Tanken: krijg tank niet vol

niet voller dan halfvol

 
 
 
 
 
Michelnoord
Forumlid.
Avatar
Geslacht:
Locatie: Grins
Berichten: 113
Geregistreerd: 12 / 2015
Subject:

Re: Tanken: krijg tank niet vol

 · 
Posted: 11.01.2016 - 09:37  ·  #16
Trouwens, ik blijf natuurlijk verder speuren, ik lees over iemand met een diesel en daar ging het over een linker en een rechtertank. Heeft een benzine uitvoering ook een linker- en rechtertank

EDIT: ik lees nu zelfs iets over 2 vlotters, als 1 dan stuk is dan wordt de waarde gemiddeld zodat je meter halfvol aangeeft.

Dus de vraag: heb ik 1 tank of meer en heb ik 1 of 2 vlotters ?
scania164
VolvoV70forum fan
Avatar
Geslacht: n/a
Berichten: 372
Geregistreerd: 07 / 2013
Subject:

Re: Tanken: krijg tank niet vol

 · 
Posted: 11.01.2016 - 15:06  ·  #17
Kijk eens of de tankontluchting werkt..
Dit kan ook probleem geven...Er komt dan vacuüm in de tank......in ergste geval trekt ie tank in elkaar.
Voel je dat ie lucht aanzuigt bij lossen van dop na rit?
Michelnoord
Forumlid.
Avatar
Geslacht:
Locatie: Grins
Berichten: 113
Geregistreerd: 12 / 2015
Subject:

Re: Tanken: krijg tank niet vol

 · 
Posted: 11.01.2016 - 15:50  ·  #18
Quote door scania164

Kijk eens of de tankontluchting werkt..
Dit kan ook probleem geven...Er komt dan vacuüm in de tank......in ergste geval trekt ie tank in elkaar.
Voel je dat ie lucht aanzuigt bij lossen van dop na rit?


Ik heb niet het idee dat ie veel lucht aanzuigt als ik de dop losdraai als ik ga tanken. Volgens mij is er altijd wel een klein "sisje" toch ?
Turbotom
VolvoV70forum fan
Avatar
Geslacht:
Locatie: Overijssel
Berichten: 461
Geregistreerd: 04 / 2012
Subject:

Re: Tanken: krijg tank niet vol

 · 
Posted: 11.01.2016 - 18:58  ·  #19
Daar waar het gaat over het inspuiten van een stekker verwacht ik dat het gaat om de aansluiting op de vlotter, dus op de tank. Zo'n vlotter genereerd afhankelijk van de stand van de brandstof een bepaalde electrische weerstand, waarop de meter en de boordcomputer reageren. Een slechte stekkerverbinding zorgt voor extra weerstand en gooit de uitkomsten dus in de war.

Tom
Steve
VolvoV70forum verslaafde
Avatar
Geslacht:
Locatie: Groningen
Leeftijd: 57
Homepage: stevemansveld.nl
Berichten: 2843
Geregistreerd: 08 / 2011
Subject:

Re: Tanken: krijg tank niet vol

 · 
Posted: 11.01.2016 - 20:27  ·  #20
Quote

Daar waar het gaat over het inspuiten van een stekker verwacht ik dat het gaat om de aansluiting op de vlotter, dus op de tank. Zo'n vlotter genereerd afhankelijk van de stand van de brandstof een bepaalde electrische weerstand, waarop de meter en de boordcomputer reageren. Een slechte stekkerverbinding zorgt voor extra weerstand en gooit de uitkomsten dus in de war.


Hypothetisch gezien: 2 vlotters = 2 stekkers = 1 waarde dan is 1 stekker geen contact = 0,5 waarde = halve tank?

Graag commentaar
Michelnoord
Forumlid.
Avatar
Geslacht:
Locatie: Grins
Berichten: 113
Geregistreerd: 12 / 2015
Subject:

Re: Tanken: krijg tank niet vol

 · 
Posted: 11.01.2016 - 21:06  ·  #21
Quote door Steve

Quote

Daar waar het gaat over het inspuiten van een stekker verwacht ik dat het gaat om de aansluiting op de vlotter, dus op de tank. Zo'n vlotter genereerd afhankelijk van de stand van de brandstof een bepaalde electrische weerstand, waarop de meter en de boordcomputer reageren. Een slechte stekkerverbinding zorgt voor extra weerstand en gooit de uitkomsten dus in de war.


Hypothetisch gezien: 2 vlotters = 2 stekkers = 1 waarde dan is 1 stekker geen contact = 0,5 waarde = halve tank?

Graag commentaar


Dat was ook mijn idee Steve, maar heb ik 2 vlotters ?
En zo ja, dan moet zeker de achterbank eruit ?
Bigdog
Administrator
Avatar
Geslacht:
Locatie: De glimlach van Twente
Homepage: volvov70forum.com
Berichten: 39732
Geregistreerd: 07 / 2009
Subject:

Re: Tanken: krijg tank niet vol

 · 
Posted: 11.01.2016 - 21:25  ·  #22
Quote door Michelnoord

En zo ja, dan moet zeker de achterbank eruit ?


Hij zit onder de achterbank, aan de bijrijderskant.
Opklappen volstaat. :-)
Michelnoord
Forumlid.
Avatar
Geslacht:
Locatie: Grins
Berichten: 113
Geregistreerd: 12 / 2015
Subject:

Re: Tanken: krijg tank niet vol

 · 
Posted: 14.01.2016 - 19:10  ·  #23
Quote door Steve

Quote

Daar waar het gaat over het inspuiten van een stekker verwacht ik dat het gaat om de aansluiting op de vlotter, dus op de tank. Zo'n vlotter genereerd afhankelijk van de stand van de brandstof een bepaalde electrische weerstand, waarop de meter en de boordcomputer reageren. Een slechte stekkerverbinding zorgt voor extra weerstand en gooit de uitkomsten dus in de war.


Hypothetisch gezien: 2 vlotters = 2 stekkers = 1 waarde dan is 1 stekker geen contact = 0,5 waarde = halve tank?

Graag commentaar


Ik zat nog even na te denken, als de auto het gaat middelen zou de meter nooit lager dan 1/4 zakken. Ik denk zelf dat ie de waarden optelt als het om 2 vlotters gaat.

Binnenkort maar eens op onderzoek uit, voorlopig geen groot probleem.
GRUNNS60
Erelid
Avatar
Geslacht:
Locatie: idbv Appingedam
Leeftijd: 62
Berichten: 5839
Geregistreerd: 07 / 2014
Subject:

Re: Tanken: krijg tank niet vol

 · 
Posted: 14.01.2016 - 21:08  ·  #24
Brandstofmeter


Er zitten twee sensors in de brandstoftank die signalen over het brandstofniveau naar de achterste elektronicamodule sturen. De achterste elektronicamodule (4/58) stuurt de waarden naar de bestuurdersinformatie-eenheid (5/1), die de signalen ontvangt, interpreteert en het brandstofniveau toont op de brandstofmeter. Wanneer het brandstofniveau laag is gaat er een geel lampje branden om de bestuurder te informeren.

De brandstofmeter is niet gevoelig voor snelle verandering. Dit is om te voorkomen dat er onjuiste waarden worden getoond wanneer men bijvoorbeeld een bocht neemt of op een helling rijdt.


en:

Brandstofniveau (Benzine/Diesel)

Het brandstofniveau in de tank wordt gemeten door twee sensors. De sensors bevinden zich aan elke zijde van de brandstoftank. Auto's met motor B5244S6 hebben maar een sensor, aan de zijde van de pomp. De sensors zijn rechtstreeks aangesloten op de achterste elektronicamodule (REM).

Er zijn verschillende tabellen voor verschillende brandstoftankmaten. Deze zijn opgeslagen in de achterste elektronicamodule (REM) en geven aan welke sensorwaarden overeenkomen met de resterende brandstof in de tank. De achterste elektronicamodule (REM) bepaalt welke tank in de auto zit door een parameter te lezen.

De weerstand van de sensor neemt toe als het brandstofvolume toeneemt in de tank. De signalen van de sensors worden vergeleken met de waarden in de brandstoftanktabel om een waarde voor het resterende brandstofvolume te verkrijgen. Deze gegevens worden getoond door de brandstofmeter in de bestuurdersinformatie-eenheid (DIM).

Als de sensors defect zijn, toont de brandstofmeter 0.

Er zijn diagnoses voor de brandstofniveausensors.
You must be logged in or your permissions are to low to see this Attachment(s).
 
Selected quotes for multi-quoting:   0