storing interieurventilator / Bower aansturing

 
 
 
 
 
Carpeviam
Forumlid.
Avatar
Geslacht:
Locatie: haarlem
Berichten: 9
Geregistreerd: 01 / 2019
Subject:

Re: storing interieurventilator / Bower aansturing

 · 
Posted: 07.11.2020 - 16:56  ·  #16
Quote door Mick moker

man wat is dat forum toch heerlijk,

bij mij van de week het zelfde probleem, fan ook spontaan blijven draaien. uitlezen geeft signaal te hoog voor fan.
bedankt voor je verhaal carpeviam

groet uit heerhugowaard
ben in bezit van vida en dice


👍 Keep them rolling...
Mick moker
Supporting Member
Avatar
Geslacht:
Locatie: Heerhugowaard
Leeftijd: 55
Berichten: 172
Geregistreerd: 06 / 2015
Subject:

Re: storing interieurventilator / Bower aansturing

 · 
Posted: 08.11.2020 - 10:07  ·  #17
Quote door Carpeviam

Quote door Mick moker

man wat is dat forum toch heerlijk,

bij mij van de week het zelfde probleem, fan ook spontaan blijven draaien. uitlezen geeft signaal te hoog voor fan.
bedankt voor je verhaal carpeviam

groet uit heerhugowaard
ben in bezit van vida en dice


👍 Keep them rolling...

Even via vida nummer opgezocht 8693262 (power unit, lees weerstanden) kosten vallen mee nu via ali expres voor 18 euro....moet alleen wel geduld hebben :D
https://nl.aliexpress.com/item…HzfEH&mp=1
Mick moker
Supporting Member
Avatar
Geslacht:
Locatie: Heerhugowaard
Leeftijd: 55
Berichten: 172
Geregistreerd: 06 / 2015
Subject:

Re: storing interieurventilator / Bower aansturing

 · 
Posted: 26.11.2020 - 18:41  ·  #18
Quote door Mick moker

man wat is dat forum toch heerlijk,

bij mij van de week het zelfde probleem, fan ook spontaan blijven draaien. uitlezen geeft signaal te hoog voor fan.
bedankt voor je verhaal carpeviam

groet uit heerhugowaard
ben in bezit van vida en dice


zo weerstanden binnen dus ik aan de gang, motor uitbouwen goed gelukt en viel mee. Nu ik toch de motor er uit heb zal ik meteen de lagers even smeren...is dat malle piepen ook weg.....Idee was goed alleen resultaat minder >_<
Ik dacht dat ven wel van de as kon en dat ik dan het lager daar ook kon smeren.... Dus borgring van de as en as schoon gemaakt. Daarna ven goed ondersteun en as terug getikt. Vennetje eraf maar...motor nu gesloopt. door slaan is binnen werk (lagerbusjes uit hun bevestiging geschoten
ben er achter dat dit alleen door gebruik te maken van een pers kan.
Door schade en schande wijzer zal maar zeggen :wall:

Nu op zoek naar tweede hands kachelmotor.....
Bolbo
Supporting Member
Avatar
Geslacht:
Locatie: Spanje (Oviedo)
Berichten: 4105
Geregistreerd: 09 / 2016
Subject:

Re: storing interieurventilator / Bower aansturing

 · 
Posted: 27.11.2020 - 12:06  ·  #19
Mick moker
Supporting Member
Avatar
Geslacht:
Locatie: Heerhugowaard
Leeftijd: 55
Berichten: 172
Geregistreerd: 06 / 2015
Subject:

Re: storing interieurventilator / Bower aansturing

 · 
Posted: 27.11.2020 - 12:15  ·  #20
Quote door Bolbo

Heb je het terugtikken met een moker gedaan? :-) Asje beetje smeren dmv wat siliconenspray was denk ik genoeg geweest, daar is wel vaker over geschreven op het forum.


nee joh :smilie_happy: maar met spray kwam ik niet bij het lager aan venzijde, vandaar. kon mijn nieuwsgierigheid niet onderdrukken...dus de onderzoeker uit wezen hangen
Kirrie
Forumlid.
Avatar
Geslacht:
Locatie: Prov. Groningen
Berichten: 15
Geregistreerd: 08 / 2020
Subject:

Re: storing interieurventilator / Bower aansturing

 · 
Posted: 16.12.2020 - 18:55  ·  #21
Quote door Dimitri1970

meestal als de kachelweerstand kapot is werkt de kachelmotor nog wel maar je zou eerst eens de kachelweerstand kunnen vervangen inderdaad


Even een oud topic omhoog gehaald en een quote. De voorschakelweerstand in de XC is waarschijnlijk stuk. Wij hebben een auto voor reserve-onderdelen staan ( ja, ja.... ander verhaal), daar willen wij graag de goede weerstand uithalen ( wij = mijn man ). Alleen nu is de vraag waar zit die en hoe ziet die eruit. Iemand?
Blade
Forumsponsor
Avatar
Geslacht:
Locatie: Het Groene Hart
Leeftijd: 34
Homepage: autobedrijfpolter.…
Berichten: 5152
Geregistreerd: 09 / 2017
Subject:

Re: storing interieurventilator / Bower aansturing

 · 
Posted: 16.12.2020 - 19:30  ·  #22
Die zit bij de kachelmotor. Complete kachelmotor demonteren. Zit rechts onder dash. Kapje weg halen en dash-kastje.
Bolbo
Supporting Member
Avatar
Geslacht:
Locatie: Spanje (Oviedo)
Berichten: 4105
Geregistreerd: 09 / 2016
Subject:

Re: storing interieurventilator / Bower aansturing

 · 
Posted: 16.12.2020 - 21:07  ·  #23
Kirrie
Forumlid.
Avatar
Geslacht:
Locatie: Prov. Groningen
Berichten: 15
Geregistreerd: 08 / 2020
Subject:

Re: storing interieurventilator / Bower aansturing

 · 
Posted: 17.12.2020 - 08:26  ·  #24
Dank voor de antwoorden. ik was inderdaad nog even verder gegaan met zoeken o.a. engelse termen gebruiken leverde goede filmpjes op youtube en dit onderdeel. Nu maar hopen dat dat het probleem is...... Het probleem is dat hij niet meer goed regelt, draait met de draaiknop nog maar op één stand en bij de climate-controlfunctie steeds op en neer, heel hard, minuut uit en weer aan. De conclusie was dat dit die weerstand wel moest zijn, maar is er nog een andere mogelijkheid?
Bolbo
Supporting Member
Avatar
Geslacht:
Locatie: Spanje (Oviedo)
Berichten: 4105
Geregistreerd: 09 / 2016
Subject:

Re: storing interieurventilator / Bower aansturing

 · 
Posted: 17.12.2020 - 10:28  ·  #25
Bij climate control zou ik ook nog denken aan de sensor voor de interieurtemperatuur, die zit achter de 3 sleufjes boven de rechter temperatuurinstellingknop. Kijk daar eens door met het lampje van je mobiel. Daar moet je een horizontaal koperdraadje zien zitten. Dat verzamelt stof, als het draadje te dik is ingepakt kan het de temperatuur van de langsstromende lucht niet meer goed meten.
Stof kan je eruit pulken met een naaldje, maar het draadje is breekbaar dus HEEL voorzichtig doen. Achter het draadje zit een klein ventilatortje wat de lucht aanzuigt langs het koperdraadje. Je kan testen of dat nog goed werkt door een vloeitje of stukje kassabon (licht papiertje) tegen de 3 sleufjes te houden, dat moet worden aangezogen.
 
Selected quotes for multi-quoting:   0