Terug naar Volvo

Deze keer een N?

 
 
 
 
 
trabbit
VolvoV70forum member
Avatar
Geslacht:
Locatie: Delft
Berichten: 662
Geregistreerd: 05 / 2019
Subject:

Re: Terug naar Volvo

 · 
Posted: 22.06.2019 - 11:29  ·  #16
Quote door brinkie
. We hadden iets andere criteria, omdat achterin de N minder ruimte heeft dan de NN (gebaseerd op de S80 ipv S60),


Moet dit niet Mondeo zijn? Bij mijn weten deelt die het platform met de Galaxy, S-max en Mondeo. Verklaart ook gelijk waarom de NN fatsoenlijk stuurt net als de V50/S40 (basis focus).
wannahaveV70
Forumlid.
Avatar
Geslacht:
Locatie: Amersfoort
Leeftijd: 46
Berichten: 188
Geregistreerd: 07 / 2011
Subject:

Re: Terug naar Volvo

 · 
Posted: 22.06.2019 - 11:43  ·  #17
Er staat hier op het Forum een N op benzine te koop, als ik het zo lees met zorg onderhouden door De Don. Qua specs is het niet helemaal mijn auto echter.

Ik ben het met jullie eens, die Classic is een plaatje en duuur, en als je ‘m intensief (nou ja, 15.000km 90% snelweg per jaar) en ‘m dus ‘wakker’ maakt kan er net zo goed veel ouderdomsslijtage boven komen.

@Barto ik ben een enorm Pietje Precies, dat is niet altijd handig, maar ik ken het klappen van de V70-zweep. Mijn Classic kreeg ook alles wat nodig was, dus ook een nieuw stuur en een nieuwe aircocompressor etc. Alles moet het gewoon doen. Welke ik ook aanschaf, er zal een uitgebreide 0-beurt komen waarbij ik alles wat twijfelachtig is meteen aanpak en tevens waar nodig een paar van de bekende preventieve acties uitvoer.

Een N is voor mij een mooie vooruitgang, zoek inderdaad bij voorkeur een later bouwjaar, 140pk mag ook want laat ik dan wel naar 170pk zetten.

Is deze hier toevallig bekend? Dit is helemaal mijn smaak maar tenaamstelling 21/01/2019 doet me bijna terstond weer afhaken. Of het valt de eigenaar tegen, of handelaar...

Volvo V70 2.4 Comfort Line

https://www.autoscout24.nl/aan…50040a7c07
trabbit
VolvoV70forum member
Avatar
Geslacht:
Locatie: Delft
Berichten: 662
Geregistreerd: 05 / 2019
Subject:

Re: Terug naar Volvo

 · 
Posted: 22.06.2019 - 11:51  ·  #18
Ik heb dezelfde kleur, wel mooi maar al mijn deuren hebben last van roest onder het rubber dat op de deur zit. Ik baal hier nogal van. Geen idee of het met de kleur te maken heeft, maar zou de rubbers even wegtrekken als je naar deze auto gaat kijken.
brinkie
Supporting Member
Avatar
Geslacht:
Leeftijd: 53
Berichten: 2202
Geregistreerd: 06 / 2017
Subject:

Re: Terug naar Volvo

 · 
Posted: 22.06.2019 - 12:09  ·  #19
Quote door trabbit

Moet dit niet Mondeo zijn? Bij mijn weten deelt die het platform met de Galaxy, S-max en Mondeo. Verklaart ook gelijk waarom de NN fatsoenlijk stuurt net als de V50/S40 (basis focus).

Klopt, de P3 Volvo's zijn op de Ford Mondeo gebaseerd en als je de 10 jaar daarvoor Focus hebt gereden vind je dat stuurgedrag wel de norm ;)

Verschil zit 'm meer in de ruimte. De P2 Volvo's S60/V70 ("V70N") zijn wat krapper achterin dan de P3 Volvo's S80/V70 ("V70NN"). Het verschil is niet groot, maar met een puber die op z'n 14e al over de 1m80 is, wil je wel ruimte achterin.

Ik heb net even gekeken op gaspedaal, de prijzen lijken ten opzichte van 2 jaar geleden wel gestegen te zijn. Wat is er aan de hand?
ikbat
VolvoV70forum core member
Avatar
Geslacht: n/a
Berichten: 1338
Geregistreerd: 12 / 2018
Subject:

Re: Terug naar Volvo

 · 
Posted: 22.06.2019 - 12:26  ·  #20
De auto’s blijven populair, en blijven stijgen 😉
En de tijd van de mini auto’s is weer voorbij.

Die laatste van de link, ziet er netjes uit, en de laatste eigenaar heeft hem maar sinds kort,
Maar hij heeft maar 2 eigenaren gehad. En geen zakelijke eigenaren.
Dat zou ik wel als positief zien.

Laatste 2 jaar is hij alleen met de keuring over lampjes en banden gevallen. Dus ook dat is niet schokkend (geen lekkage oid bij de apk of ophanging roest)

Ik zou dat toch eens gaan bekijken hoe je gevoel er bij is als je er bent
wannahaveV70
Forumlid.
Avatar
Geslacht:
Locatie: Amersfoort
Leeftijd: 46
Berichten: 188
Geregistreerd: 07 / 2011
Subject:

Re: Terug naar Volvo

 · 
Posted: 22.06.2019 - 19:43  ·  #21
Misschien ga ik wel even kijken bij die laatste, is in de buurt.

Toch wil ik niet overhaast te werk gaan, want als ik dit zie:
Volvo 940 2.3 135 PK LIMITED ED LEDER VAN 1E EIG. CLIMATE ST

https://www.autoscout24.nl/aan…5ab971542b

Ojoj, dat is ook wel heel erg prachtig! Mag 1800kg trekken en dat is wat ik wel handig vind want ik heb een sloep met aanhanger van 1780kg; is maar 4x per jaar maar nu moet ik altijd een auto lenen die het mag trekken.

Ter info trouwens: welke Volvo het ook wordt, het wordt de ‘tweede auto’, hoofdvervoer blijft bij de leaseauto van mijn vrouw liggen.
[-Tom-]
VolvoV70forum verslaafde
Avatar
Geslacht:
Locatie: Achterhoek
Leeftijd: 37
Homepage: fs1forum.com
Berichten: 3766
Geregistreerd: 10 / 2013
Subject:

Re: Terug naar Volvo

 · 
Posted: 22.06.2019 - 19:57  ·  #22
Een beetje V70 mag dat toch ook gewoon trekken (mijn S80 mag ook 1800kg trekken)? Mooie wagen, maar blijf het een hoop geld vinden voor een auto van dik 20 jaar oud (en qua stand van techniek dik 30 jaar oud, mss wel ouder).
Het rijdt 'leuk' zo'n 940, maar qua wegligging, comfort en veiligheid niet meer van deze tijd.
ikbat
VolvoV70forum core member
Avatar
Geslacht: n/a
Berichten: 1338
Geregistreerd: 12 / 2018
Subject:

Re: Terug naar Volvo

 · 
Posted: 22.06.2019 - 20:05  ·  #23
Ik moet eerlijk zeggen, als ik voor mezelf zou kijken, voor een dikke volvo als 2e auto.
En budget is geen probleem.

Gaat mijn broekje snel wat krapper zitten van zo iets

Gevonden via Gaspedaal.nl
https://www.gaspedaal.nl/redir…452-36-1-5
wannahaveV70
Forumlid.
Avatar
Geslacht:
Locatie: Amersfoort
Leeftijd: 46
Berichten: 188
Geregistreerd: 07 / 2011
Subject:

Re: Terug naar Volvo

 · 
Posted: 22.06.2019 - 22:28  ·  #24
Haha, dikke zescilinder! Vriend van me reed er zo eentje, maar het verbruik daarvan is gewoon écht buiten alle perken hoor! Zelfs als je niet veel km’s rijdt wordt je daar niet vrolijk van 😄. En die automaten zijn geloof ik ook niet zo bullit proof. Een LPT met handbak, dat zou ik nog wel aandurven maar inderdaad, voor toch dagelijkse inzet begint zo’n 940 langzamerhand wel echt outdated te raken. Dat vind ik van een 850/V70 Classic ook al wel komen trouwens.
 
Selected quotes for multi-quoting:   0