Taxatie en Rica Tuning

 
 
 
 
 
henry classic v70
VolvoV70forum member
Avatar
Geslacht:
Locatie: N/O Veluwe
Leeftijd: 61
Berichten: 692
Geregistreerd: 09 / 2017
Subject:

Re: Taxatie en Rica Tuning

 · 
Posted: 19.08.2020 - 11:10  ·  #16
Taxatierapport is inderdaad 3 jaar geldig echter kan het problemen opleveren wanneer er schade moet worden uitgekeerd na 2 jaar.
Wordt ook vermeldt in de polisvoorwaarden, wanneer je het risico niet wil lopen op een hoop getouwtrek is elke 2 jaar taxeren eigenlijk beter

...ik vind dat ook vreemd maar heb nog geen youngtimer verzekering gevonden die afwijkt van de voor mij bekende polisvoorwaarden, de meeste hanteren de 3 jaar geldigheid en 2 jaar dekking
JGols8
Forumlid.
Avatar
Geslacht:
Locatie: Noordwijk, Groningen
Leeftijd: 33
Berichten: 162
Geregistreerd: 09 / 2019
Subject:

Re: Taxatie en Rica Tuning

 · 
Posted: 19.08.2020 - 11:19  ·  #17
Mijn taxatie is maar 2 jaar geldig dacht ik. Of het is de verzekering(Johanknegt Advies Groep) die 2 jaar eist.
henry classic v70
VolvoV70forum member
Avatar
Geslacht:
Locatie: N/O Veluwe
Leeftijd: 61
Berichten: 692
Geregistreerd: 09 / 2017
Subject:

Re: Taxatie en Rica Tuning

 · 
Posted: 19.08.2020 - 11:24  ·  #18
Wat betreft het taxeren van de auto:

- interieur zonder beschadigingen/slijtage (stuur,bestuurdersstoel etc)
- geen zichtbare gaatjes waar "iets" heeft gezeten\
- dashboardknopjes, hendels en stuur niet plakkerig
- geen versleten matten of brandgaatjes
- goed werkende rolhoes
- schone motorruimte (kunststofdelen mooi zwart)
- geen krassen beschadigingen of kleurverschil in de lak
- originele velgen en banden met goed profiel
- alle opties aanwezig moeten werken
- extra's zelf aangebracht origineel volvo
- recent onderhoud
- alle originele papieren

...zijn vast nog wel wat dingen die ik zo vergeet
Kuip
Supporting Member
Avatar
Geslacht:
Locatie: Uithoorn
Leeftijd: 58
Berichten: 653
Geregistreerd: 08 / 2018
Subject:

Re: Taxatie en Rica Tuning

 · 
Posted: 19.08.2020 - 12:17  ·  #19
Wat verzekering betreft: lees heel goed de kleine lettertjes in de voorwaarden!

Veel verzekeringen stellen voorwaarden aan het stallen van de auto; binnen zoveel kilometer altijd binnen in eigen garage, s' nachts altijd binnen, voorwaarden aan hang- en sluitwerk, etc.
Hier ben ik zelf ook op gewezen toen ik op zoek was naar een andere verzekering voor mijn oldtimer Cadillac.
Zelf heb ik de Cadillac nu verzekerd bij Kuipers Verzekeringen, die heeft hele gunstige voorwaarden, zonder al die lastige eisen.

Taxatierapport is bij Kuipers 3 jaar geldig.
deusjevo
VolvoV70forum member
Avatar
Geslacht:
Berichten: 871
Geregistreerd: 05 / 2020
Subject:

Re: Taxatie en Rica Tuning

 · 
Posted: 19.08.2020 - 12:38  ·  #20
Mijn Range Rover is FEHAC getaxeerd bij Dhr Heufs van www.taxerenoldtimer.nl
Komt taxeren aan huis.
Mooi rapport, foto’s genomen, geen proefrit gemaakt.

Sectie “bijzonderheden“ waarin echt wel gekeken wordt naar wat de auto allemaal wel of niet heeft.
You must be logged in or your permissions are to low to see this Attachment(s).
IanM
Forumlid.
Avatar
Geslacht:
Locatie: Assen
Berichten: 129
Geregistreerd: 02 / 2019
Subject:

Re: Taxatie en Rica Tuning

 · 
Posted: 21.08.2020 - 10:47  ·  #21
Quote door ikbat

De taxatie is idd meer een natte vingerwerk, maar wel wat onderbouwing in het rapport.

Uiteindelijk is het een bedrag waar je het voor wil verzekeren.
En kan je helpen bij evt schade in de toekomst oid.

Maar daar betaal je ook weer premie voor. Vroeger waren er zelfs verzekeringen (weet niet of dat nog is) waar je een auto ver kon oververzekeren, met bepaalde voorwaarden.


Een 'normale' verzekering gaat altijd op cataloguswaarde. Dus of je auto nu 1 of 10 jaar oud is de premie is in de basis hetzelfde bij een zelfde catalogus waarde. Ook al is de auto van 10 jaar oud nog maar 3000 euro waard ipv 30.000 euro.
Dus als je hem tegen taxatie waarde wil verzekeren betaal je meer? Is eigenlijk als je er over nadenkt toch heel gek?
henry classic v70
VolvoV70forum member
Avatar
Geslacht:
Locatie: N/O Veluwe
Leeftijd: 61
Berichten: 692
Geregistreerd: 09 / 2017
Subject:

Re: Taxatie en Rica Tuning

 · 
Posted: 21.08.2020 - 12:24  ·  #22
All-risk verzekeren tegen taxatiewaarde is dan wel handig zeg maar...
...en dat je iets meer premie betaald tja, zoveel is dat niet terwijl je minder risico loopt op een hoop getouwtrek met de verzekering

Ik betaal nu €7,= p/mnd meer voor een all-risk verzekering terwijl de vorige een WA+ was..
Het verschil in uitkeren bij schade is echt gigantisch, scheelt duizenden €uro's
V70R^2
Supporting Member
Avatar
Geslacht:
Locatie: Leerdam
Leeftijd: 36
Berichten: 2031
Geregistreerd: 07 / 2015
Subject:

Re: Taxatie en Rica Tuning

 · 
Posted: 22.08.2020 - 00:15  ·  #23
Totdat je de verzekeraar nodig hebt, oh nee, dat is dan ineens de tegenpartij... Dan wil je WO III hoogst persoonlijk beginnen want uitbetalen en jouw leuke taxatie rapport? Dat doet er niet meer toe. . .

Don't ask, ik zit er nu midden in en heb ondervonden dat Interpolis zich niets maar dan ook compleet niets aan trekt van de verplichte eisen, deadlines of de fatsoensnormen van waar ze zogenaamd voor staan.

Een klinkklare zaak, schuldvraag is geen vraag daar mijn wagen simpelweg geparkeerd stond, taxatie rapport voor handen en alles. Ze willen je murwm maken, moedeloos, belachelijk, inmiddels 5 maanden verder en blijkbaar is het lonend voor ze, want mijn (advocaat) kosten lopen op naar €10k+ en gezien het feit ik 100% gelijk heb en gelijk zal krijgen is het lonend deze onzinnigheid "aan te vechten"..

Tja, wat wil ik hier nu helemaal ventileren, mijn frustratie is er inmiddels wel uit. dus ja, houd voet bij stuk in geval van schade, je hebt meestal recht op meer!
henry classic v70
VolvoV70forum member
Avatar
Geslacht:
Locatie: N/O Veluwe
Leeftijd: 61
Berichten: 692
Geregistreerd: 09 / 2017
Subject:

Re: Taxatie en Rica Tuning

 · 
Posted: 22.08.2020 - 09:35  ·  #24
Zo'n zelfde soort ervaring heb ik ook gehad een jaar of 8 geleden echter toen nog zonder taxatierapport...
Werd toen aangereden door een groot landbouwvoertuig, linker zijkant (vanaf voordeur naar achteren) vol deuken door tractorband
Verz. van tegenpartij vond toen dat ieder zijn eigen schade zou moeten ophoesten: omdat ik deelnemer was aan het verkeer en niet vaststond dat ik niet voldoende op eigen weghelft reed.
Duurde 8 maanden tot men uiteindelijk wel inzag dat ik niet zou stoppen en het voor de rechter zou laten komen (alles zonder advocaat gedaan) en hen uitnodigde om de plaats, het voertuig en mijn wagen te komen bekijken om aan te tonen dat het landbouwvoertuig nog om mij heen had kunnen sturen.
Toen werd pas uitgekeerd.... aan mijn tussenpersoon heb ik weinig tot niets gehad.

...maar dat taxatierapport van jou hoe oud is die en zit deze nog in de twee jaar welke vaak wordt gesteld? (ondanks de geldigheid van drie jaar)
Olvov
Forumlid.
Avatar
Geslacht:
Locatie: Provincie Zeeland
Berichten: 84
Geregistreerd: 01 / 2015
Subject:

Re: Taxatie en Rica Tuning

 · 
Posted: 07.09.2020 - 19:14  ·  #25
Ondertussen kwam vandaag het taxatierapport binnen. De V70 2.4T is getaxeerd op een vervangingswaarde die € 250,-- lager is dan het bedrag waar ik hem tien jaar geleden voor heb aangeschaft. Toen wel geïmporteerd uit Duitsland en dus nog wel BPM moeten betalen. Al met al best tevreden met het resultaat.
Ik heb hem nu dan ook weer volledig casco verzekerd.
 
Selected quotes for multi-quoting:   0