Sygic navigatie

iemand ervaring met Sygic?

 
 
 
 
 
krekel
Forumlid.
Avatar
Geslacht:
Locatie: Culemborg
Leeftijd: 64
Berichten: 60
Geregistreerd: 02 / 2012
Subject:

Re: Sygic navigatie

 · 
Posted: 03.12.2016 - 09:04  ·  #31
Ik gebruik Sygic (iPhone) altijd in Canada en Amerika, werkt perfect en zonder data verbruik. In Nederland gebruik ik gewoon Google Maps, dat blijft voor mij de beste, vooral door de file aanduidingen. Sygic heeft dat ook wel maar dan moet ik weer een nieuwe licentie aanschaffen terwijl ik al de pro versie had gekocht.
Ufovolvo
Forumlid.
Avatar
Geslacht:
Locatie: Drenthe
Berichten: 113
Geregistreerd: 10 / 2016
Subject:

Re: Sygic navigatie

 · 
Posted: 03.12.2016 - 11:51  ·  #32
Houden jullie er wel rekening mee, dat de GPS-ontvanger minimaal 3 satellieten moet "zien" om een positiebepaling te kunnen doen?

En met "zien" bedoel ik daadwerkelijk dat het zwakke GPS signaal niet door muren en slecht door metaal heen komt. De telefoon zo in de auto leggen dat hij (vergeef me, 't klinkt inderdaad niet snugger) niet naar buiten kan kijken (laag in de middenconsole, bijvoorbeeld) verminderd de ontvangst aanzienlijk, zo niet tot nul.

In een grote stad in nauwe straatjes tussen hoge gebouwen (of in tunnels) geven de meeste GPS ontvangers het op. De inbouwnavigatie kan dan nog wel een tijdje doorgaan, omdat hij via bijv. de wielsensoren nog wel een tijdje genoeg info krijgt om te weten waar hij is. Losse apparaten hebben die extra bron niet en haken dan direct af.

Een eerste opstart (cold fix) kan bij elke GPS (meestal Sirf II-) ontvanger wel tot 5 minuten duren. Dat komt omdat hij dan eerst vanuit de eerstwaargenomen satelliet het positiebestand moet updaten. Dat heeft hij niet dagelijks nodig om te starten, maar wel bijv na een week. Is hij dagelijks aan, dan spreken we van een Hot-fix en dat moet normaal binnen 15 tot 20 seconden geregeld zijn. Tijdens het gebruik wordt dan de positietabel doorlopend bijgehouden.

Met deze kennis kan je het gedrag van je nav een beetje voorspellen!
Fer
Forumlid.
Avatar
Geslacht:
Locatie: Utrecht
Leeftijd: 62
Berichten: 52
Geregistreerd: 09 / 2016
Subject:

Re: Sygic navigatie

 · 
Posted: 03.12.2016 - 12:36  ·  #33
Ik heb recent een life-long update gekocht bi Sygic voor zowel kaarten van de hele wereld als traffic info, kostte € 30
Co-pilot heb ik ook, de traffic-inf is daar een extra à € 10 per jaar.
Ik gebruik ze afwisselemd en deide zijn prima; heb de indruk dat de max toegelaten snelheid bij Sygic iets meer up-to-date is dan Co-pilot.
Voor beide geldt dat ik de interface veel prettiger vindt dan die van het ingebouwde Volvo-systeem en beide systemen zijn aanzienlijk gebruikersvriendelijker dan dat systeem van Volvo met die cd's: cd's kosten behoorlijk wat en komen maar iets van eens in de twee jaar, da's echt niet meer van deze tijd.
yes996
VolvoV70forum core member
Avatar
Geslacht: n/a
Locatie: Zeewolde
Berichten: 1425
Geregistreerd: 08 / 2013
Subject:

Re: Sygic navigatie

 · 
Posted: 03.12.2016 - 12:59  ·  #34
Heb net Sygic Europa gedownload. Was gratis...Geen meldingen van betalen gehad. Werd ook nog aangegeven dat kaartupdates gratis waren.
Programma ziet er erg goed uit. Ben benieuwd.
 
Selected quotes for multi-quoting:   0