Strip achterklep

 
 
 
 
 
Kuip
Supporting Member
Avatar
Geslacht:
Locatie: Uithoorn
Leeftijd: 58
Berichten: 653
Geregistreerd: 08 / 2018
Subject:

Re: Strip achterklep

 · 
Posted: 29.10.2019 - 19:17  ·  #16
Quote door Mees

Lijkt op een tochtstrip, mocht ik last van lekkage krijgen zou ik dat proberen.
Werkt iig wel tegen windruis bij een cabriokap.

Groet,

Alex


Klopt, lijkt erg veel op een tochtstrip, maar is bij de Volvo strip de platte onderkant (waar de plakstrip tegenaan zit) van stevig kunststof i.p.v. soepel rubber. Daardoor is deze strip makkelijker strak aan te brengen dan een normale tochtstrip.

Bovendien heb ik zo'n vermoeden dat de gebruikte materialen duurzamer en beter afgestemd zijn op deze toepassing dan een normale tochtstrip. En voor die €15.....
Armoderos
Forumlid.
Avatar
Geslacht:
Locatie: Enschede
Leeftijd: 40
Berichten: 115
Geregistreerd: 09 / 2018
Subject:

Re: Strip achterklep

 · 
Posted: 29.10.2019 - 21:48  ·  #17
Quote door Bigdog

Quote door Armoderos

Ik bedoel niet dat ik het betwijfel hoor. Maar heb het alleen nog niet gezien. Terwijl ik het laatste jaar wel paar buitjes gehad heb en de auto altijd in de wasstraat gaat.


De mijne maakt ook geen water.
Ik was hem elke week en ben zeker niet zuinig met water.
Aan de andere kant, rubber verouderd, dus het is een kwestie van tijd wanneer het mis gaat.
Strip kost rond de € 15,-.
Better safe than sorry.


ooh maar ik zet m er wel op hoor. Tuurlijk hoeft het een keer mis te gaan en daarbij mocht die gaan lekken tot dat ik het zie kan er wel paar liter binnen komen.... Dus zet m er wel op. Alleen gelukkig vooralsnog nergens last van.
Mees
VolvoV70forum member
Avatar
Geslacht:
Locatie: Groningen
Berichten: 594
Geregistreerd: 07 / 2018
Subject:

Re: Strip achterklep

 · 
Posted: 31.10.2019 - 17:26  ·  #18
Quote door Kuip

Quote door Mees

Lijkt op een tochtstrip, mocht ik last van lekkage krijgen zou ik dat proberen.
Werkt iig wel tegen windruis bij een cabriokap.

Groet,

Alex


Klopt, lijkt erg veel op een tochtstrip, maar is bij de Volvo strip de platte onderkant (waar de plakstrip tegenaan zit) van stevig kunststof i.p.v. soepel rubber. Daardoor is deze strip makkelijker strak aan te brengen dan een normale tochtstrip.

Bovendien heb ik zo'n vermoeden dat de gebruikte materialen duurzamer en beter afgestemd zijn op deze toepassing dan een normale tochtstrip. En voor die €15.....


Vandaag even naar gekeken en laat ik nou al zo'n strip hebben, was me nooit echt opgevallen.

Groet,

Alex
Kuip
Supporting Member
Avatar
Geslacht:
Locatie: Uithoorn
Leeftijd: 58
Berichten: 653
Geregistreerd: 08 / 2018
Subject:

Re: Strip achterklep

 · 
Posted: 31.10.2019 - 18:01  ·  #19
Bij de V70n zat die er standaard op ;-)
 
Selected quotes for multi-quoting:   0