Sissend geluid bij rempedaal

 
 
 
 
 
Piet_piraat
VolvoV70forum core member
Avatar
Geslacht: n/a
Berichten: 1485
Geregistreerd: 01 / 2015
Subject:

Re: Sissend geluid bij rempedaal

 · 
Posted: 06.04.2015 - 11:53  ·  #16
Die prijs van 210 euro is nog te overzien...maar er komt natuurlijk al gauw twee uur arbeid bij, dan gaat het hard.
Maar ik ga er ook eens over nadenken.
GRUNNS60
Erelid
Avatar
Geslacht:
Locatie: idbv Appingedam
Leeftijd: 62
Berichten: 5831
Geregistreerd: 07 / 2014
Subject:

Re: Sissend geluid bij rempedaal

 · 
Posted: 06.04.2015 - 22:25  ·  #17
Als je dat handiger vindt kan ik handleiding uit vida in het nederlands wel leveren?
Piet_piraat
VolvoV70forum core member
Avatar
Geslacht: n/a
Berichten: 1485
Geregistreerd: 01 / 2015
Subject:

Re: Sissend geluid bij rempedaal

 · 
Posted: 06.04.2015 - 22:40  ·  #18
Ik weet niet of je die vraag aan mij richt of aan TS, maar voor mij hoeft het in elk geval niet. Kan prima met Engels uit de voeten ;)
Jan83
Forumlid.
Avatar
Geslacht: n/a
Berichten: 49
Geregistreerd: 08 / 2013
Subject:

Re: Sissend geluid bij rempedaal

 · 
Posted: 07.04.2015 - 19:33  ·  #19
Ik zou iig niet te lang wachten. Heb zelf een gebruikt exemplaar gekocht. Verschil tussen gebruikt en nieuw vond ik te groot. Natuurlijk is een monteur veel sneller als dat ik ben, maar binnen twee uur vind ik erg knap.
hnoordhuis
Forumlid.
Avatar
Geslacht:
Locatie: Veendam
Leeftijd: 55
Berichten: 59
Geregistreerd: 11 / 2015
Subject:

Re: Sissend geluid bij rempedaal

 · 
Posted: 03.08.2019 - 19:11  ·  #20
Ik had dezelfde klacht: Sissend geluid. Er kwam nog wat bij een vrij hard fluittoontje elke keer als ik het rempedaal losliet. Die werd steeds harder en hield soms seconden lang aan. Te irritant.

Ik heb bij een sloper een andere rembekrachtiger gehaald en de boel vervangen. Een grote en vervelende klus.

Ik weet niet hoe het bij andere motoren gaat maar bij een V70-2002-D5 moet er veel gedemonteerd worden:
Luchtfilter en zekeringskast moeten aan de kant, abs-module + ophangbeugel moet los, Bovenste motorsteun + balk en de linker steun van de balk moesten weg en ook de vacuumpomp moest ik verwijderen.
Het monteren ging gelukkig erg vlot maar ik heb er meer dan een dag over gedaan (met natuurlijk de lange pauzes en de vele bakken koffie en thee die mijn vrouw mij met veel liefde kwam brengen).

Doordat alles los moest, heb ik wel alles moeten ontluchten, maar ik was toch lekker bezig en dit kon er wel bij.

Nog een paar dingen: De dikke lucht-inlaatslang vlak voor de turbo die aangesloten is op een buis vanaf het luchtfilter, was gaar, die heb ik ook vervangen.
De bestuurdersstoel heb ik gedemonteerd, had achteraf niet gehoeven, maar was wel handig. Als je een electrisch bediende stoel hebt, zet hem dan op de achterste stand voordat je de accu loshaalt. Die ruimte heb je absoluut nodig.

Alles bij elkaar: hij remt weer lekker en de rare geluiden zijn er uit.
Bolbo
Supporting Member
Avatar
Geslacht:
Locatie: Spanje (Oviedo)
Berichten: 4106
Geregistreerd: 09 / 2016
Subject:

Re: Sissend geluid bij rempedaal

 · 
Posted: 04.08.2019 - 09:52  ·  #21
hnoordhuis
Forumlid.
Avatar
Geslacht:
Locatie: Veendam
Leeftijd: 55
Berichten: 59
Geregistreerd: 11 / 2015
Subject:

Re: Sissend geluid bij rempedaal

 · 
Posted: 05.08.2019 - 00:19  ·  #22
Snap ik, het was maar goed dat ik niet van te voren wist hoe veel werk dit was en wat ik tegen zou komen. ;-)
Toen de vacuumpomp en de ABS module ook nog gedemonteerd moesten worden, zonk de moed me in de schoenen.
Vanaf het moment dat ik weer aan het opbouwen was, zag ik het weer zitten.
Nu kan ik zeggen dat het vooral veel werk is, niet perse moeilijk.
Volvov77
Forumlid.
Avatar
Geslacht: n/a
Locatie: Deventer
Leeftijd: 46
Berichten: 11
Geregistreerd: 10 / 2019
Subject:

Re: Sissend geluid bij rempedaal

 · 
Posted: 01.03.2020 - 21:31  ·  #23
Hallo allemaal,

Ik zit dit topic met interesse te lezen. Ik heb hetzelfde euvel. Ok bij mij het sissende geluid. Ik wil het ook zelf proberen. Ik had ook al een filmpje op YouTube gevonden. Omdat ik ook het verschil tussen oud en nieuw te groot vind ben ik op zoek naar een 2e handse. Alleen is nu de vraag.. Ik zie dat je ze voor een auto MET dstc hebt en ZONDER dstc. Ik heb in de auto Stc. Is dat hetzelfde of wat anders. Kan ik dus een bekrachtiger kopen ZONDER dstc?
Bolbo
Supporting Member
Avatar
Geslacht:
Locatie: Spanje (Oviedo)
Berichten: 4106
Geregistreerd: 09 / 2016
Subject:

Re: Sissend geluid bij rempedaal

 · 
Posted: 02.03.2020 - 07:23  ·  #24
 
Selected quotes for multi-quoting:   0