stuurbediening radio doet het niet meer.

 
 
 
 
 
Alex9719
Forumlid.
Avatar
Geslacht:
Locatie: Nieuwveen
Leeftijd: 46
Berichten: 96
Geregistreerd: 04 / 2011
Subject:

Re: stuurbediening radio doet het niet meer.

 · 
Posted: 01.06.2011 - 23:10  ·  #16
Ik kan me voorstellen dat als ze af-fabriek worden ingebouwd (al dan niet met CAN BUS), dat ze dan daar speciale mallen voor gebruiken.
Maar anyway... ik zal eens kijken als ik er een aanhanger achter heb hangen of ik ze dan uitkrijg.....

(voorlopig eerst even richten op het fixen van de handrem-problematiek, kijk maar in m'n voorsteltopic)
V70 2.4T
Veteraan
Avatar
Geslacht:
Locatie: Twente
Leeftijd: 53
Berichten: 710
Geregistreerd: 02 / 2009
Subject:

Re: stuurbediening radio doet het niet meer.

 · 
Posted: 01.06.2011 - 23:33  ·  #17
Ja, dat had ik gelezen.... Maar even afwachten of je dealer het netjes oplost.

Het is overigens zo dat het ene systeem af fabriek kan worden meebesteld en ingebouwd (canbus) en beide systemen ook achteraf door de dealer kunnen worden ingebouwd, mede getuige het feit dat bij beide systemen het 'ponsgereedschap' wordt genoemd.

Vannacht na werktijd nog maar even gegoogled op HU1205 en stuurbediening, maar wat ik ook vindt, het kan niet kennelijk. Nog wel een S60 gezien die te koop aangeboden wordt met HU1205 met stuurbediening (volgens de tekst) maar op de foto's ontbreken de radiobedieningsknoppen toch echt... (zie link: http://www.adrievanhoof.nl/cars/071106_S60/071106_S60.html )

Op het 'andere forum' nog onderstaande post gevonden. Van de auteur is bekend dat hij bij een volvodealer werkzaam is:

Auteur Bericht
bart simpson
Geplaatst: Ma 09 Oct, 2006 9:08 am (Geen onderwerp)

--------------------------------------------------------------------------------
Vraag:
Dan heb ik er ook nog eentje:

In mijn 2001 S60 zit een HU1205. Knoppen zijn wel verlicht, maar werken niet. De dealer heeft dat overigens wel keurig gemeld voor aanschaf, dus ik wist waar ik aan toe was. Ook ik kreeg te horen dat het niet mogelijk is de knoppen met deze radio alsnog aan de praat te krijgen. Als ik jullie zo beluister, kan dat dus wel kloppen??

Snap de uitleg, maar blijf het wel raar vinden...

Antwoord:
Een HU1205 is een dubbeldin toestel dat oorspronkelijk voor de S40/V40 ontworpen is maar wel past in de S60/V70 Phase 1 ( < m.y. 2005), dat toestel kent de mogelijkheid tot aansturen via stuurtoetsen in het geheel niet (daar de S40/V40 geen stuurbediening kende) voor de HU 1205 is wel een losse afstandsbediening te koop.

Ik begin er nu toch langzaam van overtuigd te raken dat het toch echt niet kan, er is veel over te vinden, maar nog niets van iemand die het gelukt is. Problemen met knopverlichting op de radio zelf is wel op te lossen, maar stuurbediening kennelijk (nog) niet.
 
Selected quotes for multi-quoting:   0