standkachel

doe ik iets fout?

 
 
 
 
 
Mees
VolvoV70forum member
Avatar
Geslacht:
Locatie: Groningen
Berichten: 594
Geregistreerd: 07 / 2018
Subject:

Re: standkachel

 · 
Posted: 19.01.2019 - 17:36  ·  #16
Quote door Xelav69

Kuchekuch. Standkachel lekt nu olie en walmt als een nat paasvuur . Het ding heeft 15 jaar stilgestaan , en nu sinds een week start hij als hulpkachel bij 5 graden of kouder. Vandaag uit laten lezen, maar geen afwijking . (Toen lekte ie nog niet) De olielekkage is wel link, komt ook op de L voorband. Gezien de weersverwachting gaat ie elke x aan bij starten. (Timerfunctie doet t niet) Iemand tips ? Maandag zsm naar een garage had ik al bedacht.


Zekering er uit halen?

Groet,

Alex
peter71
Supporting Member
Avatar
Geslacht:
Locatie: Friesland
Leeftijd: 53
Berichten: 847
Geregistreerd: 02 / 2014
Subject:

Re: standkachel

 · 
Posted: 19.01.2019 - 17:46  ·  #17
Volgens mij kan een standkachel geen olie lekken omdat er geen olie bij komt kijken
V70R^2
Supporting Member
Avatar
Geslacht:
Locatie: Leerdam
Leeftijd: 36
Berichten: 2034
Geregistreerd: 07 / 2015
Subject:

Re: standkachel

 · 
Posted: 19.01.2019 - 17:49  ·  #18
Quote door peter71

Volgens mij kan een standkachel geen olie lekken omdat er geen olie bij komt kijken


Dieselolie is ook een olie, lijkt mij inderdaad erg link als dat op je banden komt met het rijden...
peter71
Supporting Member
Avatar
Geslacht:
Locatie: Friesland
Leeftijd: 53
Berichten: 847
Geregistreerd: 02 / 2014
Subject:

Re: standkachel

 · 
Posted: 19.01.2019 - 17:57  ·  #19
Quote door V70R^2

Quote door peter71

Volgens mij kan een standkachel geen olie lekken omdat er geen olie bij komt kijken


Dieselolie is ook een olie, lijkt mij inderdaad erg link als dat op je banden komt met het rijden...


Dieselolie is ook olie en als dat lekt zal ik ook de zekering er uit halen zoals Alex zei of de stekker loskoppelen
Xelav69
Supporting Member
Avatar
Geslacht:
Locatie: Oldenzaal
Leeftijd: 55
Berichten: 55
Geregistreerd: 07 / 2018
Subject:

Re: standkachel

 · 
Posted: 24.01.2019 - 19:14  ·  #20
Standkachel dmv zekering verwijderen uitgeschakeld. Gisteren top gerepareerd door Powerflush-Twente. Vanochtend een heerlijk warme auto. Bleek niets kapot ,maar vervuild en onderdelen los. Wat een fijne accessoire als het vriest. Ook zonder de timerfunctie te gebruiken is het prettig dat de auto en het interieur sneller opwarmt.
hermanusb
Supporting Member
Avatar
Geslacht:
Locatie: Apeldoorn
Leeftijd: 61
Berichten: 4709
Geregistreerd: 02 / 2015
Subject:

Re: standkachel

 · 
Posted: 24.01.2019 - 23:21  ·  #21
Quote door Xelav69

Standkachel dmv zekering verwijderen uitgeschakeld. Gisteren top gerepareerd door Powerflush-Twente. Vanochtend een heerlijk warme auto. Bleek niets kapot ,maar vervuild en onderdelen los. Wat een fijne accessoire als het vriest. Ook zonder de timerfunctie te gebruiken is het prettig dat de auto en het interieur sneller opwarmt.


Ik ga morgen kijken waarom die van mij het regelmatig niet doet.

Oftewel ik heb een brug gehuurd en zie wel waar ik tegenaan loop.
Wel neem ik voor de zekerheid locktite mee omdat ik iets gelezen heb over losliggende ventilator.
Tenck
VolvoV70forum member
Avatar
Geslacht: n/a
Berichten: 680
Geregistreerd: 09 / 2015
Subject:

Re: standkachel

 · 
Posted: 25.01.2019 - 09:17  ·  #22
Quote door hermanusb

Quote door Xelav69

Standkachel dmv zekering verwijderen uitgeschakeld. Gisteren top gerepareerd door Powerflush-Twente. Vanochtend een heerlijk warme auto. Bleek niets kapot ,maar vervuild en onderdelen los. Wat een fijne accessoire als het vriest. Ook zonder de timerfunctie te gebruiken is het prettig dat de auto en het interieur sneller opwarmt.


Ik ga morgen kijken waarom die van mij het regelmatig niet doet.

Oftewel ik heb een brug gehuurd en zie wel waar ik tegenaan loop.
Wel neem ik voor de zekerheid locktite mee omdat ik iets gelezen heb over losliggende ventilator.


Als je ventilator los ligt doet de SK het niet af en toe, maar dan doet hij het nooit :). Als je de standkachel er onderuit haalt zou ik het volgende ook meenemen: klemmen om de in en uitvoer af te klemmen, extra KVS (er loopt wel wat uit), schoonmaakspullen.

Een slangverbinder (iets van 19-20mm, van een aquariumsysteem) is ook wel handig. Als de SK echt gerepareerd moet worden en je hebt onderdelen nodig dan kan je de in en uitgaande slang doorverbinden zodat je nog wel gewoon kan rijden. Scheelt een keer in- en uitbouwen.
hermanusb
Supporting Member
Avatar
Geslacht:
Locatie: Apeldoorn
Leeftijd: 61
Berichten: 4709
Geregistreerd: 02 / 2015
Subject:

Re: standkachel

 · 
Posted: 25.01.2019 - 13:28  ·  #23
De SK zag er als nieuw uit.
Werkelijk zo goed als nieuw.
Wel kreeg ik een straal koelvloeistof over me heen omdat er een klein plugje uit de kachel schoot.

Alleen toen de auto op de brug stond zag ik tot mijn spijt een beste olie lekkage.
Die kwam weg ergens als je voor de auto staat rechts van het motorblok.
Er lijkt een plug te zitten en daar komt denk ik de olie weg.

Dinsdag naar Martin toe...
Xelav69
Supporting Member
Avatar
Geslacht:
Locatie: Oldenzaal
Leeftijd: 55
Berichten: 55
Geregistreerd: 07 / 2018
Subject:

Re: standkachel

 · 
Posted: 27.01.2019 - 17:24  ·  #24
Die van mij begint na een paar tellen normaal lopen enorm te roken en te rochelen. Het koelwater niveau was ook ineens te laag volgens de displaymelding. Het rochelen is onregelmatig . Wat kan dit zijn? Koelwater bij de verbranding?
Ben dr wel een beetje zat van.
Blondegod
VolvoV70forum member
Avatar
Geslacht: n/a
Locatie: Rottevalle
Berichten: 742
Geregistreerd: 03 / 2018
Subject:

Re: standkachel

 · 
Posted: 27.01.2019 - 18:34  ·  #25
Ik heb ook kvs verlies bij gebruik van de SK. Dit is echter minimaal. Schijnt vaker voor te komen dat de waterpomp lekt of dat er een aansluiting van kvs niet fris is.
ohz274
VolvoV70forum verslaafde
Avatar
Geslacht:
Locatie: twente
Leeftijd: 58
Berichten: 3185
Geregistreerd: 07 / 2016
Subject:

Re: standkachel

 · 
Posted: 27.01.2019 - 18:37  ·  #26
Quote door Xelav69

Die van mij begint na een paar tellen normaal lopen enorm te roken en te rochelen. Het koelwater niveau was ook ineens te laag volgens de displaymelding. Het rochelen is onregelmatig . Wat kan dit zijn? Koelwater bij de verbranding?
Ben dr wel een beetje zat van.


Ik zou toch even terug gaan naar Marting. Misschien is hij iets vergeten aan te sluiten of zo.
1-wiel
Standkachel en koplamp deskundige
Avatar
Geslacht:
Locatie: Beers (nb)
Leeftijd: 50
Berichten: 2716
Geregistreerd: 04 / 2012
Subject:

Re: standkachel

 · 
Posted: 27.01.2019 - 19:07  ·  #27
Sk die niet mooi ontbrandt/rochelt is meestal drukbalans waarvan membraan doorlekt, er komt dan teveel brandstof in de sk waardoor deze niet vloeiend brand.....
 
Selected quotes for multi-quoting:   0