Smerig interieur word je niet blij van...

hoe krijg ik dit zelf schoon met huis, tuin en keuken middelen

 
 
 
 
 
dukcer
VolvoV70forum member
Avatar
Geslacht:
Locatie: Brabant
Leeftijd: 53
Berichten: 535
Geregistreerd: 11 / 2011
Subject:

Re: Smerig interieur word je niet blij van...

 · 
Posted: 10.05.2012 - 18:55  ·  #16
Bij extreme vervuiling geldt een afwijkend tarief! tenminste dat zeggen ze op de website. Ik denk als je er heen rijdt, dan kunnen ze echt wel beoordelen tegen welke prijs ze de stoelen kunnen reinigen.
Bigdog
Administrator
Avatar
Geslacht:
Locatie: De glimlach van Twente
Homepage: volvov70forum.com
Berichten: 39732
Geregistreerd: 07 / 2009
Subject:

Re: Smerig interieur word je niet blij van...

 · 
Posted: 10.05.2012 - 21:38  ·  #17
Ik vraag me af of het niet handiger is om de stoelen uit te wisselen voor een gelijksoortig model.
Buiten dat het een echte uitdaging is deze weer te fatsoeneren, hebben ze ook nog de nodige kilometers meegemaakt.
Benontwerper
Forumlid.
Avatar
Geslacht:
Locatie: Haarlem
Leeftijd: 46
Berichten: 43
Geregistreerd: 09 / 2011
Subject:

Re: Smerig interieur word je niet blij van...

 · 
Posted: 10.05.2012 - 22:03  ·  #18
Bedankt voor de ideeën...had het liefst een 'nieuwe' 2de hands set gehad...
maar moeilijk te vinden en kost tenminste 200,- per stoel...
wil eigenlijk niet meer dan 100,- uitgeven (heb al redelijk wat kosten gehad dit jaar ;-)

Ultech is ver uit de route ±160km...Ga eerst lokaal schoonmaakbedrijf proberen en anders zelf aan de slag.

Andere tips altijd welkom uiteraard...
gillerbee
VolvoV70forum core member
Avatar
Geslacht:
Locatie: enschede
Leeftijd: 52
Berichten: 1123
Geregistreerd: 09 / 2010
Subject:

Re: Smerig interieur word je niet blij van...

 · 
Posted: 10.05.2012 - 22:32  ·  #19
euhm....200 per stoel vind ik vrij hoog hoor, ik had een vorigjaar een volledig lederen interieur (nee , niet de set die ik nu heb) voor 300 gekocht... ik zou eens gaan checken bij elferink in enter... is misschien de rit wel waard.... de set die ik nu heb kostte inclusief de deurkaarten, alle stijlen, vloerbedekking en hemel 250 euro, je moet gewoon ff zoeken, en niet op zaterdag zeggen 'vandaag ga ik een nieuwe set halen' maar gewoon blijven kijken... komt vanzelf....good things come to those who wait...

En als je niet meer dan 100 euro uit wilt geven, kun je altijd nog een mooie set stoelhoezen halen bij de halfords hahaha (met een draken logo of vette chinese tekens....in zilver...ook mooi)
Bert69
VolvoV70forum member
Avatar
Geslacht:
Locatie: Veenendaal
Leeftijd: 54
Berichten: 717
Geregistreerd: 04 / 2011
Subject:

Re: Smerig interieur word je niet blij van...

 · 
Posted: 10.05.2012 - 23:33  ·  #20
Zoals eerder gezegt zou ik voor 2 mooie lederen stoelhoezen gaan en voor het overige gewoon een goede multireiniger bestellen bij www.carclean.nl
Stijn
VolvoV70forum core member
Avatar
Geslacht:
Locatie: Nuenen
Leeftijd: 54
Homepage: steinkeuken.nl
Berichten: 1352
Geregistreerd: 12 / 2011
Subject:

Re: Smerig interieur word je niet blij van...

 · 
Posted: 11.05.2012 - 15:40  ·  #21
Uiteraard een beetje Robijn gebruikt, grieplig proberen na te spoelen met lauw water, en dit alles bij zomerse temperaturen om het drogen te versnellen. De strijkbout op een lage stand zetten, radiootje aan (niet te lang, anders is de accu leeg), en maar strijken met de handel. Plooien heb ik niet gekregen, de zeep ging er goed uit, het strijken duurt weliswaar errug lang, maar het resultaat was stukken beter dan die maffe foam-spuiten; die werken 1 dag, waarna de hele boel er erger uit ziet dan ooit.

1 maar: ergens las ik dat de brandwerende functie van de bekleding weg kan gaan door mijn manier van schoonmaken :'(
Arjanmijnster
VolvoV70forum verslaafde
Avatar
Geslacht:
Locatie: Dordrecht (Zuid - Holland)
Leeftijd: 38
Homepage: marinetraffic.com/…
Berichten: 3171
Geregistreerd: 03 / 2012
Subject:

Re: Smerig interieur word je niet blij van...

 · 
Posted: 11.05.2012 - 16:17  ·  #22
Ik wist niet dat de bekleding brandwerend was O-) lijkt mij een beetje onzin!
Stijn
VolvoV70forum core member
Avatar
Geslacht:
Locatie: Nuenen
Leeftijd: 54
Homepage: steinkeuken.nl
Berichten: 1352
Geregistreerd: 12 / 2011
Subject:

Re: Smerig interieur word je niet blij van...

 · 
Posted: 11.05.2012 - 18:06  ·  #23
Brandvertragend dan? Ik had er ook nog nooit van gehoord, dus echt weten doe ik het niet.
Bigdog
Administrator
Avatar
Geslacht:
Locatie: De glimlach van Twente
Homepage: volvov70forum.com
Berichten: 39732
Geregistreerd: 07 / 2009
Subject:

Re: Smerig interieur word je niet blij van...

 · 
Posted: 11.05.2012 - 21:47  ·  #24
Quote door Bert69

Zoals eerder gezegt zou ik voor 2 mooie lederen stoelhoezen gaan en voor het overige gewoon een goede multireiniger bestellen bij www.carclean.nl


Ik weet niet of het ook bij stof werkt, maar met leer zeker.
Het leer behandelen met ordinaire groene zeep, hier wel een borsteltje gebruiken.
Ik had zelf meerder ( veel duurdere ) middelen gebruikt totdat ik de tip kreeg om het met groene zeep te proberen.
Kost nagenoeg niets, maar werkt perfect.
Hierna kun je het leer gewoon nabehandelen met lederolie.
Met een beetje geluk werkt het ook voor de stoffen delen.
Arjanmijnster
VolvoV70forum verslaafde
Avatar
Geslacht:
Locatie: Dordrecht (Zuid - Holland)
Leeftijd: 38
Homepage: marinetraffic.com/…
Berichten: 3171
Geregistreerd: 03 / 2012
Subject:

Re: Smerig interieur word je niet blij van...

 · 
Posted: 12.05.2012 - 00:07  ·  #25
De meest simpele dingen werken vaak het best!
Benontwerper
Forumlid.
Avatar
Geslacht:
Locatie: Haarlem
Leeftijd: 46
Berichten: 43
Geregistreerd: 09 / 2011
Subject:

Smerig interieur word je niet blij van...

 · 
Posted: 06.08.2012 - 22:58  ·  #26
Voorstoelen zijn schoon! Hieronder mijn bevindingen: (stoelen zijn half stof / half leer, kleur sahara).

Eerst naar een 'professioneel' schoonmaakbedrijf gebeld, kon ik langskomen. Eenmaal daar durfden ze het niet aan en hadden ze er de middelen niet voor. Heel verhaal...zal het jullie besparen.
Uiteindelijk besloten om bij de Gamma een tapijtreiniger te huren (inclusief schoonmaak middel). Had tenslotte niks te verliezen. Voorstoelen zagen er niet uit, en als het niet zou werken zou ik uiteindelijk toch op zoek gaan naar een nieuwe set.
Op een zonnige morgen aan de slag gegaan, eerst volgens de aanwijzingen die bij de tapijtreiniger hoorden. Al snel stond mijn hele voorstoel blank. Zoveel water komt er uit dat ding, 'wist ik veel'...Schoonmaakmiddel laten intrekken zoals voorgeschreven. Daarna waterstofzuiger erop en wat denk je? Niks, Nada, Nothing...net zo smerig én nog nat.

Niet voor één gat te vangen besloten om met borsteltje en bijna puur schoonmaakmiddel aan de gang te gaan. Beetje voor beetje zag ik het schoner worden. Ongeveer alle stoelen drie maal gedaan, "borstelen, intrekken, borstelen, schoonzuigen" en dat driemaal op alle stoelen.
Het resultaat mag er wezen! Foto's volgen.

Binnenkort toch van plan om ook het leer aan te pakken met Colorlock (iemand ervaring?) Bedankt voor alle tips BTW!
...
 
Avatar
 
Subject:

Re: Smerig interieur word je niet blij van...

 · 
Posted: 06.08.2012 - 23:04  ·  #27
...
Bigdog
Administrator
Avatar
Geslacht:
Locatie: De glimlach van Twente
Homepage: volvov70forum.com
Berichten: 39732
Geregistreerd: 07 / 2009
Subject:

Re: Smerig interieur word je niet blij van...

 · 
Posted: 06.08.2012 - 23:11  ·  #28
Quote door Benontwerper

Voorstoelen zijn schoon! Hieronder mijn bevindingen: (stoelen zijn half stof / half leer, kleur sahara).

Niet voor één gat te vangen besloten om met borsteltje en bijna puur schoonmaakmiddel aan de gang te gaan. Beetje voor beetje zag ik het schoner worden. Ongeveer alle stoelen drie maal gedaan, "borstelen, intrekken, borstelen, schoonzuigen" en dat driemaal op alle stoelen.
Het resultaat mag er wezen! Foto's volgen.

Binnenkort toch van plan om ook het leer aan te pakken met Colorlock (iemand ervaring?) Bedankt voor alle tips BTW!


Mooi dat het gelukt is, want ze waren er wel aan toe.
Ik ben nieuwsgierig naar de foto's.
Arjanmijnster
VolvoV70forum verslaafde
Avatar
Geslacht:
Locatie: Dordrecht (Zuid - Holland)
Leeftijd: 38
Homepage: marinetraffic.com/…
Berichten: 3171
Geregistreerd: 03 / 2012
Subject:

Re: Smerig interieur word je niet blij van...

 · 
Posted: 09.08.2012 - 01:56  ·  #29
Ik ben benieuwd! altijd lastig een interieur zelf schoonmaken.
Was het een beetje snel droog?
Greyline
VolvoV70forum core member
Avatar
Geslacht:
Locatie: Parkstad
Leeftijd: 75
Homepage: sfa-parkstad.nl
Berichten: 1806
Geregistreerd: 08 / 2009
Subject:

Re: Smerig interieur word je niet blij van...

 · 
Posted: 09.08.2012 - 10:01  ·  #30
Quote door Arjanmijnster
Ik ben benieuwd! altijd lastig een interieur zelf schoonmaken.Was het een beetje snel droog?

... gewoon even in de zon parkeren en bij diens afwezigheid de föhn gebruiken en het is zo droog onder je achterwerk :D :D
 
Selected quotes for multi-quoting:   0