Standkachel V70 werkt niet

1-wiel
Koplamp deskundige
Geslacht:
Leeftijd: 51
Subject:

Re: Standkachel V70 werkt niet

· 
Posted: 27.12.2020 - 19:23  ·  #31
Accuspanning wordt gecontroleerd door de software van de sk-auto, tijdens timerstart of directe start met uitgeschakeld contact/motor.
Dreigt deze kritisch te worden, zal de sk uitgeschakeld worden om toch nog te kunnen starten, dan maar geen warme auto...
ohz274
VolvoV70forum verslaafde
Geslacht:
Subject:

· 
Posted: 27.12.2020 - 19:38  ·  #32
Quote door 1-wiel

Accuspanning wordt gecontroleerd door de software van de sk-auto, tijdens timerstart of directe start met uitgeschakeld contact/motor.
Dreigt deze kritisch te worden, zal de sk uitgeschakeld worden om toch nog te kunnen starten, dan maar geen warme auto...

Maar een handmatige start wordt altijd volledig afgemaakt toch, ongeacht de buitentemperatuur, kvs temperatuur of welke andere temperatuur ook?
Mits een lage accuspanning of brandstoftekort de cyclus afbreekt.
RogerPaolo
VolvoV70forum fan
Geslacht: n/a
Subject:

· 
Posted: 27.12.2020 - 19:53  ·  #33
Quote door 1-wiel

ja, en dit lijkt dus te gebeuren. SK is een paar keer te vroeg afgeslagen (te vroeg as in, auto nog niet warm in interieur) zowel op de timerstart asl op de handstart. En nu start ie zonder contact helemaal niet meer op. Op motor nog wel. Is dus mn batterij, kan haast niet anders. zoals ik zei meet ik ook maar 11,3 volt, das wat laag, hoort volgens mij 12,6 te zijn, of iig boven de 12.
ohz274
VolvoV70forum verslaafde
Geslacht:
Subject:

· 
Posted: 27.12.2020 - 20:12  ·  #34
Quote door RogerPaolo

Quote door 1-wiel

ja, en dit lijkt dus te gebeuren. SK is een paar keer te vroeg afgeslagen (te vroeg as in, auto nog niet warm in interieur) zowel op de timerstart asl op de handstart. En nu start ie zonder contact helemaal niet meer op. Op motor nog wel. Is dus mn batterij, kan haast niet anders. zoals ik zei meet ik ook maar 11,3 volt, das wat laag, hoort volgens mij 12,6 te zijn, of iig boven de 12.

Had ik ook een paar keer de laatste weken. Mijn auto staat vaak dagenlang ongebruikt voor de deur. En inclusief een dashcam waar continu stroom op staat, dan wil de accuspanning wel eens een kritiek punt bereiken. SK deed het wel, maar interieur werd niet meer warm.
Inmiddels heb ik de dashcam dus even tijdelijk verwijderd.

Selected quotes for multi-quoting:   0