staan we weer...net als 2 jaar terug.

 
 
 
 
 
ikbat
VolvoV70forum core member
Avatar
Geslacht: n/a
Berichten: 1338
Geregistreerd: 12 / 2018
Subject:

Re: staan we weer...net als 2 jaar terug.

 · 
Posted: 06.07.2021 - 22:52  ·  #16
Anders gezegd, in de pechhulp hadden we gemiddeld 3 banden per dienst (6 per 24 uur dan) aan personen auto’s. En op het zelfde rayon. 1 vrachtwagen band per maand.
Alleen een vrachtwagenband valt direct op.
BBS
VolvoV70forum core member
Avatar
Geslacht: n/a
Locatie: ZW-Drenthe
Leeftijd: 52
Berichten: 1443
Geregistreerd: 08 / 2018
Subject:

Re: staan we weer...net als 2 jaar terug.

 · 
Posted: 07.07.2021 - 06:48  ·  #17
De impact is gewoon veel groter en de knal ook :D Alhoewel een autoband "maar" 2,5 bar is kan een vrachtwagen band zomaar tegen de 10 bar aanlopen. Helemaal bij goed warm weer en langere afstanden.
Ik heb gewoon pech gehad de laatste maanden met 3 klappers, de 20 jaren ervoor maar 1x een klapper gehad op de trailer.
En alle keren heb ik hem redelijk goed kunnen wegzetten -lees: veilige plaats- met minimale verkeershinder.
Barre gaander
Supporting Member
Avatar
Geslacht:
Locatie: Pyongyang
Leeftijd: 103
Berichten: 1392
Geregistreerd: 10 / 2017
Subject:

Re: staan we weer...net als 2 jaar terug.

 · 
Posted: 07.07.2021 - 19:33  ·  #18
[quote="olaf"]
Dat is dan ook geen kwaliteit , die banden

Gewoon bridgestone banden👍

[quote="olaf"]
Toch vind ik het moeilijk te verteren , dat ondanks gewicht gebruik , controles er zoveel banden kapot gaan .
Ik weet ook waar het wringt , productie kosten en winst .

Maar gezien de kosten van file leed , en daardoor veroorzaakt ongemakken en ongelukken , zou je toch denken dat het beter moet kunnen .
‐----------------------------------------------

Bij de meeste NL transporteurs word er niet bezuinigd op banden en remmerij...een band is en blijft onvoorspelbaar.
Ook jouw voorband van je motor kan klappen.
Maar goed....we rijden alweer een tijdje met de nieuwe band.
Florisdodermond
Supporting Member
Avatar
Afwezig
Geslacht:
Locatie: Gendt
Leeftijd: 22
Homepage: volservice.nl/
Berichten: 407
Geregistreerd: 01 / 2021
Subject:

Re: staan we weer...net als 2 jaar terug.

 · 
Posted: 07.07.2021 - 20:21  ·  #19
Nondeju happens, mij moet het nog n keer overkomen (hopelijk niet al te snel haha!)

Mooi dat het weer gefixt is! Nu duimen dat het een tijdje mag duren voordat de volgende aan de beurt is!
[-Tom-]
VolvoV70forum verslaafde
Avatar
Geslacht:
Locatie: Achterhoek
Leeftijd: 37
Homepage: fs1forum.com
Berichten: 3766
Geregistreerd: 10 / 2013
Subject:

Re: staan we weer...net als 2 jaar terug.

 · 
Posted: 07.07.2021 - 20:32  ·  #20
Quote door BBS

De impact is gewoon veel groter en de knal ook :D Alhoewel een autoband "maar" 2,5 bar is kan een vrachtwagen band zomaar tegen de 10 bar aanlopen. Helemaal bij goed warm weer en langere afstanden.
Ik heb gewoon pech gehad de laatste maanden met 3 klappers, de 20 jaren ervoor maar 1x een klapper gehad op de trailer.
En alle keren heb ik hem redelijk goed kunnen wegzetten -lees: veilige plaats- met minimale verkeershinder.

Pfff, ik heb zo'n klapband 1x meegemaakt (ik zat in de auto en reed net voorbij), niet grappig als je het niet verwacht. In de Emiraten (heb ik stage elopen), daar worden die vrachtwagenkippers véél en véél te zwaar beladen, het enige (wat mij is verteld door m'n stagebegeleider, een oud verkoper bij Ginaf) is dat er een zwaarder bladverenpakket onder zit. Door die temperaturen van 40+ (asfalt dus nog warmer) en goedkope banden/covers lag de berm van de snelweg bezaaid met geplofte bande en covers.
Ik schrok mij echt de t*ring toen die band klapte (ik dacht dat er een bom ontplofte o.i.d.)
De Don
Supporting Member
Avatar
Geslacht:
Leeftijd: 48
Berichten: 2450
Geregistreerd: 04 / 2016
Subject:

Re: staan we weer...net als 2 jaar terug.

 · 
Posted: 09.07.2021 - 23:08  ·  #21
De band was twee jaar oud en ging kapot. Ja dat gebeurt nu eenmaal gezien het gros van de reacties van onwetende automobilistjes en motorrijdertjes hier zou ik het de volgende keer niet meer melden als ik jou was.

Ik kwam vandaag met bijna 45 ton van de A9 af richting de N99 met zes rokende trailerbanden toen ik de rem intrapte. Dat gebeurt nu eenmaal en voor de onwetende automobilistjes en motorrijdertjes dat noemen we een (echte) ABS storing.
[-Tom-]
VolvoV70forum verslaafde
Avatar
Geslacht:
Locatie: Achterhoek
Leeftijd: 37
Homepage: fs1forum.com
Berichten: 3766
Geregistreerd: 10 / 2013
Subject:

Re: staan we weer...net als 2 jaar terug.

 · 
Posted: 09.07.2021 - 23:15  ·  #22
Ho ho niet zo flauw doen over motorrijders, dat doen wij ook niet over chauffeurtjes ;)
BBS
VolvoV70forum core member
Avatar
Geslacht: n/a
Locatie: ZW-Drenthe
Leeftijd: 52
Berichten: 1443
Geregistreerd: 08 / 2018
Subject:

Re: staan we weer...net als 2 jaar terug.

 · 
Posted: 10.07.2021 - 06:37  ·  #23
Quote door De Don

De band was twee jaar oud en ging kapot. Ja dat gebeurt nu eenmaal gezien het gros van de reacties van onwetende automobilistjes en motorrijdertjes hier zou ik het de volgende keer niet meer melden als ik jou was.

Ik kwam vandaag met bijna 45 ton van de A9 af richting de N99 met zes rokende trailerbanden toen ik de rem intrapte. Dat gebeurt nu eenmaal en voor de onwetende automobilistjes en motorrijdertjes dat noemen we een (echte) ABS storing.


Hahahahaha.... Herkenbaar :lol:
Zo moest ik een keer een lege trailer aanpikken in Helmond. Ding stond er al een mooi poosje, pik hem aan en ga rijden. Op het moment dat ik over de 80 km/h heen ga en de rem iets aan raak een hoop gegil achter mij en een rookgordijn waar een willekeurige oceaanstomer jaloers op is. Slaan in 1x alle remmen vast en een ABS storingen in de auto......
Joh, dat was mij nog niet opgevallen.... :lol:
De Don
Supporting Member
Avatar
Geslacht:
Leeftijd: 48
Berichten: 2450
Geregistreerd: 04 / 2016
Subject:

Re: staan we weer...net als 2 jaar terug.

 · 
Posted: 10.07.2021 - 07:49  ·  #24
Quote door [-Tom-]

Ho ho niet zo flauw doen over motorrijders, dat doen wij ook niet over chauffeurtjes ;)


Uitzonderingen daar gelaten. :P
olaf
VolvoV70forum core member
Avatar
Geslacht:
Locatie: Biddinghuizen
Berichten: 1878
Geregistreerd: 01 / 2010
Subject:

Re: staan we weer...net als 2 jaar terug.

 · 
Posted: 10.07.2021 - 08:15  ·  #25
Quote door De Don

De band was twee jaar oud en ging kapot. Ja dat gebeurt nu eenmaal gezien het gros van de reacties van onwetende automobilistjes en motorrijdertjes hier zou ik het de volgende keer niet meer melden als ik jou was.

Ik kwam vandaag met bijna 45 ton van de A9 af richting de N99 met zes rokende trailerbanden toen ik de rem intrapte. Dat gebeurt nu eenmaal en voor de onwetende automobilistjes en motorrijdertjes dat noemen we een (echte) ABS storing.




Dat is toch wat , je wagen is dus niet voor elkaar , abs storing
Als ik zo hoor is het een geregeld terug komend probleem .

Dat ligt toch niet aan de rest van de weg gebruikers ,
Barre gaander
Supporting Member
Avatar
Geslacht:
Locatie: Pyongyang
Leeftijd: 103
Berichten: 1392
Geregistreerd: 10 / 2017
Subject:

Re: staan we weer...net als 2 jaar terug.

 · 
Posted: 10.07.2021 - 09:42  ·  #26
Quote door olaf

Quote door De Don

De band was twee jaar oud en ging kapot. Ja dat gebeurt nu eenmaal gezien het gros van de reacties van onwetende automobilistjes en motorrijdertjes hier zou ik het de volgende keer niet meer melden als ik jou was.

Ik kwam vandaag met bijna 45 ton van de A9 af richting de N99 met zes rokende trailerbanden toen ik de rem intrapte. Dat gebeurt nu eenmaal en voor de onwetende automobilistjes en motorrijdertjes dat noemen we een (echte) ABS storing.




Dat is toch wat , je wagen is dus niet voor elkaar , abs storing
Als ik zo hoor is het een geregeld terug komend probleem .

Dat ligt toch niet aan de rest van de weg gebruikers ,


Beste olaf....wanneer valt nou eindelijk eens dat kwartje!!
je blijft erbij dat als er iets is wat onzichtbaar is (een inwendige beschadiging v/d band als voorbeeld) dan hebben wij,de beroeps chauffeurs,onze wagen niet voor elkaar....trek dat belerende vingertje ff heel gauw in!

idd.martijn...in de toekomst niet meer melden.
olaf
VolvoV70forum core member
Avatar
Geslacht:
Locatie: Biddinghuizen
Berichten: 1878
Geregistreerd: 01 / 2010
Subject:

Re: staan we weer...net als 2 jaar terug.

 · 
Posted: 10.07.2021 - 11:26  ·  #27
Excuus zal me er niet meer mee bemoeien .

Ben ook maar gewoon een chauffeur.
.
Barre gaander
Supporting Member
Avatar
Geslacht:
Locatie: Pyongyang
Leeftijd: 103
Berichten: 1392
Geregistreerd: 10 / 2017
Subject:

Re: staan we weer...net als 2 jaar terug.

 · 
Posted: 10.07.2021 - 12:27  ·  #28
Beste Olaf...vat het niet te persoonlijk op...reacties en duscussies moeten blijven.... een hoop dingen gebeuren gewoon spontaan en daar kan je gewoon niks aan doen.
Mijn wagen is en word goed onderhouden,check voor vertrek de visuele staat van buiten(rondje om de combi).
Helaas zijn en blijven er nog steeds rotte appels op de weg,niet alleen oost blokkers maar ook NL ers.
Het is nu eenmaal een feit dat als er een super singel band klapt..dat dan vaak een hoop ellende veroorzaakt op de (snel)weg.
Blijf vooral reageren...daar is dit forum ook voor bedoelt,alleen reageer niet te overhaast.
Zijn we nog vrienden??? i.i.g.een heel fijn weekend.

ps. sorry voor mijn overhaaste reactie,was een beetje bot.
olaf
VolvoV70forum core member
Avatar
Geslacht:
Locatie: Biddinghuizen
Berichten: 1878
Geregistreerd: 01 / 2010
Subject:

Re: staan we weer...net als 2 jaar terug.

 · 
Posted: 10.07.2021 - 16:03  ·  #29
Ik neem het niet persoonlijk , wees gerust

Ga er ook wel een beetje met gestrekt been in , maar dat is met voorbedachte rade , en niet persoonlijk bedoeld , ik verwacht misschien soms te veel .
De Don
Supporting Member
Avatar
Geslacht:
Leeftijd: 48
Berichten: 2450
Geregistreerd: 04 / 2016
Subject:

Re: staan we weer...net als 2 jaar terug.

 · 
Posted: 11.07.2021 - 08:42  ·  #30
Quote door olaf

Quote door De Don

De band was twee jaar oud en ging kapot. Ja dat gebeurt nu eenmaal gezien het gros van de reacties van onwetende automobilistjes en motorrijdertjes hier zou ik het de volgende keer niet meer melden als ik jou was.

Ik kwam vandaag met bijna 45 ton van de A9 af richting de N99 met zes rokende trailerbanden toen ik de rem intrapte. Dat gebeurt nu eenmaal en voor de onwetende automobilistjes en motorrijdertjes dat noemen we een (echte) ABS storing.




Dat is toch wat , je wagen is dus niet voor elkaar , abs storing
Als ik zo hoor is het een geregeld terug komend probleem .

Dat ligt toch niet aan de rest van de weg gebruikers ,


Hoezo mijn wagen is niet voor elkaar wat is dat voor een bullNondeju uitspraak?
Dus als ik een trailer aankoppel en ik rij er ruim 150 km mee en ineens blokkeren alle trailerwielen dan heb ik het dus niet goed gedaan? Dan heb ik mijn materiaal niet in orde? Ga toch weg man!
En vervolgens haal ik de ABS kabel een keer los en opnieuw vast en de rest van de dag wederom geen problemen,maar dat ligt aan mijn wagen? Doe normaal man!
 
Selected quotes for multi-quoting:   0