locatie: Wassenaar
Leeftijd: 45
Berichten: 2058
Geregistreerd: 02 / 2016
Subject:

Re: S60 2.5T, :thinking: te mooi of doen ?

 · 
Posted: 02.10.2021 - 09:23  ·  #26
Als ik meer zou rijden dat zou ik zeker een mooie D5 V70N van de laatste jaren overwegen. Die zijn inderdaad vaak goed aangekleed en voor een prikkie te koop.
Maar goed ik rij voornamelijk veel tijdens de (zomer)vakantie en verder recreatief binnen NL. Woon werk fiets of (sinds kort) scooter. Met dat laatste heb je voor 6 euro een volle tank, E5 nog wel :P (en met de fiets voor 0,- ;-) )
BBS
VolvoV70forum core member
Avatar
Geslacht: n/a
Locatie: ZW-Drenthe
Leeftijd: 52
Berichten: 1443
Geregistreerd: 08 / 2018
Subject:

Re: S60 2.5T, :thinking: te mooi of doen ?

 · 
Posted: 02.10.2021 - 20:18  ·  #27
Quote door joriz

Als ik meer zou rijden dat zou ik zeker een mooie D5 V70N van de laatste jaren overwegen. Die zijn inderdaad vaak goed aangekleed en voor een prikkie te koop.
Maar goed ik rij voornamelijk veel tijdens de (zomer)vakantie en verder recreatief binnen NL. Woon werk fiets of (sinds kort) scooter. Met dat laatste heb je voor 6 euro een volle tank, E5 nog wel :P (en met de fiets voor 0,- ;-) )


Die diesel van ons staat soms ook gewoon 2 weken stil. Ik moet op de elektrieken Harley Trapson 2,2 km trappen om op het werk te komen. En toch rijden we elk jaar tegenwoordig een kleine 20k per jaar. En veiligheid mag wat kosten vind ik….
 
Selected quotes for multi-quoting:   0