S60 2.4T vanaf 4000rpm valt vermogen weg.

 
 
 
 
 
IanS60T
Forumlid.
Avatar
Geslacht:
Locatie: Zwolle
Leeftijd: 44
Berichten: 26
Geregistreerd: 09 / 2015
Subject:

Re: S60 2.4T vanaf 4000rpm valt vermogen weg.

 · 
Posted: 18.01.2016 - 13:05  ·  #16
Quote door J.W.

Als ik de foto zo zie lekt je turbo bij de slang. Hij perst dus olie langs de slang en slang klem. Je ziet ook een en blanke uitblaas plek. Zou de oorzaak kunnen zijn. Ik raad aan de aansluiting te controleren alsmede de slang. Zie je ook olie lekkage op je intercooler dan is deze lek. Olie in de slang en intercooler is normaal. Zit het dr buiten niet.



Dank je voor de snelle reaktie.
De intercooler en slang zijn droog.
In de slang zit wel wat aanslag, maar zoals je al zei, dat is normaal.

De blanke plek komt doordat ik er met mijn vinger overheen ben gegaan.

Wat ik me nu afvraag:
De (dikke) buis die gaat naar het luchtfilter, die komt toch niet op druk te staan waardoor deze lucht zou kunnen lekken? Deze zuigt toch juist lucht aan?
V70R^2
Supporting Member
Avatar
Geslacht:
Locatie: Leerdam
Leeftijd: 36
Berichten: 2036
Geregistreerd: 07 / 2015
Subject:

Re: S60 2.4T vanaf 4000rpm valt vermogen weg.

 · 
Posted: 18.01.2016 - 13:05  ·  #17
Op die plek is het altijd vettig/nat vd olie, de uitblaasplek echter niet. Kans dat de slangklem niet vast genoeg zit, of misschien een klein scheurtje.

Even die inlaatbuis los, schoonmaken en nakijken op barstjes.

Edit: van je vinger, no problem dus.

Zuigt inderdaad enkel aan, even kijken of er geen barstje of scheur is kan geen kwaad, maar vermoedelijk niet het geval..
IanS60T
Forumlid.
Avatar
Geslacht:
Locatie: Zwolle
Leeftijd: 44
Berichten: 26
Geregistreerd: 09 / 2015
Subject:

Re: S60 2.4T vanaf 4000rpm valt vermogen weg.

 · 
Posted: 18.01.2016 - 13:24  ·  #18
Quote door V70R^2

Op die plek is het altijd vettig/nat vd olie, de uitblaasplek echter niet. Kans dat de slangklem niet vast genoeg zit, of misschien een klein scheurtje.

Even die inlaatbuis los, schoonmaken en nakijken op barstjes.

Edit: van je vinger, no problem dus.

Zuigt inderdaad enkel aan, even kijken of er geen barstje of scheur is kan geen kwaad, maar vermoedelijk niet het geval..


Zal wel heel dom van mij zijn maar, waar zit de uitblaasplek?
V70R^2
Supporting Member
Avatar
Geslacht:
Locatie: Leerdam
Leeftijd: 36
Berichten: 2036
Geregistreerd: 07 / 2015
Subject:

Re: S60 2.4T vanaf 4000rpm valt vermogen weg.

 · 
Posted: 18.01.2016 - 13:41  ·  #19
Zoals je net al aangaf is dat je vinger geweest, anders kon het zijn dat door een lekje/scheurtje daar de plek schoon was.

Is overigens ook niet logisch, daar er daar een vacuĆ¼m zit en nog geen drukopbouw. De vettigheid daar is heel normaal, door de carterventilatie ligt er altijd een drupje olie in die buis en zal langzaam was doorsijpelen naar buiten.
V70R^2
Supporting Member
Avatar
Geslacht:
Locatie: Leerdam
Leeftijd: 36
Berichten: 2036
Geregistreerd: 07 / 2015
Subject:

Re: S60 2.4T vanaf 4000rpm valt vermogen weg.

 · 
Posted: 18.01.2016 - 13:43  ·  #20
Misschien even ook gelijk alle vacuumslangen controleren, kan goed zijn dat je turbodruk opbouw door de drukregelaar niet goed op gang komt door een poreus rubber slangetje.
IanS60T
Forumlid.
Avatar
Geslacht:
Locatie: Zwolle
Leeftijd: 44
Berichten: 26
Geregistreerd: 09 / 2015
Subject:

Re: S60 2.4T vanaf 4000rpm valt vermogen weg.

 · 
Posted: 19.01.2016 - 07:46  ·  #21
Nogmaals dank voor jullie hulp.

Ik heb de handoek geworpen en de auto bij de garage gebracht.
Op de terugweg heb ik gelijk een werkplaatshandboek besteld voor de volgende keer dat ik aan de auto ga sleutelen.
Ik hoop dat hier op onderdeel niveau wat meer wordt beschreven over de turbo e.d.
Zonder handleiding blijft dat onderdeel toch een beetje abacadabra voor mij.

Vreemd was wel, dat na dat ik de boel weer gemonteerd had en weg wilde rijden, ik totaal geen remdruk meer had.
Mag de garage ook uitzoeken...
PvL
Administrator
Avatar
Geslacht:
Locatie: Omgeving Arnhem
Berichten: 3211
Geregistreerd: 03 / 2014
Subject:

Re: S60 2.4T vanaf 4000rpm valt vermogen weg.

 · 
Posted: 19.01.2016 - 08:27  ·  #22
Dus waarschijnlijk toch een vacuum issue. Hou ons op de hoogte svp.
IanS60T
Forumlid.
Avatar
Geslacht:
Locatie: Zwolle
Leeftijd: 44
Berichten: 26
Geregistreerd: 09 / 2015
Subject:

.

 · 
Posted: 24.01.2016 - 11:59  ·  #23
Hierbij even een update,

Afgelopen maandag heb ik de auto bij een bevriende garagehouder / monteur gebracht.
Hij heeft geprobeerd de auto uit te lezen met een Bosch systeem, dit werkte helaas niet.
Hij heeft niets aan de turboslangen kunnen ontdekken wat niet goed zou zijn.
Wat betreft het rempedaal wat veel te laag zat, verdacht hij de hoofdremcilinder. :'( (toevallige samenloop van ..)
Toen ik vrijdag bij hem was, was hij de druk om direct met de auto bezig te gaan.
Ik heb de auto toen meegenomen naar Volvo Nieuwehuijse om te kijken of de hoofdmonteur (waar ik de auto van gekocht heb) aanwezig was en misschien gelijk even uitlezen. Helaas waren deze heren ook verschrikkelijk druk en hadden geen tijd om de auto uit te lezen.
Wel kon de monteur mij vertellen dat er longlife bougies in zitten en deze tot 120dkm mee gaan. (ze zitten er nu 40dkm in)
Verder heb ik de problemen met hem besproken, en hij kon zo ook niet de vinger op de problemen leggen.

Ik had vorige week al een afspraak gepland bij Neppelenbroek in Heino.
Omdat ik nog steeds geen bevredigend antwoord op mijn vragen / problemen had ben ik maar naar Heino gereden.
Toen ik binnen kwam werd ik Bijzonder hartelijk ontvangen en werd de auto direct binnen gezet om uit te lezen. :thumb:
Uit het rapport kwam een kapotte pedaalsensor... Het leek de heren erg sterk dat deze sensor defect zou zijn, omdat deze sensor alleen de pedaalstand registreert en niet bepaald.
Na het uitlezen hebben we een rondje gereden om het inhouden bij hogere toeren te constateren. Helaas, hij ging als de brandweer..
Na de testronde is de pedaalsensor vervangen voor een nieuwe en ben ik zelf een grote ronde gaan rijden.
Het rempedaal zat in het begin nog steeds helemaal onderin, maar kwam gaandeweg steeds verder op het juiste niveau... (ze begrepen er niets van bij Neppelenbroek, maar goed)
Tijdens mijn testronde de snelweg op gegaan en tot 220km/h :bandit: geen centje pijn. (bijzonder frustrerend!)
op de terugweg naar Heino moest ik gaan tanken.
Na het tanken reed ik weg bij het tankstation en hield de auto ineens wel in bij 5000 toeren. Ik hield het gas vol in om te kijken wat de auto zou gaan doen.
De toeren liepen (met plankgas) terug tot 3500 en toen pakte hij ineens weer vol aan.
De overige 10 km hield de auto om de haverklap in boven de 4000 toeren. :'(

Eenmaal terug bij Neppelenbroek heb ik dit verhaal voorgelegd en konden de heren wel uitsluiten dat het niet de turbo zou zijn. zij verdenken toch een probleem in de brandstoftoevoer. (het brandstoffilter is vorige week vervangen)
Als advies heb ik meegekregen om het probleem erger te laten worden zodat de computer wellicht wel het probleem zal constateren.
Er is natuurlijk ook normaal met de auto te rijden onder de 4000 toeren... :yes:

Lang verhaal.

Groet Ian.
GRUNNS60
Erelid
Avatar
Geslacht:
Locatie: idbv Appingedam
Leeftijd: 62
Berichten: 5839
Geregistreerd: 07 / 2014
Subject:

Re: S60 2.4T vanaf 4000rpm valt vermogen weg.

 · 
Posted: 24.01.2016 - 17:28  ·  #24
heb je geen probleem met vacuum in je tank dus ont/beluchting die niet goed werkt ? even stukje rijden met tankdop eraf?
Walterj
VolvoV70forum verslaafde
Avatar
Geslacht:
Locatie: NederBetuwe
Leeftijd: 54
Berichten: 6043
Geregistreerd: 01 / 2013
Subject:

Re: S60 2.4T vanaf 4000rpm valt vermogen weg.

 · 
Posted: 24.01.2016 - 19:17  ·  #25
Is de turbodrukregelklep ook gecontroleerd? Deze gaan wel eens kapot, is dat dingetje wat aan de luchtfilterkast hangt met drie slangen en een draadje er aan.
IanS60T
Forumlid.
Avatar
Geslacht:
Locatie: Zwolle
Leeftijd: 44
Berichten: 26
Geregistreerd: 09 / 2015
Subject:

Re: S60 2.4T vanaf 4000rpm valt vermogen weg.

 · 
Posted: 25.01.2016 - 11:37  ·  #26
Quote door GRUNNS60

heb je geen probleem met vacuum in je tank dus ont/beluchting die niet goed werkt ? even stukje rijden met tankdop eraf?


Heb ik net geprobeert, maar maakt helaas geen verschil.
IanS60T
Forumlid.
Avatar
Geslacht:
Locatie: Zwolle
Leeftijd: 44
Berichten: 26
Geregistreerd: 09 / 2015
Subject:

Re: S60 2.4T vanaf 4000rpm valt vermogen weg.

 · 
Posted: 25.01.2016 - 11:39  ·  #27
Quote door Waltersan

Is de turbodrukregelklep ook gecontroleerd? Deze gaan wel eens kapot, is dat dingetje wat aan de luchtfilterkast hangt met drie slangen en een draadje er aan.


Turboklep is 8 maand geleden vervangen.
Zou de comp. dan niet een storing aan moeten geven?
MermerEr
VolvoV70forum member
Avatar
Geslacht:
Locatie: Harderwijk
Leeftijd: 28
Homepage: instagram.com/eren…
Berichten: 724
Geregistreerd: 01 / 2014
Subject:

Re: S60 2.4T vanaf 4000rpm valt vermogen weg.

 · 
Posted: 26.01.2016 - 08:57  ·  #28
Nope, heb ik ook gehad , na 1,5 week toen ik de auto had, liet ik een maatje van me er in rijden, zijn vader had toen ook een 2,4T, en hij vond die van mij erg traag, laat het nou net wezen dat men maatje een Volvo monteur was bij Broekhuis :D
hij zij meteen de turbodruk regelaar, hop vervangen

Was net als of ik een andere auto had gekocht! kwamen een hoop slapende paardjes weer vrij!
IanS60T
Forumlid.
Avatar
Geslacht:
Locatie: Zwolle
Leeftijd: 44
Berichten: 26
Geregistreerd: 09 / 2015
Subject:

Re: S60 2.4T vanaf 4000rpm valt vermogen weg.

 · 
Posted: 27.01.2016 - 16:37  ·  #29
We zijn eruit!!

Het blijkt toch de brandstofpomp te zijn die kuren vertoond.
Er worden nog steeds geen fouten gemeld bij het uitlezen van de computer, maar d.m.v. het plaatsen van een drukmeter hebben we kunnen constateren dat de bandstofdruk op bepaalde momenten wegvalt.
(ik heb hier een filmpje van, maar weet niet of en hoe ik dit hier kan plaatsen)

Mogelijk is de brandstofpomp defect of er is een ander probleem in de tank of brandstof toevoer ontstaan.

Ik denk dat ik maar een pomp van de sloop ga halen om te kijken of dit het euvel verhelpt.

Allen bedankt voor het meedenken.
:thumb: :thumb: :thumb:
Bigdog
Administrator
Avatar
Geslacht:
Locatie: De glimlach van Twente
Homepage: volvov70forum.com
Berichten: 39732
Geregistreerd: 07 / 2009
Subject:

Re: S60 2.4T vanaf 4000rpm valt vermogen weg.

 · 
Posted: 27.01.2016 - 18:53  ·  #30
Quote door IanS60T

(ik heb hier een filmpje van, maar weet niet of en hoe ik dit hier kan plaatsen)


Gewoon het webadres van dit linkje is genoeg.
 
Selected quotes for multi-quoting:   0