Net terug van TPR Powerflush in Ter Aar, veel geleerd van Raymond en netjes geholpen. Hij heeft het stuurhuis geflusht en daarna de auto nog even op de brug gezet om de stuurstangen en rubbers te controleren. Ik moet zeggen, hij stuurt weer als een zonnetje, de problemen die ik had lijken helemaal verdwenen. Ik kom hier zeker terug, een aanrader!
Na de stuurhuisflush leek het even iets beter te gaan maar nog steeds problemen met het stuurhuis. De flush heeft niet voldoende geholpen helaas. Wat nu? Kan een stuurhuis worden gerepareerd of moet het direct worden vervangen?
Als er lekkage is vanuit het stuurhuis, geen speling op kogels, draagarmen, fusee, schokbrekers, lagers etc etc .. en stab.stangen zou het inderdaad je stuurhuis kunnen zijn. Echter geeft een kapot stuurhuis vaak ook krakende geluiden en is er speling waarneembaar.
@Blackspider De bekende klachten echter geen krakende geluiden en/of speling in het stuur. Op een rotonde of in een lange bocht valt af en toe de tegendruk op het stuur even weg, of alsof er een wiel de andere kant op wil. De tegendruk op het stuur in niet constant in zo een bocht.
Vaak lekken de stuurhuizen als deze kapot zijn, of de andere eerder genoemde klachten komen voor, waardoor het sturen ook wazig wordt.
Iets voor de handliggends....is je reservoir van je olie wel 100% dicht? k bedoel, lekt deze niet een klein beetje. Dit is een bekende kwaal. Als hierdoor in een bocht lucht in je systeem komt krijg je ook van dit soort vage klachten.
Mijn tip zou zijn, olie pijlen, eventueel iets boven peil bijvullen en proefrijden. Desnoods zelf nog een keer de olie verversen. En absoluut geen conditioners bijvoegen zoals bij sommige flushes nog wel eens wordt gedaan.
Goeie tip. Gelijk even controleren of t retourpijpje IN het reservoir nog op zn plek zit. Als je in het reservoir kijkt en je laat iemand aan t stuur draaien hoor je geen schuim te zien. Anders is er mogelijk iets mis met het reservoirtje. Die kost maar een euro of 40 geloof ik.