Tikkend geluid in motor V70 diesel

 
 
 
 
 
Das
Forumlid.
Avatar
Geslacht:
Locatie: Nijmegen
Berichten: 3
Geregistreerd: 06 / 2009
Subject:

Re: Tikkend geluid in motor V70 diesel

 · 
Posted: 31.07.2013 - 15:44  ·  #16
Ik heb hetzelfde "probleem", ben er destijds mee naar een dealer geweest en die verwees ook naar de pomp, daar zou een stift in zitten die het veroorzaakt. Het geluid is inderdaad weg als je een paar keer flink op de rem trapt en komt daarna weer langzaam terug.

Die monteur gaf toen aan dat (alhoewel het geen charmant geluid is) geen kwaad kon (had toen ook al ruim 400k kilometer op de teller). Ben inmiddels bijna drie jaar en 150k kilometer verder, nooit geen last van gehad en ook nooit problemen met remmen.
Bigdog
Administrator
Avatar
Geslacht:
Locatie: De glimlach van Twente
Homepage: volvov70forum.com
Berichten: 39717
Geregistreerd: 07 / 2009
Subject:

Re: Tikkend geluid in motor V70 diesel

 · 
Posted: 31.07.2013 - 15:59  ·  #17
Dat betekend dat je de 550.000 km gepasseerd bent.
Overigens, welkom hier.
Deze al gezien ? ;-)
maaidie
VolvoV70forum fan
Avatar
Geslacht:
Locatie: Evergem
Leeftijd: 50
Berichten: 297
Geregistreerd: 04 / 2011
Subject:

Re: Tikkend geluid in motor V70 diesel

 · 
Posted: 31.07.2013 - 17:21  ·  #18
@Trissy,
Wees gerust. Pierburg is dezelfde leverancier van Volvo en VAG-groep.
Als je dus eentje bij Volvo koopt, koop je sowieso een Pierburg, alleen zal er misschien een Volvo-stickertje op staan en/of het VW-logo erin staan.
Zeker OE supplier. :happy:
Bigdog
Administrator
Avatar
Geslacht:
Locatie: De glimlach van Twente
Homepage: volvov70forum.com
Berichten: 39717
Geregistreerd: 07 / 2009
Subject:

Re: Tikkend geluid in motor V70 diesel

 · 
Posted: 31.07.2013 - 17:43  ·  #19
Klopt Jan,

Je vindt onder de kap ook onderdelen met een Pierburg inscriptie.
maaidie
VolvoV70forum fan
Avatar
Geslacht:
Locatie: Evergem
Leeftijd: 50
Berichten: 297
Geregistreerd: 04 / 2011
Subject:

Re: Tikkend geluid in motor V70 diesel

 · 
Posted: 31.07.2013 - 19:46  ·  #20
Ja Hans,
Zo zijn er wel meer toeleveranciers in een Volvo. Goede en slechte als je't mij vraagt. Merken als Bosch, Pierburg, VDO, Sachs, ATE zijn doorgaans goed, maar als je denkt aan Magneti Marelli, dan heb je ineens een hoop rommel in je degelijke Volvo en dat is dan zooooo jammer vind ik. Dat kan een merk helemaal "neerwaarderen".
Het kan ook nog erger... 30 jaar terug in de tijd... de 340 1.6 diesel... man man, was dat een rampenbak.
Dat was dus die Renault 1.6 diesel die ze daarin plaatsten en elke toenmalige eigenaar was daar alles behalve tevreden over. Zulke toestanden kunnen een automerk helemaal ver****en.
Bij de 440 viel die 1.9td al iets beter mee.
Maar als je dan een 740td voorbij zag scheuren met een enorme rookpluim en een onuitstaanbaar lawaai keken de mensen ook zo van..."wat een vlooienbak"
Zo krijg je als merk vaak rake klappen denk ik.
Qua dieselmotoren gaat het nu toch wel stukken beter. Gelukkig. :happy:
Hans XC
 
Avatar
 
Subject:

Re: Tikkend geluid in motor V70 diesel

 · 
Posted: 27.04.2020 - 15:43  ·  #21
Quote door Das

Ik heb hetzelfde "probleem", ben er destijds mee naar een dealer geweest en die verwees ook naar de pomp, daar zou een stift in zitten die het veroorzaakt. Het geluid is inderdaad weg als je een paar keer flink op de rem trapt en komt daarna weer langzaam terug.

Die monteur gaf toen aan dat (alhoewel het geen charmant geluid is) geen kwaad kon (had toen ook al ruim 400k kilometer op de teller). Ben inmiddels bijna drie jaar en 150k kilometer verder, nooit geen last van gehad en ook nooit problemen met remmen.



Ik heb de vacuumpomp van mijn XC70 gedemonteerd i.v.m. lekkage. De stift van de pomp heeft veel speling/beweging. Is dit normaal of is hier sprake van heftige slijtage (na 350.000 km) en is het verstandig om een nieuwe pomp te plaatsten?
 
Selected quotes for multi-quoting:   0