Slechte koude start 2.0 motor

B4204S4 motor MY2011

 
 
 
 
 
brinkie
Supporting Member
Avatar
Geslacht:
Leeftijd: 53
Berichten: 2202
Geregistreerd: 06 / 2017
Subject:

Re: Slechte koude start 2.0 motor

 · 
Posted: 10.12.2018 - 21:59  ·  #16
Quote door Bolbo

Handrem erop en dan zien of het nog voorkomt?

Exactamente :)

Quote door martijn-a

Het patroon van de ontstekingshoek vindt ik afwijkend. In mijn beleving duid dit op een slecht signaal vanaf een bepaalde sensor.

Ik denk dat je meerdere runs in Vida moet vergelijken. Kan best zijn dat ergens anders ook een varierende waarde ontstaat.

Ik heb eigenlijk geen idee hoe het motormanagement van de B4204S3/S4 a.k.a. Ford Duratec HE werkt behalve dat er geen LMM in zit. Wel ken ik de Siemens Fenix 3B ECU in de 400-serie (Volvo B20F = Renault F3R), daar zit een stationair toerenregelaar in die met een elektromagneet werkt. De ECU zet een spanning erop, hoe meer spanning, hoe meer die open staat. Soms zit die klep een beetje vast en gaat het stationair een beetje zagen, dan haal ik 'm eruit, geef 'm een badje van remmenreiniger en blaas 'm eens goed schoon.
Kortom, kan het gewoon een gasklep zijn die een beetje vervuild is? En zo ja, is het makkelijk om die even schoon te maken?
brinkie
Supporting Member
Avatar
Geslacht:
Leeftijd: 53
Berichten: 2202
Geregistreerd: 06 / 2017
Subject:

Re: Slechte koude start 2.0 motor

 · 
Posted: 04.02.2019 - 20:14  ·  #17
Vandaag het probleem kunnen reproduceren! Het treedt alleen op als ik op een lichte helling sta van ietwat verzakte parkeerplaats, zonder d handrem erop. Trap koppeling in om te starten, motor slaat aan, auto begint te rollen en motor slaat meteen af.

Ik denk dat het een of ander vaag software probleem is. Kan geen enkele andere aanwijsbare oorzaak vinden. Met handrem erop starten of starten van een vlakke ondergrond doet ie namelijk in 1 keer. Of de motor moet net verzuipen als de auto ietsjes gaat hellen, wat bij een flexifuel zomaar kan, die starten enorm rijk.

Afijn, niks om me druk over te maken denk ik.
 
Selected quotes for multi-quoting:   0