Sneeuwkettingen

 
 
 
 
 
ikbat
VolvoV70forum core member
Avatar
Geslacht: n/a
Berichten: 1338
Geregistreerd: 12 / 2018
Subject:

Re: Sneeuwkettingen

 · 
Posted: 10.10.2019 - 11:57  ·  #16
Als het verplicht is ze te gebruiken, zou ik ze er om gooien,
Maar die verboden zijn voornamelijk in toeristen gebieden valt me op, en als ik iets ontwijk, dan zijn het die gebieden 😉

We geven ook niets om skieeen, maar vinden de sneeuw wel leuk.

Vandaag hier al weer de eerste sneeuw gehad van de maand, tijdens het werk, en geeft toch wel een beetje het winter sfeertje vind ik
yes996
VolvoV70forum core member
Avatar
Geslacht: n/a
Locatie: Zeewolde
Berichten: 1425
Geregistreerd: 08 / 2013
Subject:

Geen "Normale" sneeuwkettingen van Pewag voor mijn bandenmaat

 · 
Posted: 06.12.2019 - 15:17  ·  #17
Hallo wintersporters, ben vorig jaar in de Pyreneeën volkomen onverwachts overvallen door een zeer pittige sneeuwstorm. Ik was met mijn 911 op weg naar Spanje. Ik had 2 weghelften nodig om een aantal heuvels te nemen zodat ik bij de eerste afslag kon komen om een motel te zoeken. Dikke file achter mij. Volkomen onverantwoord met een 911 met 285 zomerbanden er onder en veel vermogen op de achterwielen......stom, had geen sneeuw verwacht......
Ik ga nu met de V70 weer dezelfde route nemen en wil een paar sneeuwkettingen meenemen. Mijn bandenmaat is 245x40x18. Ik dacht dat een goede ketting Pewag Servo Sport RSS75 zou zijn. Slecht 7 mm ruimte nodig. Leek mij een prima keus.
Nee zegt Pewag, er moeten loopvlakkettingen op. Kassa.
Ik vind dat een beetje vreemd omdat de Pewag Servo Sport RSS75 slechts 7 mm ruimte in neemt. Ik denk dat er wellicht commerciële belangen meespelen,
Weet iemand of de Pewag Servo Sport RSS75 er zonder problemen wel onder kunnen?
Heb een V70 111
ohz274
VolvoV70forum verslaafde
Avatar
Geslacht:
Locatie: twente
Leeftijd: 58
Berichten: 3188
Geregistreerd: 07 / 2016
Subject:

Re: Sneeuwkettingen

 · 
Posted: 06.12.2019 - 15:41  ·  #18
Ik denk dat de pewags ook geen problemen zullen geven met aanlopen. Maarrrr je weet nooit. Je hebt wel 18 inch. Zijn toch wel winterbanden?
Op mp is nog wel eens wat te vinden, maar ook niet voor een prikkie zo vlak voor het wintersportseizoen.

rud centrax n891 sneeuwkettingen
€ 150,00
http://link.marktplaats.nl/m14…ialbuttons
Walterj
VolvoV70forum verslaafde
Avatar
Geslacht:
Locatie: NederBetuwe
Leeftijd: 53
Berichten: 6043
Geregistreerd: 01 / 2013
Subject:

Re: Sneeuwkettingen

 · 
Posted: 06.12.2019 - 21:22  ·  #19
Ik stond deze zomer ook vast met de bmw op de grossglockner in de sneeuw..... ook zomerbanden en achterwielaandrijving. Ook dat verwacht je niet midden in de zomer. Nadat ze voor de vierde keer geveegd hadden en toen ook zout gingen strooien kon ik weer verder (na 2 ½ uur).
Piet_piraat
VolvoV70forum core member
Avatar
Geslacht: n/a
Berichten: 1485
Geregistreerd: 01 / 2015
Subject:

Re: Sneeuwkettingen

 · 
Posted: 06.12.2019 - 21:33  ·  #20
Nou, Walter, zo heb ik al eens 30+ graden in het dal gehad, terwijl ik boven met de voeten in de sneeuw stond. Dat was een les: ben je van plan serieuze bergpassen te nemen, dan zijn winterbanden ook in de zomer geen overbodige luxe.
 
Selected quotes for multi-quoting:   0