Sportstuur in je S60

 
 
 
 
 
jeroenbunte
VolvoV70forum fan
Avatar
Geslacht:
Locatie: Ede
Leeftijd: 54
Berichten: 386
Geregistreerd: 04 / 2013
Subject:

Re: Sportstuur in je S60

 · 
Posted: 24.06.2013 - 00:01  ·  #16
Quote door lill_nemo1

Quote door jeroenbunte

Ziet er op zich goed uit. Maar dan ben je wel ff je stuur kwijt, best lastig met inparkeren denk ik. Maar die andere sturen moeten er genoeg zijn, als ik kijk op MP bij de interieur foto's hoeveel die dingen gemonteerd waren dan moeten er zat op de sloop liggen. Alleen die zeggen nee als je om een R-stuur vraagt. Maar het heet ook wel sport-stuur. Hetzelfde maar dan zonder Alu R logo........ Foto komt van MP bijna de 1e de beste S60 die erop stond. Drivers Edition 2 die hadden ook allemaal zo'n stuur.



Vriendin heeft onder andere naar Marans gebeld gehad: "Sportstuur? dat bestaat helemaal niet voor een s60. We hebben wel een leren rond stuur, dat is eigenlijk een sportstuur. ""


Dat bedoel ik, ze weten het zelf niet op de sloop. Ik denk dat je er gewoon heen moet gaan en vragen of ze alle v70 en s60 sturen die ze hebben liggen even willen laten zien, grote kans dat ze hem hebben denk ik, helemaal de grotere Volvo slopers zoals Rima etc.
V70 2.4T
Veteraan
Avatar
Geslacht:
Locatie: Twente
Leeftijd: 53
Berichten: 710
Geregistreerd: 02 / 2009
Subject:

Re: Sportstuur in je S60

 · 
Posted: 24.06.2013 - 00:36  ·  #17
Sportstuur bestaat helemaal niet voor een S60...?? Ze mogen zich bij Marans gaan schamen als volvo kenners. Voor de S60, V70, XC90 en alle aanverwante types geldt;

- originele driespaaks R-stuur
- driespaaks sportstuur
- driespaaks R- design sportstuur (behalve R-design logo in aluminium inleg in onderste spaak,
identiek aan driespaaks sportstuur en zat standaard in de XC90 R-design)
- driespaaks houten sportstuur
- vierspaaks houten sportstuur

Alles past!

In mijn eigen, drie jaar geleden, het vierspaaks lederen stuur, vervangen door een driespaaks R-design uit de XC90. Moest vanwege de andere vorm ook de airbag en de bedieningsknoppen erbij regelen en vervangen, maar alles past en werkt, zonder tussenkomst van de dealer.
petervolvos60
VolvoV70forum member
Avatar
Geslacht:
Locatie: hengelo
Leeftijd: 53
Berichten: 729
Geregistreerd: 05 / 2013
Subject:

Re: Sportstuur in je S60

 · 
Posted: 24.06.2013 - 16:15  ·  #18
Quote door Bigdog

Het is te doen, maar kost wel even tijd.
Je moet er wel het e.e.a. voor demonteren, o.a. je tunnelbak.


maar het past wel 1 op 1. je hebt er bv geen andere tunnelbak voor nodig dus :D
Demonteren lijkt mij niet zón probleem.
Jan480
VolvoV70forum member
Avatar
Geslacht: n/a
Berichten: 830
Geregistreerd: 01 / 2013
Subject:

Re: Sportstuur in je S60

 · 
Posted: 24.06.2013 - 16:29  ·  #19
Het R stuur is toch nog wel een fractie anders dan het sportstuur zoals dat in de latere V70 en S60 is gemonteerd. scheelt niet veel,

dikte en gevoel is vrijwel identiek, duimgrepen zijn bij het R stuur wat duidelijker ingesneden, en de sticksels en naden lopen wat anders hier en daar.

(Heb inmiddels zelf een R stuur erin zitten).

over de spacebal pook: past op je handbak. let wel even op voor of na de facelift. voor de facelift zijn ze geloof ik allemaal gelijk, na de facelift afhankelijk van de motor een 5 of 6 bak.

na de facelift past niet in voor de facelift auto etc...

montage is redelijk goed te doen, alleen de versnellingskabels uit de behuizing van de pook krijgen is even geknooi...
 
Selected quotes for multi-quoting:   0