Sissend geluid bij rempedaal

S80 06-2002 D5 automaat

 
 
 
 
 
Steve
VolvoV70forum verslaafde
Avatar
Geslacht:
Locatie: Groningen
Leeftijd: 57
Homepage: stevemansveld.nl
Berichten: 2843
Geregistreerd: 08 / 2011
Subject:

Re: Sissend geluid bij rempedaal

 · 
Posted: 10.04.2012 - 19:34  ·  #16
Quote

ik zit nu echter even ziek thuis


Te veel eieren gegeten???

Beterschap!!!
noensboy
Forumlid.
Avatar
Geslacht:
Locatie: Rotterdam
Leeftijd: 42
Berichten: 98
Geregistreerd: 04 / 2012
Subject:

Re: Sissend geluid bij rempedaal

 · 
Posted: 04.05.2012 - 18:43  ·  #17
Nou, even afwezig geweest en bedankt voor het beterschap wensen, maar ben er weer :D Ik heb nog geluisterd, maar het lijkt (tijdelijk?) verdwenen te zijn. Toen het er nog was, hoorde je het nog wel na het afzetten van de motor, echter werdt het geleidelijk aan minder, tot je niks hoorde. Dus voor nu even "opgelost".......
maurits
In nagedachtenis
Avatar
Geslacht:
Locatie: Afferden, Gld
Leeftijd: 66
Berichten: 1035
Geregistreerd: 10 / 2008
Subject:

Re: Sissend geluid bij rempedaal

 · 
Posted: 04.05.2012 - 19:32  ·  #18
Teunie
 
Avatar
 
Subject:

Re: Sissend geluid bij rempedaal

 · 
Posted: 18.07.2012 - 09:19  ·  #19
Ik heb dit ook gehad.
Echt een pssssssssssssssssssj geluid (alsof je een band oppompt en het ventiel lekt) als je het rempedaal aanraakt is het weg.
Ontstaat vooral nadat je geremd hebt en het pedaal weer los laat en soms ook spontaan.

Bij het laatste onderhoud hebben ze o.a. poreuze remslangen vervangen en daarna heb ik het nooit meer gehoord...misschien een tip om dit na te laten kijken.
Respawn
 
Avatar
 
Subject:

Re: Sissend geluid bij rempedaal

 · 
Posted: 24.11.2012 - 12:11  ·  #20
Sorry dat ik een oud draadje weer 'open', maar ik heb dus (mede na advies op dit forum) de S60 gekocht. Ze rijdt heerlijk, maar na een stuk file rijden begin bij mij ineens ook de rem te sissen. Dus na het loslaten van de rem gaat hij sissen, 'tik' je hem dan even aan met je voet houdt het op.
Soms hoor ik het geheel niet, dan weer continue elke keer remmen.

Nu heb ik mij door dit forum en diverse plekken op internet aan laten praten dat het de seal van de rembekrachtiger is en dat deze in het geheel vervangen moet worden. Na het lezen van bovenstaand verhaal ga ik daar echter weer aan twijfelen.

Ik merk geen verlies in remkracht, maar ik maak me toch wel zorgen over het plotseling wegvallen van de bekrachtiging, dat is alsof je onze tanks wilt remmen met de remmen uit een twingo...

Mijn vragen zijn dus:
- Wat zou het kunnen zijn naast de rembekrachtiger in zijn geheel?
- Kan ik nog iets 'testen' om definitief vast te stellen dat het wel de rembekrachtiger is? (ik heb dat truukje met het intrappen en dan starten uitgevoerd en dat zou zeggen dat de bekrachtiging goed is, ik merk dus ook geen remkracht verlies).

Het spijt me dat ik in 1 van mijn eerste posts direct met een probleem aankom, ik had echt eerst een mooie foto rapportage willen maken, maar daar heeft het weer nog niet echt voor meegezeten...
...
 
Avatar
 
Subject:

Re: Sissend geluid bij rempedaal

 · 
Posted: 24.11.2012 - 13:37  ·  #21
Hoeveel km's heeft je Volvo achter de rug? Hoe oud is de Volvo?

Wanneer is voor het laatst remvloeistof vervangen?

Een Volvo is "geprogrammeerd" om om de 200.000 km groot onderhoud te hebben. Ik zou eerst dus op een rijtje zetten wat qua remsysteem achterstallig onderhoud heeft. Daarna eens kijken hoe dat op te lossen en dan verder te kijken.
Respawn
 
Avatar
 
Subject:

Re: Sissend geluid bij rempedaal

 · 
Posted: 29.11.2012 - 19:25  ·  #22
De Volvo heeft veel km's weg (390.000) maar alle onderhoud is netjes gepleegd. Ook de reminstallatie is goed bijgehouden.
Dingen als de remvloeistof gaan dit geluid ook niet verklaren ben ik bang.
Ik heb een afspraak bij de garage waar ze gaan kijken of ze kunnen bevestigen dat het om de rembekrachtiger gaat...
Abdullah
Forumlid.
Avatar
Geslacht:
Berichten: 84
Geregistreerd: 08 / 2012
Subject:

Re: Sissend geluid bij rempedaal

 · 
Posted: 02.01.2013 - 10:23  ·  #23
Dit zelfde probleem heb ik ook je hoort het afentoe.
Wanneer je de rempedaal intrapt is het geluid weg.
en soms hoor je helemaal niks..
bobschepers
 
Avatar
 
Subject:

Re: Sissend geluid bij rempedaal

 · 
Posted: 03.01.2013 - 13:09  ·  #24
ik heb het zelfde gehad.

uiteindelijk bleek de vacuum pomp van de rembekrachtiger niet ok te zijn.
toen duur grapje (750 euri) bie de dealer.
probleem was toen wel weg
RT diesel
 
Avatar
 
Subject:

Re: Sissend geluid bij rempedaal

 · 
Posted: 19.04.2013 - 13:15  ·  #25
onze V70 heeft begin vorig jaar hetzelfde gehad
en toen bleek het de hoofdremcylinder te zijn
reparatie bij vakgarage a 800 euro
guntermeynen
Forumlid.
Avatar
Geslacht: n/a
Berichten: 7
Geregistreerd: 03 / 2010
Subject:

Idem dito met mijn volvo S80 van 2007

 · 
Posted: 21.04.2013 - 22:11  ·  #26
Blijkt blijkbaar een probleem te zijn met Volvo's want ook mijn S80 heeft dit probleem.. Het "sissend" geluid begint echter harder en harder te klinken (en verdwijnt bij het indrukken van het rempedaal) zodat ik het voor mijn vakantie toch wil laten maken (ik moet een stuk in de Franse bergen rijden en wil toch geen risico nemen) Nu bijna 200.000 km op de teller...

Volgens mij (maar ik ben ZEKER geen kenner ) is het inderdaad de rembekrachtiger. Ik ben tot dit besluit gekomen na het lezen van verschillende fora.

Ik lees dan ook dat het nogal een dure zaak is om deze te laten herstellen. (rond 800 Euro) Ligt dit aan de kostprijs van de bekrachtiger zelf of aan de werkuren? :'(

Groeten

Gunter
...
 
Avatar
 
Subject:

Re: Sissend geluid bij rempedaal

 · 
Posted: 21.04.2013 - 23:30  ·  #27
Ik zet in op de Vacuumpomp van de rembekrachtiger of het slangetje daarvan. Het is een duidelijk luchtprobleem en als de pedaalstand gewoon gelijk is aan die van voorheen denk ik niet zo zeer aan de hoofdremcilinder maar in het traject daarvoor. Zodoende dat ik vermoed dat dit het euvel zou moeten zijn!

Groet,

Tristan
 
Selected quotes for multi-quoting:   0