Hierbij even een update,
Afgelopen maandag heb ik de auto bij een bevriende garagehouder / monteur gebracht.
Hij heeft geprobeerd de auto uit te lezen met een Bosch systeem, dit werkte helaas niet.
Hij heeft niets aan de turboslangen kunnen ontdekken wat niet goed zou zijn.
Wat betreft het rempedaal wat veel te laag zat, verdacht hij de hoofdremcilinder.
(toevallige samenloop van ..)
Toen ik vrijdag bij hem was, was hij de druk om direct met de auto bezig te gaan.
Ik heb de auto toen meegenomen naar Volvo Nieuwehuijse om te kijken of de hoofdmonteur (waar ik de auto van gekocht heb) aanwezig was en misschien gelijk even uitlezen. Helaas waren deze heren ook verschrikkelijk druk en hadden geen tijd om de auto uit te lezen.
Wel kon de monteur mij vertellen dat er longlife bougies in zitten en deze tot 120dkm mee gaan. (ze zitten er nu 40dkm in)
Verder heb ik de problemen met hem besproken, en hij kon zo ook niet de vinger op de problemen leggen.
Ik had vorige week al een afspraak gepland bij Neppelenbroek in Heino.
Omdat ik nog steeds geen bevredigend antwoord op mijn vragen / problemen had ben ik maar naar Heino gereden.
Toen ik binnen kwam werd ik Bijzonder hartelijk ontvangen en werd de auto direct binnen gezet om uit te lezen. :thumb:
Uit het rapport kwam een kapotte pedaalsensor... Het leek de heren erg sterk dat deze sensor defect zou zijn, omdat deze sensor alleen de pedaalstand registreert en niet bepaald.
Na het uitlezen hebben we een rondje gereden om het inhouden bij hogere toeren te constateren. Helaas, hij ging als de brandweer..
Na de testronde is de pedaalsensor vervangen voor een nieuwe en ben ik zelf een grote ronde gaan rijden.
Het rempedaal zat in het begin nog steeds helemaal onderin, maar kwam gaandeweg steeds verder op het juiste niveau... (ze begrepen er niets van bij Neppelenbroek, maar goed)
Tijdens mijn testronde de snelweg op gegaan en tot 220km/h :bandit: geen centje pijn. (bijzonder frustrerend!)
op de terugweg naar Heino moest ik gaan tanken.
Na het tanken reed ik weg bij het tankstation en hield de auto ineens wel in bij 5000 toeren. Ik hield het gas vol in om te kijken wat de auto zou gaan doen.
De toeren liepen (met plankgas) terug tot 3500 en toen pakte hij ineens weer vol aan.
De overige 10 km hield de auto om de haverklap in boven de 4000 toeren.
Eenmaal terug bij Neppelenbroek heb ik dit verhaal voorgelegd en konden de heren wel uitsluiten dat het niet de turbo zou zijn. zij verdenken toch een probleem in de brandstoftoevoer. (het brandstoffilter is vorige week vervangen)
Als advies heb ik meegekregen om het probleem erger te laten worden zodat de computer wellicht wel het probleem zal constateren.
Er is natuurlijk ook normaal met de auto te rijden onder de 4000 toeren... :yes:
Lang verhaal.
Groet Ian.