Solarplexus - getinte ramen

PugZ78
Forumlid.
Geslacht:
Leeftijd: 48
Subject:

Re: Solarplexus - getinte ramen

· 
Posted: 10.08.2026 - 18:24  ·  #16
Ik had Solar Plexius in m'n Peugeot 207. Zag er heel netjes uit. Bijna niet van folie te onderscheiden. Maar zoals aangehaald is het nadeel dat je ramen niet open kunnen. En ik merkte dat het héééééééééééél krasgevoelig was (zelfs een poetsdoek veroorzaakte al krasjes). Aan de buitenzijde zie je er niet zoveel van, maar van binnen waren de krassen toch wel erg zichtbaar. Voor de V70 ook voor sonniboys gegaan. Ik weet uit ervaring (uit m'n Peugeot 205 tijd) dat ze na verloop van tijd wel gaan verkleuren, maar "so be it". Het is erg fijn om de ramen open te kunnen doen, zonder dat er direct insecten naar binnen vliegen. En 's avonds kun je nog steeds goed door de ramen kijken. Dat is met folie wel anders...
T_I
Supporting Member
Geslacht:
Leeftijd: 54
Homepage: jan.huijsmans.nu/
Subject:

· 
Posted: 11.08.2026 - 13:33  ·  #17
Zicht is wel belangrijk en tinten wordt meteen zo permanent. Bij Briquette vond ik het ook prettig dat ik de zonneschermen naar beneden kon doen als ik beter zicht wilde. De engel heeft alleen zonneschermpjes in de achterdeuren, dat is wel een minpunt.
rejaatje
Supporting Member
Geslacht:
Leeftijd: 34
Subject:

· 
Posted: 12.08.2026 - 07:20  ·  #18
Ik heb de ruiten van mijn C30 wel laten tinten en vind dat het het zicht naar buiten helemaal niet belemmert of donkerder maakt. Dat had ik juist met de sonniboys wel heel erg. Als ik zie dat solarplexius bijna 200 euro vraagt voor alles vanaf de B-stijl, zou ik mooi even een beetje doorsparen en wel laten tinten. Maar dat is mijn mening O-)
René
40forum team
Geslacht:
Leeftijd: 67
Homepage: volvoforumnederlan…
Subject:

· 
Posted: 12.08.2026 - 09:04  ·  #19
Eensch, geen belemmering van zicht en vergeleken met zonneschermen zelfs beter zicht en ruimtelijker :Thumbsup:
Ik heb 2 keer een V70 laten tinten (ook hier de zonneschermen in gehad) en 1 keer een V40.
Het enige nadeel van tinten is dat je ze niet mee kunt nemen naar een volgende auto maar ik zou het zo weer doen.
ProVolvo
Supporting Member
Geslacht:
Leeftijd: 67
Subject:

· 
Posted: 12.08.2026 - 16:59  ·  #20
In de V70N had is de originele Sonnyboy schermen, in mijn XC70 waren de ruiten al voorzien van folie.
Ik ervaar in de avond wel degelijk verschil: bij de V70N leek het in de avond alsof de Sonnyboy scherm bij de achterruit eruit gevallen was als er een auto achter me reed. Niet te zien dat die erin zaten. Bij de XC70 zie ik heel duidelijk dat de (achter)ruiten van folie zijn voorzien, de ruit is dan zichtbaar donkerder, maar niet hinderlijk.
Voordeel van de Sonnyboy schermen was dat er van buitenaf nagenoeg geen inkijk in je auto is.
T_I
Supporting Member
Geslacht:
Leeftijd: 54
Homepage: jan.huijsmans.nu/
Subject:

· 
Posted: 14.08.2026 - 05:33  ·  #21
Goed te weten dat het zicht prima is. Hoe is de warmte wering? Daar gaat het vooral om.
Selected quotes for multi-quoting:   0