stuurslot stuk

 
 
 
 
 
martsteeg
Forumlid.
Avatar
Geslacht:
Locatie: Bollenstreek
Leeftijd: 63
Berichten: 29
Geregistreerd: 08 / 2014
Subject:

Re: stuurslot stuk

 · 
Posted: 25.11.2015 - 12:49  ·  #31
Vandaag met S60 stuurslot niet verder kunnen draaien dan stand I.
Na tig pogingen maar Volvo assistance gebeld. Slot zal wel defect zijn.
PepijnZ
VolvoV70forum member
Avatar
Geslacht:
Locatie: Zwollywood
Berichten: 656
Geregistreerd: 04 / 2013
Subject:

Re: stuurslot stuk

 · 
Posted: 25.11.2015 - 17:16  ·  #32
Ai, ik schrok, het leek wel een epidemie zo op het eind van dit topic... tot ik even goed keek naar de datum van 2 berichten terug... mei 2013... phieuwww. Was al bang dat ik binnenkort misschien ook aan de beurt kon zijn :'( :shame:
martsteeg
Forumlid.
Avatar
Geslacht:
Locatie: Bollenstreek
Leeftijd: 63
Berichten: 29
Geregistreerd: 08 / 2014
Subject:

Re: stuurslot stuk

 · 
Posted: 25.11.2015 - 20:58  ·  #33
Quote door martsteeg

Vandaag met S60 stuurslot niet verder kunnen draaien dan stand I.
Na tig pogingen maar Volvo assistance gebeld. Slot zal wel defect zijn.


Is inderdaad kapot, vervangen dus....
Volvo assistance was vandaag gewoon de ANWB, of is dat altijd zo?
Blackfox
VolvoV70forum fan
Avatar
Geslacht:
Locatie: Almere
Leeftijd: 57
Berichten: 408
Geregistreerd: 04 / 2015
Subject:

Re: stuurslot stuk

 · 
Posted: 25.11.2015 - 21:20  ·  #34
Quote door PepijnZ

Ai, ik schrok, het leek wel een epidemie zo op het eind van dit topic... tot ik even goed keek naar de datum van 2 berichten terug... mei 2013... phieuwww. Was al bang dat ik binnenkort misschien ook aan de beurt kon zijn :'( :shame:


Nou, daar ben ik toch ook wel is bang voor.Ik krijg de sleutel soms ook niet omgedraaid.

Tot nu toe altijd nog gelukt maar kwestie van tijd denk :'( .
Beetje inspuiten een optie misschien?
TonD
Supporting Member
Avatar
Geslacht:
Locatie: Twello
Leeftijd: 71
Berichten: 277
Geregistreerd: 01 / 2014
Subject:

Re: stuurslot stuk

 · 
Posted: 25.11.2015 - 21:29  ·  #35
idd niet bemoedigend dit allemaal maar ik sluit me aan in de rij. ook al is het nu al weer bijna twee jaar terug. ik had de auto pas een maand 2e hands, wil starten maar helaas sleutel blijft in stand 1. ik had toen nog volvo assistance en ik moet zeggen: alle lof voor de volvo dealer in deventer. ik heb de auto daar niet vandaan maar de hulp was prima. de monteur sloopte in no time een stuk van het dashboard weg en met een schroevendraaier start hij de auto en reed met een hand aan stuur en de andere aan de schroevendraaier naar deventer toe. ik zelf reed mee in zijn volvo repair auto naar deventer. die auto mocht ik ook zolang houden; geweldige service. ja de rekening was ook zoiets van ik meen 300 euro. maar ja onze auto's hebben ook heel veel km's op de teller en dat zijn ontelbaar keren de sleutel omdraaien en vergeet niet : hang geen zware andere dingen aan de auto sleutel. probeer maar uit; pak je sleutel tussen duim en wijsvinger houdt die bij de punt en voel maar eens wat een gewicht er dan is. natuurlijk steekt de sleutel een eind in het slot maar toch. ik rij sindsdien met een naked sleutel.
yes996
VolvoV70forum core member
Avatar
Geslacht: n/a
Locatie: Zeewolde
Berichten: 1425
Geregistreerd: 08 / 2013
Subject:

Re: stuurslot stuk

 · 
Posted: 26.11.2015 - 13:01  ·  #36
Quote door wesp

Ik heb ooit eens m'n wagen gaan terughalen en enige kilometers verder zag ik plots een lang fijn oliespoor achter mij. De garage had na het vervangen van de motorolie de carterbout niet aangedraaid, en de bout was er uitgevallen :o :o :o

Had ik toen op de autobaan gereden, ik zou het pas in 't oog gekregen hebben als m'n motor om zeep was

Ik verkocht indertijd een nieuwe Opel Senator 3.0. Klant kwam terug voor de 1000 m beurt, was toen normaal.
Monteur laat de olie eruit lopen en draaide te aftapplug er weer in. Ging vervolgens koffie drinken.....
Klant komt de auto halen en rijdt weg zonder olie. Moest een hele nieuwe motor in.
yes996
VolvoV70forum core member
Avatar
Geslacht: n/a
Locatie: Zeewolde
Berichten: 1425
Geregistreerd: 08 / 2013
Subject:

Re: stuurslot stuk

 · 
Posted: 26.11.2015 - 13:07  ·  #37
[quote="wesp"]
Woensdag einde van de dag wagen gaan ophalen.
Nieuw stuurslot + onderdeel van airbagprogrammatie (+ resetten software)

Eerst effen bank gaan plunderen :ninja: : 735 euro opgehoest. :(

Wat een geld!!!
Heb een paar jaar geleden een nieuw slot in mijn Porsche 911 Carrera moeten laten zetten bij de dealer. Kreeg de sleutel er niet meer in :sick:
Zag in gedachten al een flinke prijs komen... Maar nee, ondanks het merk van de auto was de prijs zeer redelijk. Was toen rond de 500 euro.
Snap niet waarom een Volvo slot zo duur moet zijn.
martsteeg
Forumlid.
Avatar
Geslacht:
Locatie: Bollenstreek
Leeftijd: 63
Berichten: 29
Geregistreerd: 08 / 2014
Subject:

Re: stuurslot stuk

 · 
Posted: 26.11.2015 - 14:47  ·  #38
Quote door TonD

imaar ja onze auto's hebben ook heel veel km's op de teller en dat zijn ontelbaar keren de sleutel omdraaien en vergeet niet : hang geen zware andere dingen aan de auto sleutel. probeer maar uit; pak je sleutel tussen duim en wijsvinger houdt die bij de punt en voel maar eens wat een gewicht er dan is. natuurlijk steekt de sleutel een eind in het slot maar toch. ik rij sindsdien met een naked sleutel.


Na 130.000 km en 6 jaar vind ik het wel aan de (hele) vroege kant. Ik heb een heel licht led lampje er een hangen en een sleutelleertje van de dealer. Zeker geen sleutels
Vervelend is ook dat reparatie lang duurt ivm. het te bestellen slot.
 
Selected quotes for multi-quoting:   0