Sneeuwkettingen voor 16 inch

Normale of loopvlak ketting?

 
 
 
 
 
qawsedrf57
VolvoV70forum fan
Avatar
Geslacht:
Locatie: Scheemda
Leeftijd: 31
Berichten: 284
Geregistreerd: 11 / 2013
Subject:

Re: Sneeuwkettingen voor 16 inch

 · 
Posted: 09.02.2019 - 15:09  ·  #16
Quote door ohz274

Quote door flevodirk

Hoi Hans,

Als fervent skier (en gebruik eigen vervoer ipv meerijden, bus of vliegtuig) moest ik vorig jaar ook sneeuwkettingen kopen voor de Volvo. (net als dakdragers en een skikoffer)
Net als jij wou ik niet de hoofdprijs betalen.. uiteindelijk via Marktplaats geslaagd.

Men vroeg eerst teveel maar ik heb wat links gestuurd met kosten van nieuw en toen kreeg ik ze voor de gewenste prijs :-)
Dus 300 ben je echt niet kwijt hoor!
zelfs nieuw zijn ze goedkoper, mocht je dat willen PM me dan, dan zoek ik het adres er weer bij.

Ik heb Pewag SMX 73 gekocht, een ouder model en voorloper van de huidige en als erg goed in de testen beoordeeld..

Maar die gele koffers (bij de bouwmarkt e.d.) doen het ook prima hoor! Die heb ik mijn lease-golf toen gebruikt en ze brachten me keurig boven op de berg terwijl de sneeuw 20 cm hoog was op de weg oid.. (heb er toen wel 5 uur over het laatste stuk gedaan ipv 45 minuten; Filesss :(

De mijne zijn gebruikt 2 week geleden, maar op een Renault Laguna met dezelfde bandenmaat.

Het omleggen is te doen in 10 minuten, zoals anderen al zeggen; gewoon even droog oefenen hier in NL.
Een setje werkhandschoenen (Action) en wat plastic of lappen (voor je knieën) mee en dat bij elkaar houden in 1 tas/zak/doos. Dan ben je helemaal klaar en krijg je geen natte knieën of vieze handen!

Succes alvast en waar ga je skiën?
DJ



Marktplaats is ook mijn vriend 😁, Dj.
Genoeg aanbod. En ik heb de tijd, want ik wil pas volgend winter 🤣😂.
En niet op de lange latten maar weer met een tent scandinavie in.


mocht je nog tips of ideeën nodig hebben als je Scandinavië in duikt met de tent dan denk ik graag met je mee, stuur maar een pm als het zo ver is.
ik zou ze zowizo meenemen naar Scandinavië wie weet wat voor weer je krijgt, maar in principe zijn de wegen daar zo goed dat je ze echt niet nodig hebt!
ohz274
VolvoV70forum verslaafde
Avatar
Geslacht:
Locatie: twente
Leeftijd: 58
Berichten: 3189
Geregistreerd: 07 / 2016
Subject:

Re: Sneeuwkettingen voor 16 inch

 · 
Posted: 09.02.2019 - 15:16  ·  #17
Quote door qawsedrf57"]
[quote="ohz274"]
[quote="flevodirk

Hoi Hans,


mocht je nog tips of ideeën nodig hebben als je Scandinavië in duikt met de tent dan denk ik graag met je mee, stuur maar een pm als het zo ver is.
ik zou ze zowizo meenemen naar Scandinavië wie weet wat voor weer je krijgt, maar in principe zijn de wegen daar zo goed dat je ze echt niet nodig hebt!


Zal ik zeker doen Jan. Waar was trouwens die weg over dat meer? Wil ik ook zekers meemaken.
qawsedrf57
VolvoV70forum fan
Avatar
Geslacht:
Locatie: Scheemda
Leeftijd: 31
Berichten: 284
Geregistreerd: 11 / 2013
Subject:

Re: Sneeuwkettingen voor 16 inch

 · 
Posted: 10.02.2019 - 00:50  ·  #18
die iceroad was bij griepea, en dan richting het vliegveld maar niet rechts afslaan richting de terminal maar gewoon die weg doorrijden tot het einde. en dan 100 meter voor het einde staan een paar garageboxen daar ja je links en dan nog 500 meter en rij je de eerst iceroad op van 700 meter. als je die over bent moet je een kilometer of 5 over een eiland en dan kom je op de volgende iceroad van een kilometer of 8 naar het volgende eiland.

kan het je op een kaart zo aanwijzen denk ik.

p.s. we hebben de daktent nog in de schuur liggen en zijn hem eerst nog niet van plan te verkopen(eventueel wel verhuren maar dat moet ik eerst overleggen).
ik weet niet wat voor tent jullie in gedachten hadden om mee op stap te gaan?

gr, jan
ohz274
VolvoV70forum verslaafde
Avatar
Geslacht:
Locatie: twente
Leeftijd: 58
Berichten: 3189
Geregistreerd: 07 / 2016
Subject:

Re: Sneeuwkettingen voor 16 inch

 · 
Posted: 10.02.2019 - 10:30  ·  #19
Hmmm, die iceroad is dus gewoon op een stukje botnische golf, oftewel zout water.
Wat betreft een tent: ik moet er nog een kopen 😁.
Degene die ik vorig jaar heb gebruikt is stukgegaan. Ik heb mijn geld weer teruggekregen. Deze keer wordt het een grotere. Ik wil niet elke dag verkassen.
En ws ga ik weer alleen.

Gr, hans
ohz274
VolvoV70forum verslaafde
Avatar
Geslacht:
Locatie: twente
Leeftijd: 58
Berichten: 3189
Geregistreerd: 07 / 2016
Subject:

Re: Sneeuwkettingen voor 16 inch

 · 
Posted: 11.02.2019 - 20:09  ·  #20
Toch nog een officieel volvo setje kunnen scoren voor €75,-
You must be logged in or your permissions are to low to see this Attachment(s).
Asterix
VolvoV70forum member
Avatar
Geslacht: n/a
Berichten: 694
Geregistreerd: 07 / 2015
Subject:

Re: Sneeuwkettingen voor 16 inch

 · 
Posted: 11.02.2019 - 20:46  ·  #21
Interessant setje. Heeft iemand ervaring met hoe dit werkt in de praktijk?
ohz274
VolvoV70forum verslaafde
Avatar
Geslacht:
Locatie: twente
Leeftijd: 58
Berichten: 3189
Geregistreerd: 07 / 2016
Subject:

Re: Sneeuwkettingen voor 16 inch

 · 
Posted: 12.02.2019 - 06:51  ·  #22
Kwam zojuist dit artikeltje tegen:

Verkeerde of helemaal geen sneeuwkettingen: wintersporters slecht voorbereid - https://nos.nl/l/2271592
PvL
Administrator
Avatar
Geslacht:
Locatie: Omgeving Arnhem
Berichten: 3211
Geregistreerd: 03 / 2014
Subject:

Re: Sneeuwkettingen voor 16 inch

 · 
Posted: 12.02.2019 - 09:14  ·  #23
Ja, dat was vanmorgen ook op het journaal te zien.
 
Selected quotes for multi-quoting:   0