Tanklep sluit niet meer

er is iets afgebroken..

 
 
 
 
 
Piet_piraat
VolvoV70forum core member
Avatar
Geslacht: n/a
Berichten: 1485
Geregistreerd: 01 / 2015
Subject:

Re: Tanklep sluit niet meer

 · 
Posted: 08.06.2016 - 07:39  ·  #16
Schijnt inderdaad niks voor te stellen. Ik rij ik al een jaar rond met maar één zo'n haakje nog. Als je het tankklepje met beleid open doet is er niks aan de hand. En bij zo'n Volvo moet een tankklepje nogal vaak open...als je daar wat hardhandig in bent is het zo gebeurd ja.
flevodirk
Supporting Member
Avatar
Geslacht:
Locatie: Zeewolde
Leeftijd: 54
Berichten: 1625
Geregistreerd: 08 / 2015
Subject:

Re: Tanklep sluit niet meer

 · 
Posted: 24.06.2016 - 18:29  ·  #17
Nog geen tijd om ff de post af te sluiten.. sorry.. sorry: druk druk.. je kent het wel :-)

Kunststof scharniertje maar bij de dealer opgehaald voor 16 euro.. ik vond de verzendkosten iets te veel in verhouding tot de prijs en had niks anders nodig zo 123..

Van een collega een doorslag 3 mm geleend, als nono-techeut ik heb heeel weinig gereedschap.. :'( (wordt aan gewerkt hoor)
Ik had wat PM contact met Hendrik uit Almere, die zei zijn hulp en koffie toe, dus daar ff gezellig heen gegaan.

De 4 pennetjes-dingetjes eruit gefietst met de doorslag, dat was 10 seconden werk, kon deze rakker zelf doen!! Het scharnier wou alleen niet graag weg van de tankklep. Deze had nogal wat hak en breekwerk nodig.
Hendrik kwam met de eenvoudige oplossing om deze snoodaard met een beitel te verwijderen (gewoon stukjes kunststof er steeds meer afhalen totdat ie wel los wil).

Daarna het scharnier weer in de klep klikken (gaat beetje zwaar), het geheel weer met de pennetjes erin fietsen en dan de veer vastzetten.
Bakkie pleur erbij gehad en toen weer naar het schone Zeewolde gereden.

Thuis blijkt de centraalvergrendeling het nog niet te doen op de tankklep. Ik heb toen nog even snel gekeken naar het filmpje van Sir Rob op youtube en het motortje gecheckt op werking en toen een beetje verzet - de kar op slot gedaan en 10 minuten later ff nagelopen: keurig dicht.. DJ is weer blij en gelukkig!
https://www.youtube.com/watch?v=m1ae5PSPQII
https://www.youtube.com/watch?v=OH4mj0H9B3Q
maartenld
Forumlid.
Avatar
Geslacht: n/a
Locatie: Zeist
Leeftijd: 41
Berichten: 7
Geregistreerd: 03 / 2016
Subject:

Re: Tanklep sluit niet meer

 · 
Posted: 27.06.2016 - 14:59  ·  #18
Nog even een aanvulling op fam. de Groot.
Ik had ook een lam klepje. Nieuw scharnier besteld, overigens wel imitatiedeel via bovengenoemde site. Misschien dat het daaraan lag? Ik kreeg met geen mogelijkheid de 4 wigjes in de gaatjes. Beetje bijgestuurd en ingang van gaatjes voorzichtig opgerekt, maar de palletjes aan de andere kant hielden niet, klepje donderde er zo weer af :'(
Toen maar de palletjes afgezaagd, 4x een 5mm muurplug op de juiste lengte afgezaagd, en klepje met 4 schroeven in de pluggen vastgezet. Zit nu heel stevig! :thumb:

Vergrendelen kan ik voorlopig nog niet, het oogje is afgebroken (vorige eigenaar een keer heel erg haast gehad met tanken??). Heeft iemand dat ooit eens gerepareerd?
Het oogje maakt deel uit van de hele klep zo te zien, dus dat zou eigenlijk een hele nieuwe klep in de juiste kleur betekenen...Ik zat te denken aan creëren van een 'oogje' met behulp van staaldraad en dit middels een bout en moer te bevestigen in het steeltje waar het oogje op zat. Ah wel...ik geloof niet dat er iemand op mijn benzine staat te loeren dus voorlopig gaat het wel zo...
GRUNNS60
Erelid
Avatar
Geslacht:
Locatie: idbv Appingedam
Leeftijd: 62
Berichten: 5836
Geregistreerd: 07 / 2014
Subject:

Re: Tanklep sluit niet meer

 · 
Posted: 27.06.2016 - 16:05  ·  #19
had ook een imitatieklepje en die ging niet erg makkelijk er in. wel gelukt natuurlijk, maar makkelijk....
AndreP
Forumlid.
Avatar
Geslacht:
Locatie: Leeuwarden
Leeftijd: 49
Berichten: 16
Geregistreerd: 04 / 2016
Subject:

Re: Tanklep sluit niet meer

 · 
Posted: 10.07.2016 - 11:44  ·  #20
Hier precies het zelfde probleem. Ideaal dit forum!
Binnenkort even wat bestellen en voorzichtig sleutelen.
ovlov07
Forumlid.
Avatar
Geslacht: n/a
Berichten: 66
Geregistreerd: 06 / 2016
Subject:

Re: Tanklep sluit niet meer

 · 
Posted: 10.07.2016 - 22:21  ·  #21
Bij mij zwabberde de klep ook bij bochten naar links. Ik heb de veer weer vastgezet met 2 haakjes. Had geen zin om die pennen eruit te boren van kunststof scharnier
Bert69
VolvoV70forum member
Avatar
Geslacht:
Locatie: Veenendaal
Leeftijd: 54
Berichten: 717
Geregistreerd: 04 / 2011
Subject:

Re: Tanklep sluit niet meer

 · 
Posted: 12.07.2016 - 18:44  ·  #22
Nieuwe originele beugel binnen met dank aan Maurits :-)
 
Selected quotes for multi-quoting:   0