Stijl voorruit/dak

 
 
 
 
 
Bigdog
Administrator
Avatar
Geslacht:
Locatie: De glimlach van Twente
Homepage: volvov70forum.com
Berichten: 39720
Geregistreerd: 07 / 2009
Subject:

Re: Stijl voorruit/dak

 · 
Posted: 07.05.2015 - 21:47  ·  #16
Er zijn er wel meer, welke dit geschuurd hebben (en daarna gespoten).
Vrees dat wetsanden hier geen soelaas biedt.
@@lgra
Forumlid.
Avatar
Geslacht: n/a
Locatie: Groningen
Leeftijd: 64
Berichten: 95
Geregistreerd: 04 / 2015
Subject:

Re: Stijl voorruit/dak

 · 
Posted: 08.05.2015 - 16:22  ·  #17
In jouw geval, ze zijn toch zwart, zou ikmze met nr 400 schuren, afplakken en met een spuitbus spuiten, tenzij je geen dakrails hebt dan zou ik ze even loshalen.

De "bloemkoolstrips"zijn op deze simpele manier niet te redden. Deze demonteren , gedeeltelijk blank maken en na een primerlaag opgebracht te hebben moet je kijken of je ze glad genoeg kunt maken om in kleur te kunnen spuiten. Een serieuze klus dus.
Gerald de Groot
VolvoV70forum member
Avatar
Geslacht:
Locatie: Lieren
Leeftijd: 49
Berichten: 598
Geregistreerd: 04 / 2014
Subject:

Re: Stijl voorruit/dak

 · 
Posted: 08.05.2015 - 18:30  ·  #18
Ter verduidelijking een doorsnede van de daklijst. De oxidatie komt tussen kunststof en aluminium, herstellen lijkt me niet eenvoudig.
You must be logged in or your permissions are to low to see this Attachment(s).
WiebeH
VolvoV70forum fan
Avatar
Geslacht:
Locatie: Friesland
Leeftijd: 52
Berichten: 434
Geregistreerd: 04 / 2014
Subject:

Re: Stijl voorruit/dak

 · 
Posted: 09.05.2015 - 11:33  ·  #19
De 'luchtbellen' die erin zitten zijn dieper dan je zou denken. Aangezien de mijne er niet meer uitzagen ben ik er ook mee bezig geweest. Ik heb gewoon erg grof schuurpapier gepakt en ben flink aan het schuren geweest. De luchtbellen zitten in de plastic/rubber laag die op het aluminium zit ( zie foto 1 linksboven). Ik heb ze schoongemaakt en ben daarna met Polyester Putty aan het smeren en schuren geweest. Daarna zwart gespoten i.p.v. de originele kleur.

Gezien tijdgebrek is het misschien niet allemaal perfect geworden, maar ze zijn er al enorm van opgeknapt ( mijn auto is toch ook niet perfect :bandit: ). Deze zomer tijdens de vakantie wanneer ik meer tijd heb misschien nog maar eens opnieuw doen.

Wat betreft het demonteren. Ik weet niet of het voor de S80 hetzelfde is als de V70, maar op de voorruit van binnen naar buiten optillen en op het dak van de voorkant af recht omhoog uit de klemmetjes tillen. Op die manier gaat het mij makkelijk af en breken de clipjes niet.
You must be logged in or your permissions are to low to see this Attachment(s).
Bsxc
Forumlid.
Avatar
Geslacht: n/a
Berichten: 162
Geregistreerd: 08 / 2014
Subject:

Re: Stijl voorruit/dak

 · 
Posted: 09.05.2015 - 12:42  ·  #20
Mooi resultaat Wiebeh!
Zelf heb ik mijn lijsten gisteren gepolijst met PB prof. polish (zonder korrel) en de oxidatie is weer een heel stuk minder. Ik heb er wel een zwarte pad aan over gehouden. :'(
WiebeH
VolvoV70forum fan
Avatar
Geslacht:
Locatie: Friesland
Leeftijd: 52
Berichten: 434
Geregistreerd: 04 / 2014
Subject:

Re: Stijl voorruit/dak

 · 
Posted: 09.05.2015 - 20:28  ·  #21
Mooi dat het gelukt is :thumb:
Ik had zelf verwacht dat onder het laagje plastic meteen aluminium zat. Viel me tegen dat er nog een soort van rubber(?)op zat. Maakt het wel lastiger met herstellen.
 
Selected quotes for multi-quoting:   0