spuitbus op kleur

goed adresje gevraagd

 
 
 
 
 
Blade
Forumsponsor
Avatar
Geslacht:
Locatie: Het Groene Hart
Leeftijd: 34
Homepage: autobedrijfpolter.…
Berichten: 5152
Geregistreerd: 09 / 2017
Subject:

Re: spuitbus op kleur

 · 
Posted: 27.12.2017 - 09:45  ·  #16
Ik zou de lak stift even au bain marie leggen in water.

Doe ik met spuitbussen ook altijd.

Dan kan je heel mooi dun ‘kwasten’ en vloeit het mooi samen.
Turbodesk
VolvoV70forum core member
Avatar
Geslacht:
Locatie: Niebert
Leeftijd: 49
Berichten: 1804
Geregistreerd: 02 / 2011
Subject:

Re: spuitbus op kleur

 · 
Posted: 27.12.2017 - 10:15  ·  #17
Quote door Blade

Niet te dik verfen. Komt de werking niet ten goede vd sensor!


Verf heeft geen enkel effect op de werking.
Dan zou een metallic verf nog erger zijn. Daar komt zelfs nog een blanke lak laag over.

Geloof me, met het kwastje alleen gaat het niet lukken. Het is te snel droog. Als je de verf opwarmt droogt het nog sneller.
Janvis
VolvoV70forum member
Avatar
Geslacht:
Locatie: Vlakbij Assen
Leeftijd: 43
Berichten: 955
Geregistreerd: 09 / 2017
Subject:

Re: spuitbus op kleur

 · 
Posted: 27.12.2017 - 10:18  ·  #18
Met een kwastje wordt echt niet mooi, ik heb één sensor met een kwastje gedaan en heb daar echt spijt van. Mijn tweede sensor heb ik gedaan met een spuitbus van Motip (heb dus een hoop verf over :P ) en dat wordt veel mooier. Bij mijn auto is de kleur van de sensor niet helemaal 100% gelijk geworden met de rest van de auto maar daar zie je eigenlijk bijna niks van nu de sensor is ingebouwd.
Blade
Forumsponsor
Avatar
Geslacht:
Locatie: Het Groene Hart
Leeftijd: 34
Homepage: autobedrijfpolter.…
Berichten: 5152
Geregistreerd: 09 / 2017
Subject:

Re: spuitbus op kleur

 · 
Posted: 27.12.2017 - 10:43  ·  #19
Het staat er toch echt. Max 2 laagjes.

Overigens heb ik met een kwastje en 2k lak wel goede ervaringen. Je zag geen ‘kwast strepen’

Ik zou zelf toch even in een goed spuitbusje investeren. Zeker met een rode uni kleur.

Zie fotos.
You must be logged in or your permissions are to low to see this Attachment(s).
ohz274
VolvoV70forum verslaafde
Avatar
Geslacht:
Locatie: twente
Leeftijd: 58
Berichten: 3189
Geregistreerd: 07 / 2016
Subject:

Re: spuitbus op kleur

 · 
Posted: 27.12.2017 - 10:47  ·  #20
ik heb al een keer twee sensoren vervangen en toen met een goedkope spuitbus (€3,-) op kleur gemaakt. In eerste instantie zag ik geen enkel kleurverschil, maar na verloop van tijd is de kleur van mooi helderrood naar lelijk vaal rood gegaan. Nog geen ramp bij een vervangbaar iets als een pdc, maar nu wil ik het toch wel iets beter doen.
Als ik bovenstaand lees denk ik dat ik toch voor een spuitbusje ga, origineel of imitatie, daar ben ik nog niet over uit.
Rik Tuin
VolvoV70forum fan
Avatar
Geslacht:
Locatie: Grijpskerk
Leeftijd: 62
Berichten: 410
Geregistreerd: 01 / 2015
Subject:

Re: spuitbus op kleur

 · 
Posted: 29.12.2017 - 11:42  ·  #21
Heb bij mijn vorige S80, silvermoondust als ik het me goed herinner, de aftermarket sensoren met een kwastje gedaan. Ik had het liever niet gedaan, ik kreeg het tenminste niet mooi strak in de lak. Het bleef mij storen. Wellicht dat de tip met voorverwarmen (au bain marie) tot een beter resultaat leidt.
Rik Tuin
VolvoV70forum fan
Avatar
Geslacht:
Locatie: Grijpskerk
Leeftijd: 62
Berichten: 410
Geregistreerd: 01 / 2015
Subject:

Re: spuitbus op kleur

 · 
Posted: 29.12.2017 - 11:44  ·  #22
Wellicht dat de kleur wel mooi blijft als je er enkele lagen blanke lak overspuit?
Steve
VolvoV70forum verslaafde
Avatar
Geslacht:
Locatie: Groningen
Leeftijd: 57
Homepage: stevemansveld.nl
Berichten: 2843
Geregistreerd: 08 / 2011
Subject:

Re: spuitbus op kleur

 · 
Posted: 29.12.2017 - 12:31  ·  #23
Een rode lak heeft sneller last van verbleken. Schijnt iets te maken te hebben dat de pigmenten reageren met UV heb ik laatst ergens op TV voorbij zien komen.

Quote

ik heb al een keer twee sensoren vervangen en toen met een goedkope spuitbus (€3,-) op kleur gemaakt. In eerste instantie zag ik geen enkel kleurverschil, maar na verloop van tijd is de kleur van mooi helderrood naar lelijk vaal rood gegaan.
Vogel
Supporting Member
Avatar
Geslacht:
Locatie: Breda
Leeftijd: 46
Berichten: 1465
Geregistreerd: 06 / 2017
Subject:

Re: spuitbus op kleur

 · 
Posted: 30.12.2017 - 03:51  ·  #24
Quote
Een rode lak heeft sneller last van verbleken. Schijnt iets te maken te hebben dat de pigmenten reageren met UV

Tja, de tip "koop geen rode auto" komt wellicht te laat.

Maar bij rode auto's bleekt zelfs de linker kant zichtbaar anders dan de rechter kant. Nieuwe lak heeft dan alleen bij extreme toeval de juiste kleur. En dan nog bleekt de nieuwe lak weer anders dan de oude, zodat je het 2 jaar later weer duidelijk ziet.
 
Selected quotes for multi-quoting:   0