Spanning op het raam

Knarsend geluid waar je gek van wordt.

 
 
 
 
 
JJM
VolvoV70forum verslaafde
Avatar
Geslacht:
Leeftijd: 36
Berichten: 2763
Geregistreerd: 03 / 2014
Subject:

Re: Spanning op het raam

 · 
Posted: 11.06.2019 - 12:31  ·  #16
Ik heb de blokjes al vervangen en de rail ingevet. Ik ga binnenkort tweeters plaatsen, dan ga ik nog s ff goed kijken! Wordt vervolgd!
JJM
VolvoV70forum verslaafde
Avatar
Geslacht:
Leeftijd: 36
Berichten: 2763
Geregistreerd: 03 / 2014
Subject:

Re: Spanning op het raam

 · 
Posted: 12.06.2019 - 01:24  ·  #17
Vanavond 1 tweeter gemonteerd. Omdat ik ook de radio (HU 650) moest vervangen, direct even aan VIDA gehangen (melding SRS airbag). Ramen opnieuw gekalibreerd via VDash. Dat is de eerstvolgende stap. Ben benieuwd. Ik merkte wel dat het raam nu bovenaan niet meer 'hikt' en een stukje zakt. Ik houd u op de hoogte.
Dimitri1970
VolvoV70forum member
Avatar
Geslacht:
Locatie: Veghel
Leeftijd: 53
Berichten: 577
Geregistreerd: 10 / 2017
Subject:

Re: Spanning op het raam

 · 
Posted: 12.06.2019 - 09:19  ·  #18
raam moet ook een beetje inzakken dan is ie goed gekalibreerd ik zou toch denken dat het raam mechanisme een keer is vervangen en wellicht een beetje krom is ?
Om dat mechanisme totaal te vervangen is wel een hoop werk popnagels kun je uitboren en dan zou je er eens een andere van een sloper erin kunnen zetten en dat eens proberen
VOLVOSCHEURDER
Supporting Member
Avatar
Geslacht:
Locatie: Amsterdam
Leeftijd: 35
Berichten: 1625
Geregistreerd: 01 / 2018
Subject:

Re: Spanning op het raam

 · 
Posted: 19.06.2019 - 13:10  ·  #19
Één week verder, op de sloop een ander raam gehaald van een ouder model. Wel met getint glas. Wat wel op viel was dat er in de u profieltjes onder op het raam blauw kunstof zat plus het rubbere klem stuk wat er tussen gelijmd is. Voor nu niks meer gehoord........ zou het fan toc,h?
VOLVOSCHEURDER
Supporting Member
Avatar
Geslacht:
Locatie: Amsterdam
Leeftijd: 35
Berichten: 1625
Geregistreerd: 01 / 2018
Subject:

Re: Spanning op het raam

 · 
Posted: 26.10.2019 - 14:47  ·  #20
Heren. Het verhaal gaat verder. Een stel achterlijke hebben geprobeerd de auto binnen tekomen. Raamsponning was open getrokken aan de bovenzijde. Spanning is er weer maar vooral nu een buig deuk/plek vlak boven waar de stijl naar boven gaat vanuit de deur. Lak is ook open gebarsten. Nu is dan moeilijk meer terichten. Dus een andere deur. Hoe moeilijk is het om een deur om tebouwen?
VOLVOSCHEURDER
Supporting Member
Avatar
Geslacht:
Locatie: Amsterdam
Leeftijd: 35
Berichten: 1625
Geregistreerd: 01 / 2018
Subject:

Re: Spanning op het raam

 · 
Posted: 14.09.2022 - 21:06  ·  #21
Na al die tijd werkend is van de week me raam mechaniek toch weer raar gaan doen. Knarsend en niet fijn geluid uit de deur. Vandaag een nieuw raammechaniek geplaatst met nieuwe gelijde blokjes. Alleen nu loopt het raam te ratelen met op en neer gaan. Net of het raam mechaniek ergens langs loopt en trilingen door geeft. Iemand bekend met plekken waar de ie eventueel tegen aan kan lopen?
 
Selected quotes for multi-quoting:   0